Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger med drop i armen på gyn. Har fastat sen sex i morse för att jag skulle ultraljudas nu på eftermiddagen. Det skulle hänt för en timme sen. Nu börjar jag må dåligt för jag behöver mat, men dem vill inte ge mig någon då läkaren "nog kommer snart". Dem har inte ens haft rond på mig än. :arghh: Jag är inte gjord för att leva utan mat så länge, och definitivt inte under graviditet.

*färdig gnällt för tillfället*

Ligger med drop i armen på gyn. Har fastat sen sex i morse för att jag skulle ultraljudas nu på eftermiddagen. Det skulle hänt för en timme sen. Nu börjar jag må dåligt för jag behöver mat, men dem vill inte ge mig någon då läkaren "nog kommer snart". Dem har inte ens haft rond på mig än. :arghh: Jag är inte gjord för att leva utan mat så länge, och definitivt inte under graviditet.

*färdig gnällt för tillfället*

Surt men känns som helt okey tillfälle att gnälla på ;)

Blev ul ikväll. Dem hittade gallstenar så nu väntar jag på kirurgläkaren så han kan berätta vad som ska hända nu.

14 timmar utan mat. Jag tror jag dör snart :arghh:

Nu har jag precis stoppat i mig lunchen och jag är hungrig igen O_o
Var hungrig hela förmiddagen också trots både frukt och yoghurt..:cautious:

Jag har också haft några sådana dagar nu. Jättejobbigt!! Ffa väldigt irriterande och jag känner mig väldigt, väldigt, glupsk. Äter typ dubbelt så mycket som ett par av mina kollegor varav en är extremt viktfixerad så då känner jag mig som en flodhäst...
Hen har haft en lång utläggning om hur "alla gravida bara släpper sina spärrar och vräker i sig utan en tanke på att man måste gå ner allt efteråt". O_o
Jodå... Självklart... Eller hur var det nu? :meh:

Ena läraren på skolan där jag gör praktiken, tror på tjej i magen för att den är mer "bred", börjar längre bak på sidorna eller hur man ska säga. Hon menade att killmage står ut mer framåt! Såklart ren gissning men hennes känsla! Hon är den tredje som tror tjej, en kompis tror kille. Medans jag och min sambo inte har nån känsla alls:rofl:

Jag har också haft några sådana dagar nu. Jättejobbigt!! Ffa väldigt irriterande och jag känner mig väldigt, väldigt, glupsk. Äter typ dubbelt så mycket som ett par av mina kollegor varav en är extremt viktfixerad så då känner jag mig som en flodhäst...
Hen har haft en lång utläggning om hur "alla gravida bara släpper sina spärrar och vräker i sig utan en tanke på att man måste gå ner allt efteråt". O_o

Åh det vore så skönt att slippa tänka på hur fläskig man blivit. Äta hämningslöst :love:

Ena läraren på skolan där jag gör praktiken, tror på tjej i magen för att den är mer "bred", börjar längre bak på sidorna eller hur man ska säga. Hon menade att killmage står ut mer framåt! Såklart ren gissning men hennes känsla! Hon är den tredje som tror tjej, en kompis tror kille. Medans jag och min sambo inte har nån känsla alls:rofl:

Jag är typ rund som en boll.

Jag svarar att äter jag inte blir jag aggressiv. Sen njuter jag av att tugga i mig lite saffransgifflar (f-n ta dig @lil-sis ) direkt efter frukost. Äter jag lite kräks jag mindre. Jag är gravid, inte på diet.

Kl 22 kom läkaren och pratade med mig. sen fick jag en macka, som dock vände och kom upp nu igen. Och nu ska jag försöka sova. Fått alldeles för lite av den varan sen jag åkte in igår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 095
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 150
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?