Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag beställt babyskydd och bältesbas! Vi har barnvagn, spjälsäng, nästan alla kläder, babygym och mammas kompis syr ett babynest, så nu tror jag att det mest är "småsaker" kvar! Vet att vi behöver skötväska, nån nappflaska, just ett skötbord o lite sånt!

Skönt att ha allt klart!
det enda vi behöver köpa egentligen är tvättlappar och våtservetter. Men det köper vi när bebis kommit ut.
Annars finns allt!
En ny barnvagn kommer beställas på väg hem också, även om vi redan har en ny står i bebisrummet.

Har världens bästa BM, imorgon ska jag få komma in och lyssna på hjärtljuden och stilla min oro lite. Jag känner ju bebis men inte regelbundet ännu, tror mkt beror på att moderkakan sitter framtill.
Så skönt att hon säger ett glatt jajjemän!! Klart jag har tid för dej när jag ringer henne:heart

Har grottat ner mej i barnvagnsdjungeln lite igen, känns nästan overkligt och jag vågar knappt tro att vi ska få vår bebis denna gången. Men nu är jag lite inne på en Emmaljunga trots att det är monsterstora vagnar. En olivgrön Edge duo med outdoor chassi:love: Först va jag inne på Viking men sen läste jag att dom är väldigt små och framhjulen pyttiga (framgår inte riktigt på bilderna?)
Enda felet på edgen är att jag tycker sittdelen är rätt omodern/klumpig? Kan man köpa supervikings sittdel till tror ni? Den ska ju passa men edgen säljes ju som paket.

Jag skulle inte välja någon anan vagn än emmaljunga, men mest pga min känsla för emmaljunga! Dock har jag tyvärr dålig koll på de olika delarna, för oss blev det en citycross! :)

Nyss hemkommen från sjukgymnasten och det känns riktigt bra :)
Simning avrådde hon ifrån, dock ska jag köra igång med vattengympa nästa vecka under förutsättning att jag begränsar vissa rörelser.
Jag har fått en övning jag ska göra till nästa gång och hon tejpade även för att se om det kan hjälpa lite åtminstone.
Ska tillbaka på tisdag och då skulle vi även diskutera kryckor.

Känns riktigt riktigt bra. Vilken skillnad mot förra VC där jag var den första med foglossning som sjukgymnasten någonsin haft.

Jag skulle inte välja någon anan vagn än emmaljunga, men mest pga min känsla för emmaljunga! Dock har jag tyvärr dålig koll på de olika delarna, för oss blev det en citycross! :)

Jag vill inte ha fasta hjul fram, måste ha en vagn som man kan vända lätt utan att trycka ner vrida runt eftersom jag har problem med handleder och rygg.
Får se vad det blir när vi tagit mod till oss och åkt för att titta. Vi har inte varit i en babybutik sedan i våras.

Jag vill inte ha fasta hjul fram, måste ha en vagn som man kan vända lätt utan att trycka ner vrida runt eftersom jag har problem med handleder och rygg.
Får se vad det blir när vi tagit mod till oss och åkt för att titta. Vi har inte varit i en babybutik sedan i våras.
Vi valde fasta hjul till slut men vi velade länge! Har läst att man bör ha de med luft om man går på annat än bara asfalt, som tips :)

Där håller jag helt med dig, mitt enda krav för barnvagn är i princip att det ska vara svängbara hjul. Jag avskyr vagnar med fasta hjul.
Vi har två vagnar med svängbara hjul men det är inga lufthjul på den ena och den var helt värdelös vintertid i slask så den har vi inte använt mycket. Om det blir någon syskonvagn blir det svängbara lufthjul på den.

Vi behöver skaffa ett nytt babyskydd och någon vagn men i övrigt har vi allt sparat efter syskonen.

Vi är lite inne på Emmaljunga double viking 735 i outdoor timber. Den är med svängbara lufthjul. Vi var och provade sittdelen med sonen och det jag upplevde som negativt (och som kanske även finns på vanliga emmaljungavagnar) är att suffletten hade så få bågar i sig att när den var ihopfälld hängde det ner enormt mycket tyg i själva sittdelen (långt ner dessutom).

Som singelvagn har vi (den vi hade/ har till sonen) en Babyjogger City Elite med deluxe liggdel. Är man lång och kan tänka sig en vagn där sittdelen är vänd framåt så är denna vagn helt underbar :love: (det enda vi behövde ge avkall på var just att sittdelen inte kunde vara mot en).

Vi är lite inne på Emmaljunga double viking 735 i outdoor timber. Den är med svängbara lufthjul. Vi var och provade sittdelen med sonen och det jag upplevde som negativt (och som kanske även finns på vanliga emmaljungavagnar) är att suffletten hade så få bågar i sig att när den var ihopfälld hängde det ner enormt mycket tyg i själva sittdelen (långt ner dessutom).

Som singelvagn har vi (den vi hade/ har till sonen) en Babyjogger City Elite med deluxe liggdel. Är man lång och kan tänka sig en vagn där sittdelen är vänd framåt så är denna vagn helt underbar :love: (det enda vi behövde ge avkall på var just att sittdelen inte kunde vara mot en).

Vi köpte en Mountainbuggy till Filippa och den går ju att ratta med lillfingret, men jag har lite jobbigt med att den va till henne.. Så den kommer nog säljas eller användas längre fram.
Jag va lite sugen på vikingen eftersom den går att byta chassi till en syskonvagn ifall man skulle lyckas få ännu ett syskon.
Jag måste nog åka och titta..

Vi köpte en Mountainbuggy till Filippa och den går ju att ratta med lillfingret, men jag har lite jobbigt med att den va till henne.. Så den kommer nog säljas eller användas längre fram.
Jag va lite sugen på vikingen eftersom den går att byta chassi till en syskonvagn ifall man skulle lyckas få ännu ett syskon.
Jag måste nog åka och titta..

Det är fullt förståeligt :heart

Om du tittar på vikingen med anledning av ett ev. syskon till så glöm inte titta på den just som syskonvagn också och provkör gärna med lite vikt i. Vi tyckte Emmaljungan var lite trögstyrd men det finnsinte så många syskonvagnar att välja mellan och den ska ha störst/ längst sittdel.

Jag känner ju bebis men inte regelbundet ännu, tror mkt beror på att moderkakan sitter framtill.
Det verkar variera. Jag har moderkakan fram och har känt ordentligt varje dag sen vecka 18, sen vecka 20 har det varit ganska rejält. Däremot känner inte sambon utifrån än, kanske bara om han skulle känna på precis rätt plats vid precis rätt tidpunkt :p

Det verkar variera. Jag har moderkakan fram och har känt ordentligt varje dag sen vecka 18, sen vecka 20 har det varit ganska rejält. Däremot känner inte sambon utifrån än, kanske bara om han skulle känna på precis rätt plats vid precis rätt tidpunkt :p
Såklart! Jag har ju känt bebis sedan v14 (första började jag känna v16)
Nu är jag i v17 och jag känner bebis när jag är stilla/byter ställning, men inte när jag är igång. Sen va Filippa värsta karatekiden hela graviditeten, denna kanske är av lugnare modell.

Ååhh jag hade ingen aning att min soffa kan vara såhär skööööön :love::love:

Fått tid för op på torsdag. Fick en hel liten lista på saker jag ska göra inför op. Tänk vad mycket man måste tänka på. :confused:

Ska du gnugga håret till svinto kvällen före och på morgonen? Och byta lakan och rena kläder?
Ta med eget schampo och balsam till avdelningen ;) Inpackning också.

Jag inväntar Black Friday för ev bra priser på babyskydd, annars kanske tom till mellandagsrean.

Idag har jag fått håret kapat till mindre än hälften :eek:

Ska du gnugga håret till svinto kvällen före och på morgonen? Och byta lakan och rena kläder?
Ta med eget schampo och balsam till avdelningen ;) Inpackning också.
Inte riktigt. Men svintot stämmer, sen måste jag in dagen innan för att lämna blodprover och sen är nog tanken att jag ska åka hem samma dag. Ska ringa in till avd för att få detaljer onsdag kväll, sen ska jag fasta från midnatt till torsdagen. får bara dricka klara drycker, och måste komma ihåg att ta en tablett mot illamående två timmar innan op eller vad det nu var.

Jag inväntar Black Friday för ev bra priser på babyskydd, annars kanske tom till mellandagsrean.

Idag har jag fått håret kapat till mindre än hälften :eek:

Jag har köpt black friday pris, eller black week kallade dom det nog för tror ja :p kanske gjort bort mig o det blir ännu bättre priser till sen men gjort är gjort :)

Bugaboo ska jag ha, de är himla smidiga. Jag köper en begagnad av en kompis (får med vinterhjul). Hade jag velat betala mer hade jag valt en Cybex, galet smidiga.

Måste ju bara tipsa om Kronan duo S, fantastiskt smidig vagn om man nu gillar vagn. Jag har ju hamnat långt ner i bärträsket så har bara sjal och sele men gillade verkligen vår vagn i jämförelse med andra!

Igår fick jag sjala upp kompisens 1 vecka gamla lilla tjej, fattar inte att dom är så små! Men så mysigt det var :heart

Idag har jag känt Douglas en del, hoppas det håller i sig nu med rörelser varje dag!

Är det någon mer än jag som ev kommer vara själv på förlossningen? Är väldigt oklart om vi kommer ha någon barnvakt till dottern... först var jag superstressad över att vi inte har nån lösning och sen när jag insåg att det ju faktiskt går att åka in själv så kändes det ändå helt ok. Mest synd om sambon som missar spektaklet i så fall :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 053
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar