Vårföräldrar 2017 del tre

Sjukskrivning går före graviditetspenning enligt min handläggare. Och graviditetspenning betalas bara ut tills 10 dagar innan förlossning men sjukskriven kan du vara tills att du föder. Så kan ju vara värt att kolla upp.
Jag ska försöka jobba mina 25 % så länge som möjligt men jag behöver bara ringa min läkare så sjukskriver hon mig helt. Är så pass dålig av foglossningen.

Det är jag också men min läkare tyckte ändå att jag skulle ansöka om graviditetspenning. De 10 dagarna gör varken till eller från tycker jag och det är skönt att slippa klydda med intyg. Har dessutom varit sjukskriven så länge att handläggaren var tvungen att utreda omplaceringsmöjligheter på arbetsplatsen etc.

Effektiv dag idag, men nu har fogarna tackat för sig. Först möte på banken för ev lånelöfte, sen besök hos ett par vänner, och sen storhandling och inköp av födelsedagspresent till min mamma.
Nu har jag landat i soffan, bebis har gymklass eftersom jag spänt mig som en dåre hela dagen, och fogarna har lagt sig i viloläge så jag kommer inte komma ur soffan mer idag. :wtf::meh::cautious:

Det är jag också men min läkare tyckte ändå att jag skulle ansöka om graviditetspenning. De 10 dagarna gör varken till eller från tycker jag och det är skönt att slippa klydda med intyg. Har dessutom varit sjukskriven så länge att handläggaren var tvungen att utreda omplaceringsmöjligheter på arbetsplatsen etc.
Då finns det ju en anledning. Jag pratade direkt med fk för min handläggare verkar hör och häpna vettig :banana:

Då har man hämtat sonen på förskolan. Ena fogen har gett upp helt och sammandragningarna har kört igång. :cautious:

Hoppas 5 minuters vila räcker för sedan måste jag starta med middagen :wtf:

Sjukskrivning går före graviditetspenning enligt min handläggare. Och graviditetspenning betalas bara ut tills 10 dagar innan förlossning men sjukskriven kan du vara tills att du föder. Så kan ju vara värt att kolla upp.
.

Jo, det känner jag till :). För min del kändes inte de tio dagarna så avgörande att jag ville börja trassla med längre ss på högre % istället för gp, vi har dessutom en hel del fp-dagar kvar från första barnet som jag kan ta av om jag skulle känna att det behövs :)

(och i den bästa av världar bestämmer sig bäsis att en vecka tidigare än beräknat är en bra leverans ;))

Har ofta varit så glad att svärmor inte lagt sej i ett dyft hur man ska vara när barnet kommit till världen, när vi väntade Filippa va det inte tal om nåt annat än att det skulle bli kul med barnbarn.

Men idag:crazy::banghead:

Jösses i min lilla låda... Hon frågade om jag skulle amma bebis, vilket jag ska om jag kan eftersom jag absolut vill och inte fick chansen sist.
Men sen gjorde jag misstaget att säga att det är ju inte många månader för sen ska dom ju få börja med vanlig mat också plus att jag tänkt kombinera med att det skulle gå att pumpa så maken kan mata om jag ska bort.
Då började det:banghead::banghead:
- Neeeeej, man vill inte åka nånstans och jag ammade tills dom va 1,5år bla bla bla.. Det är så behändigt att kunna amma!!
Ja så klart det är behändigt! Men det är rätt behändigt om maken kan hjälpa till också? Det kan ju hända saker som gör att jag ska iväg? Jag ska börja på gymmet igen när snittet läkt? Hundar som ska tränas?
Men nej det va onödigt:meh:
Jag avslutade diskussionen med att maken VILL också vara delaktig och skulle nog tycka det va rätt skönt att vara själv med bebis ibland! Jag kommer behöva andas lite också efter att ha varit gravid i nästan 2år:mad:

Sorry för kräkinlägg:o

Har ofta varit så glad att svärmor inte lagt sej i ett dyft hur man ska vara när barnet kommit till världen, när vi väntade Filippa va det inte tal om nåt annat än att det skulle bli kul med barnbarn.

Men idag:crazy::banghead:

Jösses i min lilla låda... Hon frågade om jag skulle amma bebis, vilket jag ska om jag kan eftersom jag absolut vill och inte fick chansen sist.
Men sen gjorde jag misstaget att säga att det är ju inte många månader för sen ska dom ju få börja med vanlig mat också plus att jag tänkt kombinera med att det skulle gå att pumpa så maken kan mata om jag ska bort.
Då började det:banghead::banghead:
- Neeeeej, man vill inte åka nånstans och jag ammade tills dom va 1,5år bla bla bla.. Det är så behändigt att kunna amma!!
Ja så klart det är behändigt! Men det är rätt behändigt om maken kan hjälpa till också? Det kan ju hända saker som gör att jag ska iväg? Jag ska börja på gymmet igen när snittet läkt? Hundar som ska tränas?
Men nej det va onödigt:meh:
Jag avslutade diskussionen med att maken VILL också vara delaktig och skulle nog tycka det va rätt skönt att vara själv med bebis ibland! Jag kommer behöva andas lite också efter att ha varit gravid i nästan 2år:mad:

Sorry för kräkinlägg:o

Förutom att hon inte borde lägga sig i över huvud taget så finns det ju ingenting som säger att man inte kan amma i 1,5 år OCH pumpa ur (om man nu skulle vilja det). Och oavsett är det nog extremt få barn som helammas i 1,5 år :meh:

Förutom att hon inte borde lägga sig i över huvud taget så finns det ju ingenting som säger att man inte kan amma i 1,5 år OCH pumpa ur (om man nu skulle vilja det). Och oavsett är det nog extremt få barn som helammas i 1,5 år :meh:

Jag vet inte om hon helammande eller inte, det va ju på glada 70talet med makens bror och 80talet med maken. Men jag har för mej att hon sagt att hon ammade till största delen.

Jag har planerat för att amma helt/delvis/pumpa tills dess att barnet är ca 6-8månader sen får det vara nog.

Och hon lär nog lägga sej i många ggr men jag är tack och lov inte rädd att säga ifrån och hon vet att jag inte går att styra.

Kräks på @Lazy Lady
Det är trist när dom lägger sig i. Sambon fick frågan i dag hur många av sina föräldradagar han skulle ge till mig, han svarade att "det blir nog inget av med det, Ariane ska skriva över hälften av sina dagar på mig" :D
Jag hade verkligen, verkligen, velat se minen på svärmor som ställde frågan.

Hahaha!! Den frågan har vi inte fått ännu, men jag vet hur illa hon tyckte om att svägerskan inte va mammaledig mer än 6månader sedan tog svågern resten. "Mamman ska va hemma med sina barn minst 2år!!!!"

Jag ska vara helt hemma 1,5år, sen säger ag stopp. Så det får hon ta bara. Men maken ska vara hemma så mkt som möjligt samtidigt, men dom perioderna går jag utan fp så att vi kan det. Vi ska vara hemma tillsammans i 3månader i första skedet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 780
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 299
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
798
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka