Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bm igår, vi lekte jakten på röd oktober (bara kag som tycker det låter som u-båts jakt?). Allt lät bra.
Läkarbesök på torsdag ang mitt nedra bäcken, 22:dec planering inför kejsarsnitt.
Skönt att få planeringen tidigt! Jag tänkte be om planering för snittet så fort som möjligt också, har rul den 15/12 så jag borde kunna få det i dec.
Varför ska du snittas? Kommer inte ihåg ifall du blivit snittad förut:)

Skönt att få planeringen tidigt! Jag tänkte be om planering för snittet så fort som möjligt också, har rul den 15/12 så jag borde kunna få det i dec.
Varför ska du snittas? Kommer inte ihåg ifall du blivit snittad förut:)

Moderkakan lossnade inte förra gången, när de drog och tryckte för att få loss den blev det blodbad och jag förlorade 2,5 liter blod. Blev kvar i 5 dagar, fick en förlossningsdepression och som bonus 5 stafylokockinfektioner i brösten. Mådde som en gnu... Tack och lov förstående barnmorska och när hon fick höra att min mor råkat ut för samma sak 3 ggr var det inget att diskutera.

Moderkakan lossnade inte förra gången, när de drog och tryckte för att få loss den blev det blodbad och jag förlorade 2,5 liter blod. Blev kvar i 5 dagar, fick en förlossningsdepression och som bonus 5 stafylokockinfektioner i brösten. Mådde som en gnu... Tack och lov förstående barnmorska och när hon fick höra att min mor råkat ut för samma sak 3 ggr var det inget att diskutera.
Oj!! Det är ju inget man riskerar i onödan..

Hoppas verkligen att jag får min planering tidigt så jag kan ge besked till ag så fort som möjligt, vill ju gå hem mina 60dagar innan:up:

Jag hade helt missat att det är 1:a advent i morgon :down: sambon jobbar och sen ska jag på stan och shoppa kläder och ut och käka med en tjejkompis så hoppas vi lyckas få några minuter hemma tillsammans så han kan klättra upp på vinden och hämta kartongerna. Är typ ett omöjligt projekt om man är själv då dottern på 19 månader glatt klättrar efter på stegen O_o åh jag har alltid så dålig koll på sånt här som alla andra verkar kunna utan och innan, högtider och sånt alltså...

Lär väll börja med att plocka upp här hemma iaf, den lilla virvelvinden lyckas verkligen skapa kaos på ingen tid alls :cautious:

Oj!! Det är ju inget man riskerar i onödan..

Hoppas verkligen att jag får min planering tidigt så jag kan ge besked till ag så fort som möjligt, vill ju gå hem mina 60dagar innan:up:

Nä, det var oerhört tufft för mig. Andra klarar det bättre, men jag var helt slut redan innan eftersom jag är kass på att vara gravid.
Kräks fortfarande i v 21, ligament och bäcken är hopplösa och mår rätt risigt.
Jag siktar på att jobba så länge som möjligt, men jag kan förstå att 60 dagar innan vore skönt.

Nä, det var oerhört tufft för mig. Andra klarar det bättre, men jag var helt slut redan innan eftersom jag är kass på att vara gravid.
Kräks fortfarande i v 21, ligament och bäcken är hopplösa och mår rätt risigt.
Jag siktar på att jobba så länge som möjligt, men jag kan förstå att 60 dagar innan vore skönt.

Usch.. jag kräktes fram till v17 med Filippa och fram tills 14-15 med denna. Och det är jobbigt!!
Jobbade fram till 3,5v före bf sist. Men denna gången så kommer vi ha så sjukt mkt kontroller det sista att jag bara vill kunna fokusera på att ta det lugnt och kunna bara släppa allt och ge mej iväg om jag blir orolig för nåt. Jobbet finns kvar och vikarien är ordnad, så jag sätter ingen på pottkanten heller och det är skönt.

Usch.. jag kräktes fram till v17 med Filippa och fram tills 14-15 med denna. Och det är jobbigt!!
Jobbade fram till 3,5v före bf sist. Men denna gången så kommer vi ha så sjukt mkt kontroller det sista att jag bara vill kunna fokusera på att ta det lugnt och kunna bara släppa allt och ge mej iväg om jag blir orolig för nåt. Jobbet finns kvar och vikarien är ordnad, så jag sätter ingen på pottkanten heller och det är skönt.

Vad skönt att släppa kontrollen över jobbet och bara fokusera på er och bäbisen! Tror det är väldigt viktigt i er situation att få bli lugnad med kontroller, kan tänka mig att det är nog så nervöst ändå och då ska man ju inte behöva tänka på jobbet!

Vad skönt att släppa kontrollen över jobbet och bara fokusera på er och bäbisen! Tror det är väldigt viktigt i er situation att få bli lugnad med kontroller, kan tänka mig att det är nog så nervöst ändå och då ska man ju inte behöva tänka på jobbet!

Vi är ju såklart oroliga att nåt ska gå fel och konstigt vore det annars! Det som hänt oss önskar man inte sin värste fiende.
Så det känns i alla fall som nån sorts trygghet med alla kontroller även om dom bara ser hur bebisen mår för stunden, fast å andra sidan så ser dom också om något verkar avvikande som kanske hade missats i normala fall.

Men mitt i all röra av känslor så är man ju överlycklig över den inneboende i magen:love:

Jobbet går jag till och gör mina timmar och åker hem.. Jag kan ju inte påstå att hjärtat är riktigt med i arbetet som det varit nu i höst:o Men det struntar jag faktiskt i, jag har rätt att sörja mitt barn och ha tankarna på annat håll. Cheferna är helt på det klara med det också och väldigt förstående och det är skönt. Jag loggar ut med mycket gott samvete i februari:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 010
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar