Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste ju bara tipsa om Kronan duo S, fantastiskt smidig vagn om man nu gillar vagn. Jag har ju hamnat långt ner i bärträsket så har bara sjal och sele men gillade verkligen vår vagn i jämförelse med andra!

Igår fick jag sjala upp kompisens 1 vecka gamla lilla tjej, fattar inte att dom är så små! Men så mysigt det var :heart

Idag har jag känt Douglas en del, hoppas det håller i sig nu med rörelser varje dag!

Är det någon mer än jag som ev kommer vara själv på förlossningen? Är väldigt oklart om vi kommer ha någon barnvakt till dottern... först var jag superstressad över att vi inte har nån lösning och sen när jag insåg att det ju faktiskt går att åka in själv så kändes det ändå helt ok. Mest synd om sambon som missar spektaklet i så fall :down:

Ingen aning, jag ska snittas och räknar iskallt med att vi får hjälp av vänner. Barnvakt är nog lättare än hundvakt. Hussen är mycket nojjig över att lämna bort pälsen.

Haha det skulle du inte tyckt om du fått samma rumskomoisar

Nr2 Hade andningsbesvär så allt man hörde var ljudet från maskinerna som hjälpte henne andas.

Och om detta inte varit nog så tyckte jag sjukt synd om barnet i rummet bredvid som skrek konstant, då hen hade tobaksabstinens.

Sååå inte jätte imponerad över min tid på bb :D
Måste ju bara tipsa om Kronan duo S, fantastiskt smidig vagn om man nu gillar vagn. Jag har ju hamnat långt ner i bärträsket så har bara sjal och sele men gillade verkligen vår vagn i jämförelse med andra!

Igår fick jag sjala upp kompisens 1 vecka gamla lilla tjej, fattar inte att dom är så små! Men så mysigt det var :heart

Idag har jag känt Douglas en del, hoppas det håller i sig nu med rörelser varje dag!

Är det någon mer än jag som ev kommer vara själv på förlossningen? Är väldigt oklart om vi kommer ha någon barnvakt till dottern... först var jag superstressad över att vi inte har nån lösning och sen när jag insåg att det ju faktiskt går att åka in själv så kändes det ändå helt ok. Mest synd om sambon som missar spektaklet i så fall :down:

Om det går fort från första värk så kommer jag också få vara själv på förlossningen. Sambon studerar 1h10min härifrån med tåg så han kommer inte hinna hem om det startar fel tid på dygnet :p

Hur som helst så får det gå, förhoppningsvis vill bebisen ut på helgen precis som storebror :bump:

Nyss hemkommen från sjukgymnasten och det känns riktigt bra :)
Simning avrådde hon ifrån, dock ska jag köra igång med vattengympa nästa vecka under förutsättning att jag begränsar vissa rörelser.
Jag har fått en övning jag ska göra till nästa gång och hon tejpade även för att se om det kan hjälpa lite åtminstone.
Ska tillbaka på tisdag och då skulle vi även diskutera kryckor.

Känns riktigt riktigt bra. Vilken skillnad mot förra VC där jag var den första med foglossning som sjukgymnasten någonsin haft.

Sjukgymnasten som jag träffade sa att inget hjälper och det enda rådet jag fick var att använda foglossningsbälte. Avrådde bestämt från vattengympa när jag frågade om det fanns någon form av träning som gick bra med foglossning. Jag fick foglossning väldigt tidigt och det känns inte bra att inte kunna träna ens lite grann. Funderar på om det är värt att gå till någon annan sjukgymnast. Den här äldre mannen kändes inte alls så seriös...

Vad var det för övning du fick?

@Melisen
Starkt att ev föda själv. Jag vill inte ens tänka tanken på att ev behöva göra det. Måste jag så måste jag men jag räknar med sambon.
Han känner mig utan och innan och kan prata för oss båda om något skulle hända.
Sambon har syskon och syskonbarn på orten där BB ligger och hans föräldrar på samma ort som oss så jag känner mig inte så oroad över barn/häst/hundvakt. Jag vet även att jag har grannar som ställer upp för djuren om det skulle krisa.

När vi skulle få ettan så sade ett par att "är det snöstorm så ring oss. Vi ordnar en traktorkedja så att vägen är framkomlig"

@Beppo
Vilket grottmongo!
Rör man inte på sig så får man ännu mer ont! Alla jag har pratat med under mina graviditer rekommenderar vattengympa just för att det är så avlastande, men stärkande.

Ja... det var nästan det jag anade så jag tänker nog försöka hitta någon form av vattengympa ändå och testa. Jag kommer bli galen om jag inte får röra på mig fram till maj!

Sjukgymnasten som jag träffade sa att inget hjälper och det enda rådet jag fick var att använda foglossningsbälte. Avrådde bestämt från vattengympa när jag frågade om det fanns någon form av träning som gick bra med foglossning. Jag fick foglossning väldigt tidigt och det känns inte bra att inte kunna träna ens lite grann. Funderar på om det är värt att gå till någon annan sjukgymnast. Den här äldre mannen kändes inte alls så seriös...

Vad var det för övning du fick?

Jag hade övningar för ländrygg, höfter och bålen sedan innan som jag absolut skulle fortsätta med (bäckenlyft t ex) samt att jag fick några mjukare övningar att komplettera med. Kunde gärna prova mig fram med mjuk yoga också.
Jag fick ett papper med tips på hur jag skulle tänka, t ex undvika sidosteg eller stora kliv, och ett bälte. Bältet ska sitta bra och vara skönt, så att man använder det.
Jag kunde även hämta ut en TENS-apparat som man, här i min del av landet, får låna i 3 månader. Utöver det rekommenderas man värmedynor, bra stöd både i säng och soffa/stol och lugna promenader.

Så det finns faktiskt en del man kan göra, trots att man är gravid.

Som en extra hälsning kan jag meddela att mina foglossningar blev bättre av rätt typ av rörelse i rätt mängd och rätt intervaller och att de minskade av sig själva nånstans i vecka 30-31.

/malumbub, v.32-33.

Hm, börjar bli dags att fundera på det här med mammakläder tror jag... Har senaste veckan gått från att tänka typ "hm, ser ut som om jag ätit en hel pizza..." till "Shiiiiit, jag ser ju gravid ut! :eek:" när jag tittar mig i spegeln. :p Så jag tänkte fråga er som gjort detta tidigare, vad kan vara en lagom uppsättning med kläder? Vad använde ni? Det funkar rätt bra med en hårsnodd i byxorna än så länge, men det kan ju vara skönt att ha några byxor som inte glipar fram tänker jag - särskilt när det blir kallt sen. När det kommer till toppar, ska man satsa på kombinerade gravid/amningstoppar då kanske?.. Ja alla tips mottages :)

Hm, börjar bli dags att fundera på det här med mammakläder tror jag... Har senaste veckan gått från att tänka typ "hm, ser ut som om jag ätit en hel pizza..." till "Shiiiiit, jag ser ju gravid ut! :eek:" när jag tittar mig i spegeln. :p Så jag tänkte fråga er som gjort detta tidigare, vad kan vara en lagom uppsättning med kläder? Vad använde ni? Det funkar rätt bra med en hårsnodd i byxorna än så länge, men det kan ju vara skönt att ha några byxor som inte glipar fram tänker jag - särskilt när det blir kallt sen. När det kommer till toppar, ska man satsa på kombinerade gravid/amningstoppar då kanske?.. Ja alla tips mottages :)
Hoppar in från vintertråden! Jag köpte några längre vanliga mjuka t-shirts och två par gravidjeans. Sen har jag snott någon skjorta av maken om alla tröjor legat i tvätten.
Börjat stjäla kalsonger av honom nu också när magen sjunkit, då jag inte orkar köpa större trosor för de få veckor som är kvar.

Hoppar in från vintertråden! Jag köpte några längre vanliga mjuka t-shirts och två par gravidjeans. Sen har jag snott någon skjorta av maken om alla tröjor legat i tvätten.
Börjat stjäla kalsonger av honom nu också när magen sjunkit, då jag inte orkar köpa större trosor för de få veckor som är kvar.

Går också runt i sambons kalsonger, så himla skönt :p

Jag har 3par jeans som jag skiftar mellan. 3banliga baslinnen (plus några vanliga fast längre som fungerar än) 7bastoppar i olika färger och ca 5tröjor/koftor. 3-4klänningar Plus gravidjacka (bästa köpet!!)

Jag hade en del grejer sedan förra graviditeten men jag kompletterade en hel del då det blir jäkligt slitet. Jobbar på kontor med kunder som kommer in så jag vill inte sitta i mysbrallor utan vill se fin ut.

Haha, jag kommer mest gå hemma skulle jag tro för jag är uppsagd nu till jul (och blir återanställd till våren, säsongsbetonat arbete) så behöver nog mest för bekvämlighets skull och om man nån gång åker in till stan eller blir bortbjuden och vill känna att kläderna passar och inte består av nödlösningar.. :p

Skulle aldrig få för mej:o Massor med tyg där snoppen ska va juO_o Använder mina vanliga låga hipstertrosor, gjorde jag förra gången också.
Jag har stulit hans gamla lumpenkalsonger sen några år tillbaka och brukar använda dem som shorts för yoga/styrketräning hemma och numera som underkläder. Sådär härligt urtvättade så de inte känns att man har dem på sig. :love: Hans vardagskalsonger har lite större diameter än mina låga hipsters så de är sköna att varva mellan tycker jag. Har jag dem under magen blir det ju lite häng och allt extratyg hänger fritt mellan benen. :D

Jag har stulit hans gamla lumpenkalsonger sen några år tillbaka och brukar använda dem som shorts för yoga/styrketräning hemma och numera som underkläder. Sådär härligt urtvättade så de inte känns att man har dem på sig. :love: Hans vardagskalsonger har lite större diameter än mina låga hipsters så de är sköna att varva mellan tycker jag. Har jag dem under magen blir det ju lite häng och allt extratyg hänger fritt mellan benen. :D

Fina beskrivningar "massor av tyg för snoppen" "allt extratyg"

Låter som våra karlar vore välhängda som blåvalar:laugh::rofl:

Gravidjeans är skönt om man som jag är en jeanstjej. Annars leggings/ strumpbyxor och vanliga kläder som magen får plats i, typ stretchiga klänningar/längre tröjor, tunikor osv. Gravidkläder och amningskläder använde jag inte mycket alls sist.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 037
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar