Oro är jobbigt..99 dagar kvar
Och oron är verkligen här på allvar. Blä.
130 dagar kvar för min del.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oro är jobbigt..99 dagar kvar
Och oron är verkligen här på allvar. Blä.
Tanken var att gå tillbaka till jobb idag. Men knappt någon sömn pga magsmärtor, och att vakna till svullna stygn och barn med 38 graders feber gjorde beslutet om att stanna hemma idag rätt sålätt.
Blir soffläge idag.
Blir så sjukligt trött på folk och deras kommentarer.. Hå-hå, du växer å frodas!! Oj!! Vad stor du blivit!!En kvinna på mitt jobb var tvungen att kommentera min stora mage . Hennes min när jag svarade "jo jag mätte den i måndags och den följer medelkurvan alldeles perfekt" var underbar
Hon blev riktigt generad. I tanken lade jag till "hur är det med din egen" men det vågade jag inte säga
Ååhh jag kände samma när vi bokade rul, men nu är det bara 16 dagar kvarHar haft riktigt rally i magen nu på förmiddagen, känns så skönt att allt verkar som det ska därinne. Blir alltid så bekymrad när jag har långvarig migrän att nåt ska vara fel.. Men det skuttas bra därinne idag
På torsdag är det dags för rul, kändes som en evighet bort när vi gjorde bokningen och helt plötsligt så är vi där!
Det går ju faktiskt galet fort!?Ååhh jag kände samma när vi bokade rul, men nu är det bara 16 dagar kvar
Sambon är ju nyfiken som fasen. Jag har ju ändå fått se ärten två gånger redan, daterings ul och sen när jag va på akuten, men rul är ändå något speciellt.Det går ju faktiskt galet fort!?
Maken har varit med på 2ul först i v9 och sen på kuben, jag va inne på ett i v8 också eftersom jag hade en blödning.Sambon är ju nyfiken som fasen. Jag har ju ändå fått se ärten två gånger redan, daterings ul och sen när jag va på akuten, men rul är ändå något speciellt.
Jag hade inga problem att bli sjukskriven när jag jobbade nätter (jobbar femskift). Det är ju allmänt känt att många blir extremt trötta när de är gravida och att jobba nätter är påfrestande som det är. Min mamma berättade att hon var sjukskriven i 3 månader pga tröttheten och då var det från ett dagtidsjobb.Första besöket hos BM idag avklarat! Hon var väldigt trevlig så det kommer nog bli väldigt bra tror jag. Har tidigare gånger jag varit hos läkare haft lite tendens till högt blodtryck men nu låg det på 105/70, jätteskönt! Även alla andra prover de tog och jag fick svar på direkt var bra.
Passade på att ta upp att jag sovit så jäkla dåligt på nätterna de senaste veckorna. Vaknar minst en gång i timmen, ibland av att jag har kramp i vaderna men oftast bara vaknar jag. Ingen aning av vad. Och har svårt för att sova på dagarna också vilket gör att jag känner mig trött för jämnan. Mot krampen ska jag iaf testa att äta magnesium. Det andra skulle vi prata mer om vid nästa besök om det inte blivit bättre.
Nu har jag ju inte jobbat som vanligt på över en månad pga sjukskrivning och passbyten med en kollega, och även denna vecka är det lugnare med julbord på onsdag så jag jobbar bara måndag och onsdag natt. Förstår inte hur jag ska orkar jobba mina tre nätter i rad nästa vecka sen, 21-09 är långa pass och sover vanligtvis ganska dåligt på dagarna, forsätter detta med att inte kunna sova ordentligt vet jag inte hur det ska gå. Känner att två nätter i veckan skulle vara lagom men vet inte hur lätt det är att få igenom en sjukskrivning pga att man inte kan sova?
Vi fick även tid på RUL på tisdag 20/12, känns spännande och jag börjar tycka att det känns ganska roligt hela grejen med att vara gravid!