Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4-Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
18/4 Donnatello, 32 år, tredje barnet
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
13/5 nyfiknajag, 27 år andra barnet
14/5 falukorw, 33 år, första barnet
15/5 Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 Bobberiboo, 25 år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Blev tillbakaflyttad en vecka vid RUL

Gud vad ni hunnit skriva,( jag har visserligen inte varit in på hundra år :angel:
)otroligt tråkigt att höra att många fått så dåligt bemötande av bm...

Här sprattlas det för fullt och vi väntar en pojke blev det sagt. :-)

Senast ändrad:
Jag tror min förra BM har satt sina spår litegrann vilket gör att jag strävar efter raka motsatsen denna gång. Jag tvingades väga mig fast jag inte ville, när jag sa att jag inte skulle amma (mådde skit i min kropp - gick upp 40kg under den graviditeten och ville inte att de känslorna skulle föras över på sonen) utan pumpa och ge i flaska så idiotförklarade hon mig. Hon tvingade mig att se på en video om amning under glukosbelastningen trots att jag inte ville (= jag satt och kollade på mobilen istället), att jag spydde var 20:e minut efter vecka 12 var psykosomatiskt, jag beskrev iofs foglossningssmärtor klockrent redan i v. 16 (fick foglossning i v. 14) men foglossning kunde man inte få förrän de sista 4 veckorna, jag var omogen och löjlig osv osv
Ja då förstår jag att du vill ha det bättre nu. Jag hade blivit skogstokig och aldrig accepterat något liknande :devil:

Mars

April
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
26/4 - Petronella, 27år, första barnet (fd. Happygirl)

Maj
13/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
14/5 - falukorw, 33 år, första barnet
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet

?/? - Beppo, 32 år, första barnet

Uppdaterar med rätt datum, blev flyttad ett par dagar bara

Jaha.. Op gick bra, dem fick ut fem stenar i storlek lakritsdöskalle karameller man kan köpa bland lösgodiset, och en halv mugg med småskrammel:nailbiting:. Blev dock ändå inlagd då jag får smärtattacker i magen. Så jag är så nerdrogad så jag nästan ser flygande rosa elefanter :rofl: sen typ kl 3 med påfyllning så fort jag får ont, då jag får svårt att andas av smärtan. :arghh::arghh:

Jag hoppas kunna få åka hem imorgon men så länge dem inte får bort smärtan utan heavy duty drugs så måste jag stanna kvar. Vi som skulle hugga julgran på lördag :(:(

Jaha.. Op gick bra, dem fick ut fem stenar i storlek lakritsdöskalle karameller man kan köpa bland lösgodiset, och en halv mugg med småskrammel:nailbiting:. Blev dock ändå inlagd då jag får smärtattacker i magen. Så jag är så nerdrogad så jag nästan ser flygande rosa elefanter :rofl: sen typ kl 3 med påfyllning så fort jag får ont, då jag får svårt att andas av smärtan. :arghh::arghh:

Jag hoppas kunna få åka hem imorgon men så länge dem inte får bort smärtan utan heavy duty drugs så måste jag stanna kvar. Vi som skulle hugga julgran på lördag :(:(

Usch, pig(ga) på dig!

Mars

April
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
13/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
14/5 - falukorw, 33 år, första barnet
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet

Uppdaterat datum och kön :)

Jag funderar på sovandet när avkomman visar sig.
Ettan vägrar flytta in i sitt rum och eftersom det är väldigt mycket gränstestande med allt just nu undviker vi den konflikten för stunden.
Hen ska helst sova som ett plåster på mig trots att hen har en egen säng i vårat rum.
När avkomman kommer vill jag ha spjälsängen där ettans säng står. Kruxet med en säng där är att jag får hasa mig ur sängen i fotändan och kan således inte ställa ettans säng där istället.
Det är för smalt utrymme på pappans sida för en extra säng där och jag vill inte att ettan ska känna sig utslängd ur vårat rum.
Nu kan det här hinna lösa sig innan avkomman kikar ut men tanken snurrar iallafall.

Har sovit en stund, vaknade och gick på toa och när jag la mig igen fick jag plötsligt ont typ bakom revbenen på båda sidorna och tungt att andas. Är jätteförkyld, varit sen förra helgen och har knappt någon röst. Googlade lunginflammation men känns inte riktigt rätt ändå. Kan det ha nåt med grav att göra? Men då borde det väl inte komma så plötsligt?

Ligger i sängen på sjukhuset och kan inte sova för nästäppan from hell. Inte heller kan jag andas mer än ett par andetag genom munnen utan att hela flabben plus hals förvandlas till sahara. Och tydligen har dem inge nässpray eller droppar på avdelningen jag ligger på.  :down:

Sköterskan kom med en kopp te med honung som sa att det skulle hjälpa.. Men icke!! :arghh: Tänkte låta lite te kylas ner och droppa det i näsan och se om det hjälper iaf lite..:meh:

Två stycken "jättetidiga" (06.00) pass kvar på arbetet, sedan kommer jag börja senare och sluta tidigare.
Jag hoppas fk godkänner min sjukskrivning också. Det känns som att man aldrig kan vara säker.

Ligger i sängen på sjukhuset och kan inte sova för nästäppan from hell. Inte heller kan jag andas mer än ett par andetag genom munnen utan att hela flabben plus hals förvandlas till sahara. Och tydligen har dem inge nässpray eller droppar på avdelningen jag ligger på.  :down:

Sköterskan kom med en kopp te med honung som sa att det skulle hjälpa.. Men icke!! :arghh: Tänkte låta lite te kylas ner och droppa det i näsan och se om det hjälper iaf lite..:meh:
Inte ens engångspipetter med nezeril, eller lite större pipetter men NaCl?

Skönt att bli av med grustaget och att det onda släpper snart:heart

Två stycken "jättetidiga" (06.00) pass kvar på arbetet, sedan kommer jag börja senare och sluta tidigare.
Jag hoppas fk godkänner min sjukskrivning också. Det känns som att man aldrig kan vara säker.

Nej inga garantier från FK.
Läkare duktig på intyg är verkligen ett måste :crazy:

Ligger i soffan och försöker få i mig en ostmacka så jag kan hasa iväg till jobb. Yr och illamående vilket jag kan tacka sonen för. Här hade vi lekstuga i natt. :cautious:

I övrigt håller jag på att delas i två delar framtill. :arghh:

Lugn morgon här. Ska vara med sonen på vårdcentralen hos dsk 8:30 (börjar egentligen jobba 07:30) så sitter nu vid köksbordet o försöker dricka lite te. Min mage lever sitt eget liv nu för tiden... :down: tycker jag provat allt men inget fungerar. Magknip, förstoppad, gosig, diarré o magkatarr :banghead: :crazy: Är det någon som har ett toppentips mottages det gärna!

Idag är det ju fredag :banana::bow::bump:
Underbart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 660
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 014
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar