Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis och enligt BMI ligger jag helt klart på övervikt. Men jag har aldrig legat bra på BMI, hamnade knappt inom normalspannet när jag vad tonåring och var ganska mager, så jag har aldrig brytt mig så mycket om BMI. Nog för att jag gärna skulle vara 10kg lättare, men jag kommer nog inte ens ner i normalspannet då :P
Och om inte BM är blind så lär hon ju se att jag inte är överviktig med bara fett :P Jag är helt enkelt bara ganska tung från början (plus helt klart lite för mycket fluff men det är inget extremt). Rör mig nog mer på en dag än vad en normal människa gör på en vecka :angel: Men ptja har man en stenålders BM som går 100% efter BMI och kostråd á la stenåldern så får man vara hårdhudad :banghead:

Jag är överviktig så på mig är det inget konstigt men på dig kunde jag knappt se fluff?!?! Det var därför jag blev så förvånad! Att ens tjata om övervikt! Troligen en hel del muskler, som väger mer, med tanke på hur mkt du rider!!

Jag tror att din BM behöver skaffa (nya?) glasögon. Hur sjutton kan man gnälla på din vikt? Du ser ju inte direkt överviktig ut ju :eek:

Eller har jag missförstått något nu?

Undra vad hon hade sagt om mig? :D
(En valross på torra land typ)

Nu vet jag ju inte hur du ser ut men hade hon sett mig hade hon troligen svimmat:rofl::angel:

bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg

Så här ser vi ut när vi har avklarat 20hela veckor (enligt nya bfdatumet) :)
Har gått upp 1kg sen vecka 7, men 4kg sen vecka 16 (typ då jag sluta må superdåligt och kunde börja äta igen. Gick med andra ord ner 3kg först, men tycker inte dom räknas som uppgång, även o min BM tycker de som vägde mig i vecka 12 :P)
O bilden är tagen på morgonen, kvällsmagen ser bara tjock ut :angel:

Okey jag ger upp, de vill inte funka!!!:devil::rage::down::yuck:
Länk till bilden: http://forumbilder.se/FBV8R/bb

Jag är tjockare än dig :grin:

Jag är överviktig så på mig är det inget konstigt men på dig kunde jag knappt se fluff?!?! Det var därför jag blev så förvånad! Att ens tjata om övervikt! Troligen en hel del muskler, som väger mer, med tanke på hur mkt du rider!!

Haha, fast fluff finns de (kan vara så att någon tycker allt som innehåller socker är väääldigt gott...:angel:) så de räcker och blir över, men liksom inte så de stör egentligen. Och som sagt är alltid överviktig enligt BMI.
Typ på denna bild; https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.ne...=788c45e7cf29bd6fe67d87e3d1875193&oe=58B729AF (om den går o se...) så är jag också ganska mycket överviktig ;) Och där finns de inget fluff förrutom i klänningen själv.

Som sagt har en väldigt tråkig BM :yuck:
Och som min mamma sa, de är väll upp till dig hur mycket du går upp i vikt, det är ju inte BMs problem att få dig och gå ner dom igen.

De jobbigaste med allt detta är ju att jag själv har önskat att inte gå upp så mycket då jag inte vill bli för tung när jag tränar hästarna, men en långsam stadig viktuppgång gör att hästarna vänjer sig precis som vi lyfter tyngre på gymmet. Så hitills funkar de ju bra :) Men de gjorde/gör att jag tar åt mig lite mer än vanligt av de BM säger, och är ganska humörig i normala fall och med extrados av hormoner blir de ibland lite jobbigt, hehe..

Jag tror alla försöker göra sitt bäst för att ha en bra viktuppgång under graviditeten, tror ingen siktar och önskar att gå upp 26kilo men ibland gör man ju de ändå, och då får de ju vara så!

Tack för stöd iaf, känns bättre när de inte bara är jag som tycker BM är puckad ;) (Och BM är ingen superfit människa heller för den delen haha)

Jag tror att din BM behöver skaffa (nya?) glasögon. Hur sjutton kan man gnälla på din vikt? Du ser ju inte direkt överviktig ut ju :eek:

Eller har jag missförstått något nu?

Undra vad hon hade sagt om mig? :D
(En valross på torra land typ)

Känner mig som en valross på kvällarna jag med ;) (Därav bild tagen på morgonen då kulan syns lite sött iaf haha). Men ja jag har en mycket tråkig BM som helt klart skulle behöva nya glasögon, alt. ny personlighet, alt. läsa lite ny forskning som gjorts sen 1800talet typ ;)

Men jag är inte så "liten och nätt" som jag ser ut på bilden, men ganska vältränad ;)

Haha, skenet bedrar (jag vet ju att du använder yttepytte storlekar på kläder, efter tidigare disskusioner i tråden) och jag använder inga pytte storlekar ;) Men jag bär upp alla dessa kilona väl ;)

Inte längre ;)
Jag är dessutom bara 159cm så de 70kg jag snart väger är 16kg mer än samma tid förra året :eek:

Blir mycket promenader sen...

Haha, fast fluff finns de (kan vara så att någon tycker allt som innehåller socker är väääldigt gott...:angel:) så de räcker och blir över, men liksom inte så de stör egentligen. Och som sagt är alltid överviktig enligt BMI.
Typ på denna bild; https://scontent-lht6-1.xx.fbcdn.ne...=788c45e7cf29bd6fe67d87e3d1875193&oe=58B729AF (om den går o se...) så är jag också ganska mycket överviktig ;) Och där finns de inget fluff förrutom i klänningen själv.

Och som min mamma sa, de är väll upp till dig hur mycket du går upp i vikt, det är ju inte BMs problem att få dig och gå ner dom igen.

De jobbigaste med allt detta är ju att jag själv har önskat att inte gå upp så mycket då jag inte vill bli för tung när jag tränar hästarna, men en långsam stadig viktuppgång gör att hästarna vänjer sig precis som vi lyfter tyngre på gymmet. Så hitills funkar de ju bra :) Men de gjorde/gör att jag tar åt mig lite mer än vanligt av de BM säger, och är ganska humörig i normala fall och med extrados av hormoner blir de ibland lite jobbigt, hehe..

Jag tror alla försöker göra sitt bäst för att ha en bra viktuppgång under graviditeten, tror ingen siktar och önskar att gå upp 26kilo men ibland gör man ju de ändå, och då får de ju vara så!

Tack för stöd iaf, känns bättre när de inte bara är jag som tycker BM är puckad ;) (Och BM är ingen superfit människa heller för den delen haha)

Oj. Jag skulle inte kalla dig trådsmal men i allra högsta grad normalviktig!

Blörrk
Att göra julgodis tyckte tydligen inte mina fogar om :(
Kände mig mest lite trött i fogarna + den vanliga smärtan men när jag rest mig från soffan för att gå på toa så gick det inte alls. Kunde inte ens lägga över vikten tillräckligt mycket för att flytta benen. :arghh:

Mannen hörde mina skrik av smärta och kom springande från badkaret. Fick hjälp till toaletten och ligger nerstoppad i sängen nu.

Inte längre ;)
Jag är dessutom bara 159cm så de 70kg jag snart väger är 16kg mer än samma tid förra året :eek:

Blir mycket promenader sen...

Ja de blir de här med, och jag håller alla tummar och tår att jag slipper besvär med höfterna, tycker så synd om er alla som har krångel där.. Och jag skulle tycka så synd om alla i min omgivning om jag helt plötsligt inte kan röra på mig :angel: De i kombo med hormonerna kan nog inte sluta bra :devil: De ska promeneras så mycket att vagnen som köps för att ha hemma (stall o fårstall) är dyrare än "finvagnen" då den måste vara grym att gå med haha. (o bara för de kommer vi få en bebis som garanterat avskyr vagnar haha)

@Petronella - alltså det är helt sanslöst att någon ens nämner övervikt och dig i samma mening.

Jag tycker det är otroligt märkligt. Du ser ju supervältränad ut med varenda kurva på rätt ställe.

Kort sagt - din BM har FEL!

Tack för de ;) Men riktigt så vältränad och snygg är jag inte längre, väldigt gammal bild (om du såg den som inte var gravidbild) men som sagt var överviktig där också enligt BMI. Och som sagt har aldrig varit ett fan av den mätningen eftersom jag aldrig passat in där.

Men dumma BMor och hormoner är ingen bra combo för humör och självförtroende ;)

bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg
[/URL][/IMG]
bb.jpg

Så här ser vi ut när vi har avklarat 20hela veckor (enligt nya bfdatumet) :)
Har gått upp 1kg sen vecka 7, men 4kg sen vecka 16 (typ då jag sluta må superdåligt och kunde börja äta igen. Gick med andra ord ner 3kg först, men tycker inte dom räknas som uppgång, även o min BM tycker de som vägde mig i vecka 12 :P)
O bilden är tagen på morgonen, kvällsmagen ser bara tjock ut :angel:

Okey jag ger upp, de vill inte funka!!!:devil::rage::down::yuck:
Länk till bilden: http://forumbilder.se/FBV8R/bb

Mm du är ju smal-normal!!!

Äsch, du är snygg! Och ser inte alls överviktig ut.

Oj. Jag skulle inte kalla dig trådsmal men i allra högsta grad normalviktig!

Nej, trådsmal tror jag aldrig man kan kalla mig, jag är helt enkelt för bred och grov för det (men gissa om de var min dröm som tonåring att vara liten och nätt :love:) även om jag var alldeles för smal för att vara snyggt, revbenen rakt ut, men ändå tung och enligt BMI överviktig ;)

BMI är ju en "standardmall" och alla passar ju inte i de som är standard :) Bara min BM som inte fattar de...

Mm du är ju smal-normal!!!

Haha, nej smal är jag inte (bra vinkel på bilden :angel:)
Är väldans tung i mig själv, men man lär sig leva med det, lätt och bygga muskler :) Alltid velat vara den där lilla nätta människan men jag blir aldrig de, blir inte ens liten o nätt om man tar bort allt fett och muskler, blir bara grov o benig, haha. Breda axlar, mycket stor bröstkorg och breda höfter ;)

Haha, nej smal är jag inte (bra vinkel på bilden :angel:)
Är väldans tung i mig själv, men man lär sig leva med det, lätt och bygga muskler :) Alltid velat vara den där lilla nätta människan men jag blir aldrig de, blir inte ens liten o nätt om man tar bort allt fett och muskler, blir bara grov o benig, haha. Breda axlar, mycket stor bröstkorg och breda höfter ;)

Jag blir aldrig en petit fransyska i Chanel heller. Jag är gansk lång och byggd som dig. Men du ser verkligen inte överviktig ut.
ska jag ner i ett lågt BMI blir jag mager och revbenen sticker ut, det blir inte smalt och slankt.
Hopps du kan hantera din bm, byt annars. Min förra var en kylskåp så jag hymlade med mitt mående eftersom jag inte gillade henne men inte ville vara besvärlig.

Har haft jobbig migrän inatt och inte sovit en blund sedan 02.. Så idag blir det stanna hemma från jobbet eftersom jag inte är i körbart skick, framförallt inte när det gäller isgata i 3mil.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 654
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 005
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar