Vårföräldrar 2017 del tre

@Hyacinth nej, namnet är ett frågetecken.. Inte om det är en flicka för så blir det Edda, men en pojke?!? Fullständig torka på pojknamn både jag o maken. Vill ha ett gammalt svenskt namn som är ganska ovanligt o passar med Algot och Hilma. Tips någon? :)

Jag tror ju mig sett ett "paket" på ett ultraljud så tror det är en pojke, därav namnbrist....
Arthur :love:

Har alla utom vi klart vad BARNET ska heta?
Vi famlar i mörkret eller är på totalt olika spår...

Våran blev en Julius direkt efter UL när vi fick veta att det var en kille, jag hade ju tänkt en tjej som skulle heta Julia så då döpte vi om honom till Julius. Om det sedan blir det när han väl är född återstår att se...

Igår lyckades vi bestämma oss för vilken barnvagn det blir till liten. Maken tyckte Emmaljunga edge va lite stor och jag va inte fullt nöjd med hur sittdelen ser ut.
Så det blir ett Super Viking outdoor chassi med Citykorg och superviking sittdeli timberfärg:up:
Snäppet mindre än Edge men ändå inte lika liten och låg som Viking.
Kommer dock inte beställa förrän liten kommit ut.

Alltså är jag den enda som inte har förstått varför "alla" är så förtjusta i Emmaljunga? Jag tycker bara dem ser tunga, klumpiga och otympliga ut? Men jag kanske har helt fel :o :D

Jag älskar svenskt, vill ha sånt som är tillverkat i sverige OM möjligheten finns, då är man rätt begränsad! Dessutom älskar jag det robusta i en emmaljunga, skulle inte vilja ha någon tanig liten vagn :p

Alltså är jag den enda som inte har förstått varför "alla" är så förtjusta i Emmaljunga? Jag tycker bara dem ser tunga, klumpiga och otympliga ut? Men jag kanske har helt fel :o :D
Vi har köpt en begagnad Emmaljunga super Viking enbart på rekommendationer från vänner som är nöjda med sina. Jag har ingen som helst erfarenhet av vagnar så litar på de som känner mig och vet vad jag behöver ha för vagn rekommenderar. Hoppas jag tycker om den sen när Julius tittat ut (och han med för den delen)

Jag tyckte också att dom va tunga och klumpiga, framförallt sittdelarna.
Men Viking sittdelarna har en mycket moderna snyggare design som jag tycker gör hela vagnen. Sen vill jag absolut inte ha fasta hjul, outdoor chassit har svängbara framhjul.

Den klart snyggaste dom har är NXT90
http://www.kopbarnvagn.se/bilder/artiklar/zoom/23711_1.jpg Men den har ingen fjädring i chassit och vi går alltid på grusväg.. Hade den haft det hade jag köpt den direkt.

Den vi har bestämt oss för är mindre ihopfälld än Mountainbuggy terrainen vi har sedan innan.

Jag behöver en pansarvagn som passar på landet och vid ridbanan osv.

Emmaljunga finns dessutom i olika varianter och de nättaste är inte så stora.

Hade jag bott i stan hade jag valt annorlunda eftersom behoven hade sett annorlunda ut med framkomlighet, åka kollektivt osv. Lokalbussen här har inte ens plats för barnvagn så det blir bil oavsett.

Mina krav på en vagn är i princip att den ska vara smidig att fälla ihop (behöver inte bli jätteliten) och att man ska orka ta i och ur den ur bilen utan en kraftansträngning. Den ska också gå att köra med en hand och MÅSTE således ha svängbara framhjul. Jag provkörde en kompis vagn för några år sedan, typ emmaljunga med fasta hjul man blev ju helt slut av att baxa runt på den :p

Jag har hittills inte hittat någon syskonvagn som jag tycker lever upp till kraven så vi får väl se hur det går med den saken :D Jag är dock ganska dåligt insatt i vagnar och har inget större intresse av dem mer än att de är bra att ha.

Jag älskar svenskt, vill ha sånt som är tillverkat i sverige OM möjligheten finns, då är man rätt begränsad! Dessutom älskar jag det robusta i en emmaljunga, skulle inte vilja ha någon tanig liten vagn :p

Jag är nog väldigt klen eller lat men jag orkar inte släpa runt på något tungt schabrak men den behöver för den sakens skull inte rasa ihop om man råkar knuffa till den eller så :D:D:D

Jag behöver en pansarvagn som passar på landet och vid ridbanan osv.

Emmaljunga finns dessutom i olika varianter och de nättaste är inte så stora.

Hade jag bott i stan hade jag valt annorlunda eftersom behoven hade sett annorlunda ut med framkomlighet, åka kollektivt osv. Lokalbussen här har inte ens plats för barnvagn så det blir bil oavsett.

Vi har ju hund och är i stallet mycket så kraven är såklart att vagnen är lättkörd i all sorts terräng. Vi bor i stan men det kommer snö och slask där också så den måste kunna ta sig fram smidigt. Vi har en mountain buggy som vi haft till båda barnen och jag älskar att köra den, enda nackdelen är att sittdelen inte går att ha vänd emot sig. Skulle vilja ha en likadan fast med vändbar sittdel.

Sovit dåligt inatt. Framförallt för att fogarna inte gillade när jag rörde på mig, men även för jag jämt tyckte att det ropades och skreks ute samt att bildörrar slogs igen. Läste sen nu pp morgonen att byhålan hade besök av fyra polisbilar som letade efter tjuvar, så det förklarade det helt plötsligt.

I min mage ligger det en liten Maja :love:
Diskussionerna med mina stora barn om lillasyster Maja i magen är underbara! Våran väldigt talförda 2 åring refererar allt som är smått till hennes lillasyster Maja i magen :love: -Dom byxorna är små för mig, dom ska Maja ha sen :heart osv.

Hade det tittat ut en pojk så hade det blivit en Rasmus, med Alexander som mellannamn.
Maja kommer heta Linnea i mellannamn.

Livet är fullt med överraskningar... Lugn morgon tog stopp när jag väckte dottern som hade magont o inte ville gå upp. Lirkade upp henne och detta resulterade i slemkräk på köksgolvet. Så idag står det VAB på schemat i stället för studiedag. Ska bli spännande o se vad läkaren på barnkliniken säger, bara två veckor sedan hon kräkte sist. Har avvaktat sedan i november för o se utvecklingen, nästa steg är gastroskopi :crazy: Hon kräker ganska regelbundet var tredje vecka ca o ev. pga utmattning/eds/hypermobilitet. Vi får se var vi hamnar.... Stackars plutt :down:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 987
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 381
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka