Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
:idea:
Sjukgymnasten som jag träffade sa att inget hjälper och det enda rådet jag fick var att använda foglossningsbälte. Avrådde bestämt från vattengympa när jag frågade om det fanns någon form av träning som gick bra med foglossning. Jag fick foglossning väldigt tidigt och det känns inte bra att inte kunna träna ens lite grann. Funderar på om det är värt att gå till någon annan sjukgymnast. Den här äldre mannen kändes inte alls så seriös...

Vad var det för övning du fick?

Simning avråddes för att det blir för stor "hävarm" på fogarna. Vattengymnastik var däremot riktigt bra under förutsättning att stora benrörelser undviks och att jag isf gör dem mindre.

Rör man sig inte blir musklerna svagare och mer belastning lägg på leder och ligament = mer smärta. Foglossningssmärta uppstår ju för att vissa av oss av olika anledningar (genetiskt, skador, träning mm) är instabilare i vårt bäcken än andra och när då uppluckringen av fogarna gör bäckenet än mer instabilt så blir det för mycket helt enkelt.

Cykling är också bra för fogarna :up:

Övningen jag fick går ut på att man först ligger på rygg med fötterna i marken (man kan stå upp mot en vägg också) och pressar ner ländryggen/ svanken mot underlaget. Håller där och räknar till 5. Ska upprepas 10ggr

Därefter kniper man 10ggr a 5sek.

Sedan kombinerar man dessa 2 så man trycker ner ländryggen, kniper och räknar till 5. Även det 10 ggr.

Ovan ska göras minst en gång om dagen helst fler.
----------------
Med sonen hade jag en sjukgymnast som jag inte var nöjd med. Jag var första personen med foglossning sedan hans utbildning. Men på den VC fanns bara en BM också (som var urkass). Nu bytte jag till den VC som har flest BM i staden (går hos deras BM) och tänkte att deras sjukgymnaster måste ju vara riktigt vana vid foglossning :idea:

Hm, börjar bli dags att fundera på det här med mammakläder tror jag... Har senaste veckan gått från att tänka typ "hm, ser ut som om jag ätit en hel pizza..." till "Shiiiiit, jag ser ju gravid ut! :eek:" när jag tittar mig i spegeln. :p Så jag tänkte fråga er som gjort detta tidigare, vad kan vara en lagom uppsättning med kläder? Vad använde ni? Det funkar rätt bra med en hårsnodd i byxorna än så länge, men det kan ju vara skönt att ha några byxor som inte glipar fram tänker jag - särskilt när det blir kallt sen. När det kommer till toppar, ska man satsa på kombinerade gravid/amningstoppar då kanske?.. Ja alla tips mottages :)
Jag har ett par jeans. Letar febrilt efter ett par kostymbyxor också (inte det lättaste med 92cm i innerbenlängd) 4 toppar, en kofta och en tjock tröja.

Hemkommen ifrån en liten snabbvisit hos BM, hjärtat pickade på så fint med 154-158slag/m. Bebis levde loppan i magen och sparkade vilt mot dopplern:love::heart
Denna gången va maken med också för att lyssna. Lite lyxigt fredagsmys!

Så härligt att höra skillnaden i tydlighet på hjärtljuden, första gången i v14 hördes dom svagt men tydligt och denna gången dundrade det i hela rummet:p v18 imorgon!

af7oye.jpg

2i9h8wk.jpg

Hade fått en liten leverans i brevlådan när jag kom hem :D :D :D

Hoppas bilderna syns... :nailbiting:

Nu vet ja inte hur det är för dig men jag är både länge o tjockare! Vi har dock samma skostorlek så får väl låna hans sunkiga gympadojjor :angel:

:D jag är tjockare i alla fall :angel: fast han har lite större fötter :p

Nu i kväll är han på vift, jag som skulle utnyttja honom till att plocka fram adventsljusstakar och stjärnor som något geni (läs jag) gömt ute på vår krypvind.
Jag lär ju fastna om jag försöker ;), om inte får jag väl någon låsning så att jag blir sittandes på golvet. Det har hänt en gång tidigare och fy sa.an vad ont det gjorde så jag vill inte chansa när jag är ensam med ettan.

Jag har tjatat hål i öronen på sambon att jag vill ha upp gardinstängerna innan imorgon kväll, sen åkte jag in på sjukan och lite sånt. Så nu har vi bestämt att deem sätts upp imorgon bitti innan gästerna kommer.

Nu ser jag att jag köpt sju gardinstänger.
Vi har åtta fönster :banghead::banghead:

Jag har tjatat hål i öronen på sambon att jag vill ha upp gardinstängerna innan imorgon kväll, sen åkte jag in på sjukan och lite sånt. Så nu har vi bestämt att deem sätts upp imorgon bitti innan gästerna kommer.

Nu ser jag att jag köpt sju gardinstänger.
Vi har åtta fönster :banghead::banghead:
Näää... det måste ju vara nån annans jobb att åka och köpa den som saknas:cautious:

Ska försöka göra lite juligt i morgon. I dag har jag bara tagit det lugnt och vilat fogarna.

v.18 på måndag... såg mig i spegeln i morse o insåg att magen vuxit massor på bara en vecka. Jag känner mig redan stor! O.o Hur ska det här gå? Än så länge inget livstecken från liten, längtar efter att få känna att det är något i magen. Kanske blir det mer verkligt då.

Tidig morgon... Bara jag o tomten som är vaken. Undrar vad det är med klockan fyra? kramp i vaderna, kissenödig o disco i magen... Somna om, skitsvårt! Inte konstigt jag somnar runt åtta på kvällen :idea: Har fått en mycket märklig dygnsrytm.

Vecka 25 nu, tiden går fort. Klickade hem ett babyskydd igår. Vet fortfarande inte hur vi ska göra med vagn, om trotjänaren håller för ett barn till. ska nog tvinga maken plocka fram chassit i helgen för inspektion :angel:

Annars är det adventspynt, simskola, en ridtur och julskyltning som står på schemat. Åker häst 1-2 ggr i veckan nu ca 40 minuter, har sedan dödligt ont två-tre dagar, men mitt mentala jag mår fantastiskt bra av turen. Gör inte ont under turen :bow:

Ska försöka göra lite juligt i morgon. I dag har jag bara tagit det lugnt och vilat fogarna.

v.18 på måndag... såg mig i spegeln i morse o insåg att magen vuxit massor på bara en vecka. Jag känner mig redan stor! O.o Hur ska det här gå? Än så länge inget livstecken från liten, längtar efter att få känna att det är något i magen. Kanske blir det mer verkligt då.
Inte heller jag har fått några livstecken än. V 17 idag. Får nog ringa och kolla angående rul på måndag för jag har inte fått någon tid än. Borde bli ungefär vid jul.

Här ska det bakas pepparkakor med sonen idag, ska försöka få tag på en stans för riktigt stora pepparkakor så vi kan skriva hans namn. Funderar på om jag vågar testa ett pepparkakshus också. :nailbiting:

Sedan ska det julstökas lite. Lär väl inte kunna röra mig på söndag. :cautious:

Inte heller jag har fått några livstecken än. V 17 idag. Får nog ringa och kolla angående rul på måndag för jag har inte fått någon tid än. Borde bli ungefär vid jul.

Här ska det bakas pepparkakor med sonen idag, ska försöka få tag på en stans för riktigt stora pepparkakor så vi kan skriva hans namn. Funderar på om jag vågar testa ett pepparkakshus också. :nailbiting:

Sedan ska det julstökas lite. Lär väl inte kunna röra mig på söndag. :cautious:

Jag ska som så många andra också julstöka, lite segt dock för är ensam hemma hela helgen, sambon är på kurs... Borde ju finnas stora stansar att köpa i vanliga affärer, har för mig att jag sett det nån gång!
Modigt med pepparkakshus, jag vill också men har NOLL tålamod för sånt!!!

Jag ska som så många andra också julstöka, lite segt dock för är ensam hemma hela helgen, sambon är på kurs... Borde ju finnas stora stansar att köpa i vanliga affärer, har för mig att jag sett det nån gång!
Modigt med pepparkakshus, jag vill också men har NOLL tålamod för sånt!!!
Modigt eller dumdristigt? Inte heller jag är känd för mitt tålamod. Tvärtom. :angel::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 032
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar