Vårföräldrar 2017 del tre

@Hyacinth nej, namnet är ett frågetecken.. Inte om det är en flicka för så blir det Edda, men en pojke?!? Fullständig torka på pojknamn både jag o maken. Vill ha ett gammalt svenskt namn som är ganska ovanligt o passar med Algot och Hilma. Tips någon? :)

Jag tror ju mig sett ett "paket" på ett ultraljud så tror det är en pojke, därav namnbrist....

Hilding
Helmer
Agne
Astor
Frej
Ebbe
Tjelvar
Truls
Valdar
Vitalis (gammalt släktnamn i min familj :))

Annars röstar jag med för August, jättefint!

Fler roliga namn finns här https://www.google.se/amp/s/kulturbilder.wordpress.com/2013/07/14/nordiska-namn/amp/?client=safari

Mina krav på en vagn är i princip att den ska vara smidig att fälla ihop (behöver inte bli jätteliten) och att man ska orka ta i och ur den ur bilen utan en kraftansträngning. Den ska också gå att köra med en hand och MÅSTE således ha svängbara framhjul. Jag provkörde en kompis vagn för några år sedan, typ emmaljunga med fasta hjul man blev ju helt slut av att baxa runt på den :p

Jag har hittills inte hittat någon syskonvagn som jag tycker lever upp till kraven så vi får väl se hur det går med den saken :D Jag är dock ganska dåligt insatt i vagnar och har inget större intresse av dem mer än att de är bra att ha.
Det är ungefär mitt krav också + att sittdelen ska vara stor och att den helst ska få plats i bilen med hundburen i. Jag har fastnat för Bumbleride Indie Twin. Will helst ha den i Camp green men den färgen verkar inte ha kommit till Sverige än. Håller tummarna, tror jag är lite feg för att beställa från andra länder

Vi har ju hund och är i stallet mycket så kraven är såklart att vagnen är lättkörd i all sorts terräng. Vi bor i stan men det kommer snö och slask där också så den måste kunna ta sig fram smidigt. Vi har en mountain buggy som vi haft till båda barnen och jag älskar att köra den, enda nackdelen är att sittdelen inte går att ha vänd emot sig. Skulle vilja ha en likadan fast med vändbar sittdel.
Vi bor i stan men är på landet mycket. Kikade länge på vagnar och tillslut bestämde vi oss för en stokke trailz. Svindyr men precis vad vi ville ha.

Försökte städa lite men fogarna strejkar järnet efter jobbet. Började läsa och somnade som en stock :angel: Vaknade när brevbäraren slängde in posten.

Har alla utom vi klart vad BARNET ska heta?
Vi famlar i mörkret eller är på totalt olika spår...

Vi har lite klurigt med namn då vi vill att de ska uttalas hyfsat lika på både svenska och isländska.. Sen har vi ju tid på oss då namnet är hemligt fram till dopet enligt isländsk tradition (hur jag ska klara de vet jag inte dock ;)) men jag fick veta kön mot att vi höll på traditionen (ge o ta i ett förhållande var de visst....)

Men vi lyckades enas om två namn som uttalas hyfsat lika på killsidan är de Hilmar och Emil och eftersom de är en tjej där inne så får jag väl låta bli o nämna dom två alternativen, finns ju vissa som känner mig IRL :D

Vi har lite klurigt med namn då vi vill att de ska uttalas hyfsat lika på både svenska och isländska.. Sen har vi ju tid på oss då namnet är hemligt fram till dopet enligt isländsk tradition (hur jag ska klara de vet jag inte dock ;)) men jag fick veta kön mot att vi höll på traditionen (ge o ta i ett förhållande var de visst....)

Men vi lyckades enas om två namn som uttalas hyfsat lika på killsidan är de Hilmar och Emil och eftersom de är en tjej där inne så får jag väl låta bli o nämna dom två alternativen, finns ju vissa som känner mig IRL :D

Vi har haft som krav, både nu och med sonen, att namnen ska fungera på svenska, engelska, skånska och småländska. Dessutom ska det passa med efternamnet. Det är en hel del namn som försvinner bort då men Bastian, som sonen heter, och Emma som vi funderar på denna gång stämmer med alla våra krav. :D

Mannens tanke på Aurora föll direkt på skånskan. Tack och lov för det för då slapp jag ta strid då jag inte är förtjust i det namnet. :up:

Till Bastian var vi lite inne på Arthur också men eftersom alla i släkten (min generation) hittills har döpt sina barn till namn på A så kändes det lite löjligt att ta ett A-namn O_o

Hilding
Helmer
Agne
Astor
Frej
Ebbe
Tjelvar
Truls
Valdar
Vitalis (gammalt släktnamn i min familj :))

Annars röstar jag med för August, jättefint!

Fler roliga namn finns här https://www.google.se/amp/s/kulturbilder.wordpress.com/2013/07/14/nordiska-namn/amp/?client=safari

Jag tänkte skriva Truls, jag tycker det är fint men trodde nog inte att nån annan skulle tycka det var fint, så struntade i det! Kul att någon annan faktiskt tar upp det :)

Hoppas in från sommartråden 15 och sommartråden 17 med att säga att min son född 15 heter Truls. :love: Finaste namnet, men jag är ju partisk :D

Ja jag tycker också det är fint men när jag nämnt det för folk har dom typ sagt nä truls det är ett hundnamn :banghead:

Jag älskar Truls men inte maken, och min syster hade visst bestämt sig för att hon skulle döpa sin nästa hund till det (fast det skiter jag iofs i :D)

Hilmer har vi varit inne på men för likt Hilma. Elmer är ett annat fint namn men har haft en elev som heter så, precis som Hjalmar...

thure eller Ture ligger rätt bra till eventuellt... Eventuellt John eller Valter som andranamn (släktnamn), har fått någon fix idé att det helst inte ska vara med på 100 vanligaste namn listan med :p

Sjukskrivning godkänd, gp är godkänd from 15/1. :up:
Jag förlängde min ss 12/1 enligt rek från fk eftersom det inte fanns något beslut på gp och har således jobbat 50. Nu kunde inte handläggaren (som jag f.ö fick ett mindre utbrott på för att hen var lagom dryg) betala sjukpenning till längre än till 14/1 och jag kan inte få 75% gp eftersom jag jobbat 50 så förhoppningsvis är handläggaren på gp bra och vi löser tiden mellan 15 och 27 med att jag bara tar ut 50 gp...Men eftersom jag är bitter och det är fk så är inte mina förhoppningar särskilt höga om vi säger så.

Sjukskrivning godkänd, gp är godkänd from 15/1. :up:
Jag förlängde min ss 12/1 enligt rek från fk eftersom det inte fanns något beslut på gp och har således jobbat 50. Nu kunde inte handläggaren (som jag f.ö fick ett mindre utbrott på för att hen var lagom dryg) betala sjukpenning till längre än till 14/1 och jag kan inte få 75% gp eftersom jag jobbat 50 så förhoppningsvis är handläggaren på gp bra och vi löser tiden mellan 15 och 27 med att jag bara tar ut 50 gp...Men eftersom jag är bitter och det är fk så är inte mina förhoppningar särskilt höga om vi säger så.

Vad menar du med gp och ss?

Enligt min handläggare på fk är det inga problem för mig att vara sjukskriven fram till förlossningen iom att jag har så stora problem med foglossning.

Vad menar du med gp och ss?

Enligt min handläggare på fk är det inga problem för mig att vara sjukskriven fram till förlossningen iom att jag har så stora problem med foglossning.

Sjukskrivning och graviditetspenning, jag var bara för lat för att skriva ut det hela ;)

Hela min historia med fk denna graviditet känns bara som ett enda skämt.

Den frågan har jag inte ställt så jag vet inte vad dom skulle säga om det. Jag sökte graviditetspenningen och blev sjukskriven på 50% i ungefär samma veva.
Sjukskrivning går före graviditetspenning enligt min handläggare. Och graviditetspenning betalas bara ut tills 10 dagar innan förlossning men sjukskriven kan du vara tills att du föder. Så kan ju vara värt att kolla upp.
Jag ska försöka jobba mina 25 % så länge som möjligt men jag behöver bara ringa min läkare så sjukskriver hon mig helt. Är så pass dålig av foglossningen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 799
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 304
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka