Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
*stor kram* @TeamLundVer :heart

Jag har inte haft häst sedan 1986 men nog är jag hästtjej ändå. En gång hästtjej, alltid hästtjej. Jag kommer nog aldrig att ha en egen häst igen för det fungerar inte med mitt jobb men jag har alltid haft hästar omkring mig som jag får rida om jag vill. Man behöver inte ha egen häst för att vara omkring hästar.

Kl 05.45 kom syster in för att ta blodprover. Nu har dem tagit så mycket så det tog tre försök innan dem lyckades fylla två tuber helt.

07.00 börjar nått jävla stolpskott att borra i väggarna någonstans så det hörs på hela avdelningen.

Jag vill hem nu :arghh:

Usch, låter som du nästan blir sjukare av att vara på sjukhuset än friskare :down:

Jag har också haft några sådana dagar nu. Jättejobbigt!! Ffa väldigt irriterande och jag känner mig väldigt, väldigt, glupsk. Äter typ dubbelt så mycket som ett par av mina kollegor varav en är extremt viktfixerad så då känner jag mig som en flodhäst...
Hen har haft en lång utläggning om hur "alla gravida bara släpper sina spärrar och vräker i sig utan en tanke på att man måste gå ner allt efteråt". O_o
Jodå... Självklart... Eller hur var det nu? :meh:
Det är fördelen med att ha foglossning. Det är iofs bara 5 minuters promenad till pressbyrån men jag drar mig ordentligt för att gå dit och köpa något. :o:D

Usch, låter som du nästan blir sjukare av att vara på sjukhuset än friskare :down:
Är det inte alltid så. va samma sak när vi låg på bb med dottern, jag fick sagt att det skulle vara skönt att ligga kvar för att komma in i mamma rollen med amning och sånt när man har hjälp runt om. Efter första natten höll jag på att få ett nervöst sammanbrott så sambon fick köra mig hem. Så åkte vi in nästa dag för alla undersökningar.

*stor kram* @TeamLundVer :heart

Jag har inte haft häst sedan 1986 men nog är jag hästtjej ändå. En gång hästtjej, alltid hästtjej. Jag kommer nog aldrig att ha en egen häst igen för det fungerar inte med mitt jobb men jag har alltid haft hästar omkring mig som jag får rida om jag vill. Man behöver inte ha egen häst för att vara omkring hästar.

Det är väl så.
Jag har som mål att bli så pass bra att jag om ett några år kan ta hela familjen och åka på turridning med islandshästar. De rör mig veterligen ryggen betydligt mindre än en toppstammad dressyrhäst med bra gång.

Är det inte alltid så. va samma sak när vi låg på bb med dottern, jag fick sagt att det skulle vara skönt att ligga kvar för att komma in i mamma rollen med amning och sånt när man har hjälp runt om. Efter första natten höll jag på att få ett nervöst sammanbrott så sambon fick köra mig hem. Så åkte vi in nästa dag för alla undersökningar.

Jag älskar att vara sjukhus och lär klamra mig fast så länge det går :D

Jag älskar att vara sjukhus och lär klamra mig fast så länge det går :D
Haha det skulle du inte tyckt om du fått samma rumskomoisar som jag fick.
Nr1 var afrikanska och hennes familj var kvar där, så hon hade telefonen på högtalare och pratade med dem i SEX TIMMAR.

Nr2 Hade andningsbesvär så allt man hörde var ljudet från maskinerna som hjälpte henne andas.

Och om detta inte varit nog så tyckte jag sjukt synd om barnet i rummet bredvid som skrek konstant, då hen hade tobaksabstinens.

Sååå inte jätte imponerad över min tid på bb :D

Om mindre än 2 timmar ska jag till sjukgymnasten för mina fogar. Vi får väl se vad de har för bra grejer som kan hjälpa mig att överleva jobb t om april. :D

Haha, jag vet inte.. Aldrig behövt vistas på sjukhus, knappt ens på akuten, så jag har noll erfarenhet :p

Haha det skulle du inte tyckt om du fått samma rumskomoisar som jag fick.
Nr1 var afrikanska och hennes familj var kvar där, så hon hade telefonen på högtalare och pratade med dem i SEX TIMMAR.

Nr2 Hade andningsbesvär så allt man hörde var ljudet från maskinerna som hjälpte henne andas.

Och om detta inte varit nog så tyckte jag sjukt synd om barnet i rummet bredvid som skrek konstant, då hen hade tobaksabstinens.

Sååå inte jätte imponerad över min tid på bb :D

Så länge ingen kräks är jag nöjd.

När jag låg inne första vändan för gastric bypass låg det en man vägg i vägg som kräktes hela natten :crazy:

Andra vändan låg jag på andra bukavdelningen med två tanter varav en kände igen mig från jobbet :o och sängen bredvid var någon snabbfil, typ Mac 12 timmar per patient :rofl:

Jag längtar inte till bb-tiden trots att vi hade eget rum med toalett och dusch och på det hela skötte oss själva. Jag kände mig instängd och rastlös och det var himmelskt att få komma hem.

Efter ett par-tre veckor med lite mer ork och mindre trötthet så har tröttheten kommit tillbaka x2 :( Somnar medan sonen dricker välling i soffan, somnar i hans säng när jag nattar, går direkt upp och lägger mig, sover 9-10 timmar och är ändå som en zombie av trötthet när jag vaknar.

Har världens bästa BM, imorgon ska jag få komma in och lyssna på hjärtljuden och stilla min oro lite. Jag känner ju bebis men inte regelbundet ännu, tror mkt beror på att moderkakan sitter framtill.
Så skönt att hon säger ett glatt jajjemän!! Klart jag har tid för dej när jag ringer henne:heart

Har grottat ner mej i barnvagnsdjungeln lite igen, känns nästan overkligt och jag vågar knappt tro att vi ska få vår bebis denna gången. Men nu är jag lite inne på en Emmaljunga trots att det är monsterstora vagnar. En olivgrön Edge duo med outdoor chassi:love: Först va jag inne på Viking men sen läste jag att dom är väldigt små och framhjulen pyttiga (framgår inte riktigt på bilderna?)
Enda felet på edgen är att jag tycker sittdelen är rätt omodern/klumpig? Kan man köpa supervikings sittdel till tror ni? Den ska ju passa men edgen säljes ju som paket.

Nu har jag beställt babyskydd och bältesbas! Vi har barnvagn, spjälsäng, nästan alla kläder, babygym och mammas kompis syr ett babynest, så nu tror jag att det mest är "småsaker" kvar! Vet att vi behöver skötväska, nån nappflaska, just ett skötbord o lite sånt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 076
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 982
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar