Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså musikhjälpen... 7 minuter har gått och jag sitter och bölar som en tok för alla barn som vuxenvärlden inte klarar att skydda :cry::cry:

Annars mår jag fortfarande oförskämt bra :up: lite foglossning men inte värre än att jag kan gå nån timme varje dag och får även sammandragningar när jag stressar för mycket men jobbar bara 75% eftersom jag ännu är föräldraledig deltid så det funkar ändå :)

Hoppas det lättar för er som mår dåligt :heart

Jag hade inga problem att bli sjukskriven när jag jobbade nätter (jobbar femskift). Det är ju allmänt känt att många blir extremt trötta när de är gravida och att jobba nätter är påfrestande som det är. Min mamma berättade att hon var sjukskriven i 3 månader pga tröttheten och då var det från ett dagtidsjobb.
Om inte annat borde du ta upp det med din arbetsgivare så att de får en chans att ändra schema/arbetsuppgifter innan det gått för långt. Finns det någon företagshälsovård att vända sig till?

Så det är företagshälsovården som hjälper till med det? Vet att vi har det iaf så ska prata med min chef hur läget är just nu. Ändra schema är nog svårt, jobbar på ett boende och vi är bara 7 stycken i personalgruppen och finns inga lediga dag/kvällstider om inte någon blir sjuk.

Skönt att det är sista veckan jag gör praktik. Praktiken i sig är jättekul, började nästan gråta igår när barnen gjort små kort till mig på fm under tiden jag var hos bm, där det stod att dom kommer sakna mig och att jag är välkommen tillbaka när jag vill:love:
Meeeen ska bli så skönt att få sova i egen säng om nätterna sängen där jag bor är inte direkt anpassad efter min kropp och ännu mindre min gravida kropp... Dessutom är jag stressad över att vara borta, tröstätit en del vilket resulterat i ganska många kg upp på kort tid, jag som hade en ganska lagom viktuppgång innan...

Här är det smått förtvivlat.. foglossningen från hell har accelrerat från 0 -> en miljard. Jag vet att det var väntat med min grundsjukdom och jag är tacksam att jag kommit till v.27 utan större besvär... Men klarar knappt mitt jobb :crazy: en vecka kvar till jullovet som varar tre veckor :bow: så jag tänker inte bråka med läkartid innan jul iafl.

Har ni fattat att det är julafton typ nästa vecka?! Helt galet :o det har gått fort... Dottern har fått ögoninflammation = inte välkommen på förskolan så jag vabbar idag. Tänkte vi kunde baka pepparkakor (bacillerna dör väl i 250 grader)...

Sonen har svullna körtlar i en ljumske så fick lämna blodprov igår. Förhoppningsvis är det ett elakt virus, mannen var däckad förra veckan o jag i helgen :cool: blä....

Nu är det dags o väcka barn. Trots ögoninflammation får H vara med på luciatåget på förskolan, innan vi åker hem o vabbar. :up: Fick ögondroppar utskrivna igår så i morgon kväll är hon smittfri :)

Så det är företagshälsovården som hjälper till med det? Vet att vi har det iaf så ska prata med min chef hur läget är just nu. Ändra schema är nog svårt, jobbar på ett boende och vi är bara 7 stycken i personalgruppen och finns inga lediga dag/kvällstider om inte någon blir sjuk.
Nja jag vet inte om det är de som sköter sjukskrivningen, jag gick bara till vanliga VC.
Däremot är det ju bra att ha en dialog med din arbetsgivare eftersom denne är skyldig att titta på om det går att göra några förändringar för att undvika sjukskrivning och för min del rådfrågades företagshälsovården eftersom det inte tidigare funnits någon gravid med mina arbetsuppgifter. Detta resulterade i att nattpassen byttes mot dagpass och jag fick inte lov att vara ute och jobba i anläggningarna pga stora risker i arbetssätt och -miljö.

Men som sagt, börja med att prata med din chef. Denne kanske ser möjligheter du inte ser/vet om.

Har klurat och funderat dem senaste dagarna var min foglossning har tagit vägen på sistone. Tills jag slutade ta alvedonen som läkaren föreskrev till smärtan av op. OCH då dök den upp med besked igen. Hade aldrig trott att vanlig alvedon kunde ta bort foglossningen helt. Även om det var skönt så är jag inte riktigt beredd att gå på alvedon resten av graviditeten. Just pga det slutade jag kuren ett par dagar tidigare också , för i såren känner jag banne mig ingen skillnad.

Hurra! Förkylning på förkylning och sedan lite magsjuka på det..

sitter o letar gravidkudde, min säng har börjat bli obekväm och jag hittar ingen bra sovställning. Vilken kudde är bra? Maggans är ju så hiskeligt dyr men det kanske är värt det?

sitter o letar gravidkudde, min säng har börjat bli obekväm och jag hittar ingen bra sovställning. Vilken kudde är bra? Maggans är ju så hiskeligt dyr men det kanske är värt det?

Har en NG Baby :-)

5627-1481550031-080ab36b06984ec4c46fcf78b591059b.jpg

Bebismage v 17(16+4) ni får bortse från dem fula plåstrena :angel:

Har också en NG baby, höll på att bli tokig på prasslet i början men nu har den blivit så tilltryckt att den är tyst. Helt super tycker både jag och labradoren som gärna snor en bit som huvudkudde:love:

Nu har väll hela helvetet bröt löst :nailbiting:
Som jag skrev igår så berättade vi för min familj om graviditeten i söndags.. Nu har nog syrran smält det hela för hon har ägnat större delen av förmiddagen åt att upplysa mig om allt jag behöver ha, vad jag kan låna av henne, korsförhört mig om vilken vagn jag tänkt köpa, skickat massor av länkar till saker på olika barnsidor på FB (hon är med i maaaaaaassor), informerat om samtliga barnmarknader etc det närmsta halvåret, förmanat mig om att skicka efter gratis paket från både den och den sidan, erbjudit sig om att åk och hämta saker från annonser som hon bor närmare än vad jag gör etc etc :banghead: Undra om jag kommer få en lugn stund nu... :cautious::heart

Blir så sjukligt trött på folk och deras kommentarer.. Hå-hå, du växer å frodas!! Oj!! Vad stor du blivit!!
Ja va fan trodde ni?! Jag är liksom gravid:confused::mad:
Ok att familj tallar och kommenterar men övriga ska bara knipa. Denna gången är jag rätt förskonad ifrån sånt, alla tassar lite på tå runt mej. Rätt skönt!! Men förra gången va det skitjobbigt!

Den här damen har haft åsikter om min föräldraledighet, om ja...rätt mycket kring min graviditet så jag är inte förvånad att det kom från henne. Finns en anledning till att vi inte är bästisar ;)

När jag väntade ettan sved det däremot när en kvinna sade "oj, du måste ha tvillingar däri om du redan är så stor". Sjätte månaden med en mage som var strax under medelkurvan.

@Diremone härligt med syskon ;) Jag hade förmodligen bett min syster flyga och fara om hon börjat med något liknande.
Nu är ju inte alla lika aviga som mig och tur är väl det :D

Jag övar på positivt tänkande i dag.
Jag har drabbats av en förkylning från platsen där solen aldrig skiner MEN, jag är bara i sjätte månaden och inte i åttonde vilket innebär att knipmusklerna fortfarande är starkare än host och nysattackerna dessutom samarbetar fogarna fortfarande för dagen! :up:

Att jag sedan fick åka ifrån massa sammanställningar som ska skickas in pga mosig hjärna, att jag inte orkat mocka mer än en box och att ettan fick åka till farmor i väntan på pappa hör inte hit :p

Nu har väll hela helvetet bröt löst :nailbiting:
Som jag skrev igår så berättade vi för min familj om graviditeten i söndags.. Nu har nog syrran smält det hela för hon har ägnat större delen av förmiddagen åt att upplysa mig om allt jag behöver ha, vad jag kan låna av henne, korsförhört mig om vilken vagn jag tänkt köpa, skickat massor av länkar till saker på olika barnsidor på FB (hon är med i maaaaaaassor), informerat om samtliga barnmarknader etc det närmsta halvåret, förmanat mig om att skicka efter gratis paket från både den och den sidan, erbjudit sig om att åk och hämta saker från annonser som hon bor närmare än vad jag gör etc etc :banghead: Undra om jag kommer få en lugn stund nu... :cautious::heart

:rofl:

:banghead:

@Diremone härligt med syskon ;) Jag hade förmodligen bett min syster flyga och fara om hon börjat med något liknande.
Nu är ju inte alla lika aviga som mig och tur är väl det :D

Haha, det är lite charmigt också och lite kul är det väll att vi har nått litet gemensamt att prata om nu i alla fall, vi är ganska olika och har inte så mycket gemensamt annars - har aldrig haft. Så hon får hållas ett tag till i alla fall bara för den sakens skull :p Och det är väll egentligen bra att hon erbjuder sig att låna ut massa prylar som jag då slipper köpa.. :cool:

Har fått hem en uppsättning väskor jag tänkte packa till förlossningen. Är ju inte dags än på ett par månader hoppas jag men kontrollfreaket i mig vill ha det gjort :)

Ska lusläsa listor så jag får ett hum om vad som kan vara bra :D

Har fått hem en uppsättning väskor jag tänkte packa till förlossningen. Är ju inte dags än på ett par månader hoppas jag men kontrollfreaket i mig vill ha det gjort :)

Ska lusläsa listor så jag får ett hum om vad som kan vara bra :D

Långa mjuka byxor, eget schampoo uppskattade jag. Jag kom in i kjol, var ingen höjdare att hasa runt i. Annars det vanliga för en eller två nätter, jag tyckte hel pyjamas till bebisen var praktiskt, den behövde inte träs över huvudet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 643
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 993
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar