Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan och vet inte riktigt hur jag ska ta mig upp. Sambon som är lyfthjälp i vanliga fall är och hugger gran med dottern.

Dagens i-lands problem :D

Är öm i snitten och behöver byta plåster idag, och drar mig jättemycket för att dra av dem som sitter där:nailbiting: kommer ju göra jätte ont!! :nailbiting::nailbiting:

Rulla ihop till en boll och skjut ifrån med ena armen. Fick du hjälp av sjukgymnast på sjukhuset?

Min första operation glömde de bort det så jag var orörlig onödigt länge. Andra gången fick vi träffa sjukgymnasten innan och då kom jag igång mycket snabbare.

Rulla ihop till en boll och skjut ifrån med ena armen. Fick du hjälp av sjukgymnast på sjukhuset?

Min första operation glömde de bort det så jag var orörlig onödigt länge. Andra gången fick vi träffa sjukgymnasten innan och då kom jag igång mycket snabbare.
Så illa är det inte. Jag kommer upp själv, men tycker det känns läskigt i stygnen, lite som att det drar i dem. När sambon finns som draghjälp så kan jag ta mig upp sidledes och då känns det nästan inget.

Det värsta tycker jag är när jag ska sätta mig eller halvlägga mig i soffan och inte hittat rätt vinkel direkt mes ryggen, då är der jobbigt att andas en liten stund då det trycker precis där dem grävt..

Dom är ju så fina och små:love:

Ikväll kunde maken känna bebis för första gången, alldeles blank i ögonen:love::heart

Åhh, är så avis på er alla som känner och där tom. pappan känner! :love:
Jag är ungefär lika långt gången som dig (visserligen dock med första barnet och då känner man ju ofta senare) och har en vilding i magen (enligt ultraljud iaf) och moderkakan ligger inte i framkant. Och jag kan inte känna något alls, inte ens "fladder"... Känner mig som världens okänsligaste och trögaste människa som inte fattar att det är något som rör sig där inne... Hormonerna är inte och leka med ensamma hemmakvällar :angel:

Men men de kommer väll så småningom och då får jag väll äta upp de om hon sparkas lika vilt då som hon gjorde på UL ;)

Jag är ungefär lika långt gången som dig (visserligen dock med första barnet och då känner man ju ofta senare) och har en vilding i magen (enligt ultraljud iaf) och moderkakan ligger inte i framkant. Och jag kan inte känna något alls, inte ens "fladder"... Känner mig som världens okänsligaste och trögaste människa som inte fattar att det är något som rör sig där inne... Hormonerna är inte och leka med ensamma hemmakvällar :angel:

Men men de kommer väll så småningom och då får jag väll äta upp de om hon sparkas lika vilt då som hon gjorde på UL ;)

Så hade jag det med ettan vill jag minnas, "känner inget, känner inget, jag tror inte det finns något där, känner något pyttigt någon enstaka gång, måste barnet studsa mellan revben och urinblåsa hela tiden?" :D

Det är ju verkligen så himla olika!

Har känt regelbundet sedan v 18+ trots att det är första. Känns som om livmodern ligger väldigt ytligt.

Jag känner inte heller något än. Är i vecka 19 med andra barnet. Sonen kände jag först i vecka 23.

Det kommer :)

Gick in i vecka 19 igår och ser numera ur såhär
15400491_10154804210733953_1013279090366116545_n.jpg

Har gått upp 500gr senaste veckan och ligger nu på totalt 300gr plus. Helt normalt men jag kan nog tyvärr inte skylla på graviditeten. :o Fick världens godaste fudge av mannens mormor förra söndagen och tja big pack lådan (GB) börjar bli tom... :angel:

Gick in i vecka 19 igår och ser numera ur såhär
15400491_10154804210733953_1013279090366116545_n.jpg

Har gått upp 500gr senaste veckan och ligger nu på totalt 300gr plus. Helt normalt men jag kan nog tyvärr inte skylla på graviditeten. :o Fick världens godaste fudge av mannens mormor förra söndagen och tja big pack lådan (GB) börjar bli tom... :angel:
Så fin mage:love:
Har du bara gått upp 300g i v19?! Totalt på alla veckorO_o Jag ligger på ca 7kg plus och är i v20:o

Så fin mage:love:
Har du bara gått upp 300g i v19?! Totalt på alla veckorO_o Jag ligger på ca 7kg plus och är i v20:o
Jupp men med sonen gick jag upp 40kg (hade 10 sedan innan) så jag har hälften av de graviditetskilona kvar.

Förra gången levde jag på vetebullar de första 20 veckorna (allt annat kom upp igen) och sista månaden tröstat jag choklad, kakor och chips.

Denna gången kan jag äta i stort sett allt utom sötat bröd. Har än så länge inget sötsug alls, är snarare sugen på en ostmacka :p det blir några salta S men i övrigt ingenting. Utom fudgen nu då :o:D

Ja, som bonus nyser jag massor, och håller på att kissa på mig varje gång. Måste hasa till toaletten varenda gång. Lite av en utmaning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 655
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar