Vårföräldrar 2017 del tre

Har alla utom vi klart vad BARNET ska heta?
Vi famlar i mörkret eller är på totalt olika spår...

Jag har vetat att ev framtida son ska heta cornelis länge! Tur för mig att sambon gillar cornelis :p tjejnamn har vi fått mötas lite halvvägs på, jag tycker katie eller svava, han gillar åsa och helena så blir nog en isabella om det blir en tjej ;)

Jag tror att jag har börjat få samandragningar :confused: Började igår när vi skulle gå och handla, sambon har typ 2 m längre ben än mig så får alltid stressa när vi går ihop. När vi nästan var hemma känner det som hela magen trycktes utåt och jag var tvungen att stanna och typ försöka andas igenom det. Gjorde inte ett dugg ont men obehagligt. Idag har samma sak hänt två gånger ena gången på morgonen när jag gick till VC och andra när jag jobbat.

Låter det som samandragningar? Bör jag göra något åt det?

@Hyacinth Vi började på en lista med namn i helgen. Diskussionen avslutades ganska snabbt :rofl:

Jag tror att jag har börjat få samandragningar :confused: Började igår när vi skulle gå och handla, sambon har typ 2 m längre ben än mig så får alltid stressa när vi går ihop. När vi nästan var hemma känner det som hela magen trycktes utåt och jag var tvungen att stanna och typ försöka andas igenom det. Gjorde inte ett dugg ont men obehagligt. Idag har samma sak hänt två gånger ena gången på morgonen när jag gick till VC och andra när jag jobbat.

Låter det som samandragningar? Bör jag göra något åt det?

@Hyacinth Vi började på en lista med namn i helgen. Diskussionen avslutades ganska snabbt :rofl:

Tycker också det låter som sammandragningar! Jag har fått sammandragningar sen typ v16, de flesta har bara gjort magen hård och inte besvärat mig men några har gjort riktigt ont och dom är inte roliga... Men sammandragningar är inte farligt i alla fall, får man det ofta kan man behöva dra ner lite på tempot dock! Jag får det vid rörelse/ansträngning. Har börjat komma lite då och då utöver ansträngning men är väl inte så konstigt med 5 v till BF :)

Nu har jag bara två dagar kvar att jobba innan jag ska gå hem, två veckor innan bf. Men vad sjutton ska jag göra under tiden jag väntar? Tack och lov har jag en hund att promenera med och ett par hästar att leka med, men resten av tiden... Har ni några roliga tips? Jag känner mig pigg och stark, så att bara ligga på soffan är inte aktuellt.

Har alla utom vi klart vad BARNET ska heta?
Vi famlar i mörkret eller är på totalt olika spår...

Absolut inte. Jag trodde vi hade enats om två pojknamn och två flicknamn men....det gick över.
Nu har jag i n g e n aning. Jag förmodar att "mini", "bäsis" och liknande förslag kommer få avslag när man skickar in papperna ;)

Vi diskuterar fortfarande. Han har ett namn han vill haoch jag har ett namn, så diskussionen kommer nog fortsätta till liten ploppar ut :D

Hjälpte min syster att sätta in löshår idag. Så nu har jag inte bara sammandragningar, smärta i fogarna och ont i ryggen. Utan jag har brännsår över hälften av fingrarna av det jäkla vaxet. :meh: :arghh: Men snyggt blev det :banana: :D

Vi har inte en aning om vad den lilla ska heta. Vi har börjat skriva en lista med tjejnamn men längre än så har vi inte kommit. Skulle det dessutom komma ut en pojk så får vi problem :D har inte ett enda pojknamn.

Sambon "Douglas tycker jag är rätt fint"
Jag "ja, det funkar för mig"
Och därmed var namnfrågan utredd.

Med dottern gick det till såhär
Bonusdottern 4år "Jag vill att bebisen ska heta Alice i Underlandet"
Jag "Om det är en tjej blir det bra med Alice men vi hoppar över i Underlandet"

Jag är helt enkelt inte så engagerad i namnfrågan så har gått smidigt. Tycker dock att det kan räcka gott med ett förnamn och ett efternamn men sambon står på sig om fler namn och hotar med att barnen inte får mitt efternamn om han inte får lägga till nåt namn :meh: han har ett tråkigt efternamn och mitt är det bara min släkt som heter sååå dottern heter Alice Sofia. Återstår att se vad stackars Douglas får för extra namn :wtf:

Besök hos BM idag. Allt såg bra ut fick dock så jäkla ont i fogarna av att ligga på britsen medan hon kollade hjärtljud så nu ligger jag här och kan inte sova :cry:

Nu har jag bara två dagar kvar att jobba innan jag ska gå hem, två veckor innan bf. Men vad sjutton ska jag göra under tiden jag väntar? Tack och lov har jag en hund att promenera med och ett par hästar att leka med, men resten av tiden... Har ni några roliga tips? Jag känner mig pigg och stark, så att bara ligga på soffan är inte aktuellt.

Jag planerar att sy babynest och lakan när jag går hem på ledighet. Men det kanske inte är något för dig?

Jag är sjukskriven 75% nu och jobbar inte mer än max 2 h per dag men jag lyckas att få dagarna att gå ändå. Begriper inte riktigt hur jag hann med 5 hästar och en hund. :confused: Nu har jag bara kaninen och sambon att pyssla om.

@Hyacinth nej, namnet är ett frågetecken.. Inte om det är en flicka för så blir det Edda, men en pojke?!? Fullständig torka på pojknamn både jag o maken. Vill ha ett gammalt svenskt namn som är ganska ovanligt o passar med Algot och Hilma. Tips någon? :)

Jag tror ju mig sett ett "paket" på ett ultraljud så tror det är en pojke, därav namnbrist....

@Hyacinth nej, namnet är ett frågetecken.. Inte om det är en flicka för så blir det Edda, men en pojke?!? Fullständig torka på pojknamn både jag o maken. Vill ha ett gammalt svenskt namn som är ganska ovanligt o passar med Algot och Hilma. Tips någon? :)

Jag tror ju mig sett ett "paket" på ett ultraljud så tror det är en pojke, därav namnbrist....
August? Sixten? Fina gamla namn.
Pojknamn är skitsvårt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 987
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 381
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka