Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gått upp 10-11kg, vägde mig inte förra veckan och tveksamt om jag gör det den kommande.

Musen är inte lika skum idag men gyn får besiktiga ändå. Kan ju fråga om myomet också när jag ändå är där.

Vågar knappt gå på toa :grin:

I början gick jag ju inte upp alls mkt, men på sista tiden har det blivit mkt onyttigt och lite motion... Så har nog gått upp närmre 8kg nu...

För att jag ska orka hålla mig vaken på jobbet så måste jag äta söta saker :meh:
Jag slutar ofta 21 eller 22, har en tvååring som tappar nappen och drömmer mardrömmar och en fyraåring som är morgonpigg... Lägg till en envis hosta som går runt i våran familj O_o Jag sover väldigt dåligt just nu.
Detta har resulterat i att jag har gått upp i vikt, men eftersom att jag inte klarar av mitt jobb utan allt socker så skiter jag i att väga mig. Jag tänker motionera och hålla en bra kost när jag får havandeskapspenning/sjukskrivning och hoppas på att kroppen orkar trots några extra kilon.

bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg

Så här ser vi ut när vi har avklarat 20hela veckor (enligt nya bfdatumet) :)
Har gått upp 1kg sen vecka 7, men 4kg sen vecka 16 (typ då jag sluta må superdåligt och kunde börja äta igen. Gick med andra ord ner 3kg först, men tycker inte dom räknas som uppgång, även o min BM tycker de som vägde mig i vecka 12 :P)
O bilden är tagen på morgonen, kvällsmagen ser bara tjock ut :angel:

Okey jag ger upp, de vill inte funka!!!:devil::rage::down::yuck:
Länk till bilden: http://forumbilder.se/FBV8R/bb

Senast ändrad:
bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg

Så här ser vi ut när vi har avklarat 20hela veckor (enligt nya bfdatumet) :)
Har gått upp 1kg sen vecka 7, men 4kg sen vecka 16 (typ då jag sluta må superdåligt och kunde börja äta igen. Gick med andra ord ner 3kg först, men tycker inte dom räknas som uppgång, även o min BM tycker de som vägde mig i vecka 12 :P)
O bilden är tagen på morgonen, kvällsmagen ser bara tjock ut :angel:

Okey jag ger upp, de vill inte funka!!!:devil::rage::down::yuck:
Länk till bilden: http://forumbilder.se/FBV8R/bb

Vänta här nu, va det din bm som sa att du var överviktig och inte fick gå upp så mkt?

Ligger i soffan och väntar på sambon som ska få mocka i dag. Kroppen känns som skräp och jag tror att den där förkylningen som kom oinbjuden över natten gör sitt till också. :yuck:

Att vara på jobbet femte dagen i rad, och vara beordrad pga av personal brist gör ingen glad :down:
Det här är min absolut tuffaste vecka på mitt schema (jag brukar vara helt död på söndagen)
Jag fick lämna min man med våra barn på ett barnkalas som han var väldigt osugen att gå på för att hinna till jobbet :turd:
Jag känner mig gråtfärdig :cry:

Nu har min familj varit här på dotterns femårs kalas. Dem gjorde det mesta jobbet tillsammans med sambon, men guuuuud vad magen spänner nu. Jag är stenhård överallt och ser ut att vara gravid i v 38.

Vet dock inte om det är som.jag är svullen runt stygnen av för mycket rörelse och överansträngning eller om det är bebis mage som vill träna töjning. Men helt slut i rutan är jag vilket som.

Så less idag. Just nu känns det som om saker bara jävlas.. Eller ah, det har känts så ett tag men trodde det vänt nu. Hade en som skulle komma och titta på bilen vi har till salu och då vill inte bilj*ven starta! :rage: Den har en historik av att kunna bli lite sur om den står ett tag och det är sånt väder det varit på sistone, men det brukar inte vara några problem att dra igång den och sen går den som en klocka igen - men idag funkade det inte. Det är något annat som har pajat... :cautious:
Så missade att rida idag för att jag helt oplanerat fick lägga flera timmar på att försöka fixa bilen till ingen nytta, för den startar fortfarande inte :wtf: Så nu blir det å sura i soffan resten av kvällen..

Får tänka på morsans reaktion igår då vi hade hela min familj här för glögg mys och passade på att berätta för dem om bebis. Vi har just gjort om i sovrummet, nya tapeter och nya möbler så vi visste ju att alla skulle vilja kolla hur det blev. Vi har möblerat så att spjälsängen ska få plats så det är en tom yta i rummet om man säger så och där satte vi en lapp med texten "Här ska min säng stå!" och så en bild från UL. Men mamma såg inte riktig vad det var på bilden då hon stod lite på håll så hon trodde först att jag skulle skaffa typ råttor och att de skulle få ha sin bur i vårt sovrum :laugh::laugh::laugh: (jag är rätt glad i djur) Blev rätt mycket skratt för de andra fattade ju.. :p

Vänta här nu, va det din bm som sa att du var överviktig och inte fick gå upp så mkt?

Precis och enligt BMI ligger jag helt klart på övervikt. Men jag har aldrig legat bra på BMI, hamnade knappt inom normalspannet när jag vad tonåring och var ganska mager, så jag har aldrig brytt mig så mycket om BMI. Nog för att jag gärna skulle vara 10kg lättare, men jag kommer nog inte ens ner i normalspannet då :P
Och om inte BM är blind så lär hon ju se att jag inte är överviktig med bara fett :P Jag är helt enkelt bara ganska tung från början (plus helt klart lite för mycket fluff men det är inget extremt). Rör mig nog mer på en dag än vad en normal människa gör på en vecka :angel: Men ptja har man en stenålders BM som går 100% efter BMI och kostråd á la stenåldern så får man vara hårdhudad :banghead:

Precis och enligt BMI ligger jag helt klart på övervikt. Men jag har aldrig legat bra på BMI, hamnade knappt inom normalspannet när jag vad tonåring och var ganska mager, så jag har aldrig brytt mig så mycket om BMI. Nog för att jag gärna skulle vara 10kg lättare, men jag kommer nog inte ens ner i normalspannet då :P
Och om inte BM är blind så lär hon ju se att jag inte är överviktig med bara fett :P Jag är helt enkelt bara ganska tung från början (plus helt klart lite för mycket fluff men det är inget extremt). Rör mig nog mer på en dag än vad en normal människa gör på en vecka :angel: Men ptja har man en stenålders BM som går 100% efter BMI och kostråd á la stenåldern så får man vara hårdhudad :banghead:

Men BMI är ju jättemissvisande när man är gravid?! Det kan användas som ogravid som ett hjälpmedel men som gravid blir det ju helknasigt?

Jag hade ett BMI på 23,9 och normalviktig när jag blev gravid och nu v20, 26,5 och därmed överviktig. Men det är ju inte så jäkla märkligt? Skulle jag inte gå upp utan hålla samma vikt tills bebis kommit ut skulle jag vara kraftigt underviktig när bebis kommit ut. Det verkar rätt osunt?

Men BMI är ju jättemissvisande när man är gravid?! Det kan användas som ogravid som ett hjälpmedel men som gravid blir det ju helknasigt?

Jag hade ett BMI på 23,9 och normalviktig när jag blev gravid och nu v20, 26,5 och därmed överviktig. Men det är ju inte så jäkla märkligt? Skulle jag inte gå upp utan hålla samma vikt tills bebis kommit ut skulle jag vara kraftigt underviktig när bebis kommit ut. Det verkar rätt osunt?

Fast här räknar dom "hur mycket som är logiskt/lämligt/normalt/bra för dig" att gå upp i vikt från inskrivningen och den vikt du då säger är din normalavikt, och om man ligger på övervikt ska man väll försöka gå upp så lite som möjligt, för att inte slita på kroppen i onödan. Alltså räknar dom inte BMI under graviditeten men dom har de från början för att kunna "ge råd" om hur mycket man "Bör/max får" gå upp i vikt.

Och för mig så ligger ju mitt BMI typ likadant då jag bara väger 1kg mer än min "innan graviditetsvikt" var hitills. Men jag vet å andra sidan att den dagen jag inte klarar att "hålla igång" som vanligt så kommer nog kilona smyga sig på snabbare än dom gjort hitills.. Att rida 10hästar om dagen 5dagar i veckan och mocka 24boxar 2dagar i veckan och fodra alla dessa 24hästar på stall 7dagar i veckan tar ändå en hel del energi ;)

Men som sagt jag lyssnar inte så mycket på min BM, hon lyssnar iaf inte på mig så tycker itne jag behöver lyssna på henne heller :angel:

Jag tror att din BM behöver skaffa (nya?) glasögon. Hur sjutton kan man gnälla på din vikt? Du ser ju inte direkt överviktig ut ju :eek:

Eller har jag missförstått något nu?

Undra vad hon hade sagt om mig? :D
(En valross på torra land typ)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 655
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar