Vårföräldrar 2017 del tre

@BobberiBoo Läkaren på speciallistmödravården tyckte jag kunde fortsätta med folsyra. Så jag köpte en burk till. Är också i v 23 nu.

@Fille Va synd! Jag behöver något som stillar mitt sötsug så har försökt hitta bra nyttiga varianter.

Nej... Har inte gjort på hela graviditeten. Sist hade jag överskott på folsyra men för lite b12 så får b12 injektioner. Men jag vet ju efter ett blodprov
Jag åt inte på hela förra graviditeten, men nu för ett yag sen fick min syster veta att hon hade gravt underskott och riskerade missbildningar om hon skulle bli gravid nu, så man är ju lite nojjig. Kanske bara ska köpa en burk, tar ju ingen jätte energi att svälja en tablett om dagen direkt.

Äter ni folsyra?? Min burk tog slut nu, borde jag skaffa en ny eller har den licksom gjort sitt för denna graviditet?? Är i v 23 nu.

Jag tar en kombinerad gravidtablett med vitaminer, järn, folsyra och allt möjligt.. :) Hade en svacka på några veckor där efter v. 15 eller nått men sen började jag igen - tänker att det skadar ju inte :) Tar även en Omega-3 -tablett varje dag för vi är dålig på att äta fisk här hemma :p

Haha ja verkligen, dock bakar jag inget med nötter när jag får gäster (eller beror på vilka gäster förstås, på sambons sida finns ingen nötallergi varken hos släkt eller vänner), dumt om någon får i sig nötter av misstag! Men det är ju perfekt lördagsgodis :up:
Nej, jag bakar aldrig med nötter om vi ska ha kalas, vi har också nötallergiker i kompiskretsen. Den ena kan inte ens vara i samma rum som en som äter nötter:crazy:
Men till vardags! Både mannen och jag älskar nötter:d

Nej, jag bakar aldrig med nötter om vi ska ha kalas, vi har också nötallergiker i kompiskretsen. Den ena kan inte ens vara i samma rum som en som äter nötter:crazy:
Men till vardags! Både mannen och jag älskar nötter:d

Jag älskar också nötter men uppvuxen i ett hem utan, vi kunde inte ha nötter hemma, så har ingen "rutin" på att äta nötter så ofta :p

Äter gravidvitaminer med folsyra och kommer göra hela grav

Jag får i mig folsyra genom berocca som jag tar varje dag. Min BM har inte sagt något alls om att jag behöver äta mer vitaminer eller folsyra och alla värden ser bra ut. Omega-3 kanske skulle vara något iof. Jag har under graviditeten haft svårt för fisk, älskar det annars

Överskott? Hur då överskott? Mitt lab anger ingen övre referens, bara undre.

Jag åt gravisvitaminer och när de tog blodproven o kollade b12 o folsyra samt järndepåer var folsyravärdena för höga. Jag blev ombedd att sluta med vitaminerna, men hur jag än letade information hittade jag inget om hur det höga värdet kunde påverka negativt.

Vaken igen efter vakennatt. Riktigt trött o jobbar länge idag..... Zzzzz.... 17 arbetsdagar kvar.

Kommer på saker vi saknar ofta, typ babygym (gick sönder sist) och amningsbh. Inget bråttom men billigare på rea ;)

Bebis började öva sej på att komma ut inatt i tre timmar. Genom navelnO_o Jäklar vilka sammandragningar!! Magen stod som en strut så jag vaknade med ett ryck, efter 3 timmar började bebis fara som en tätting därinne och jag kunde somna om.
Tur att jag är ledig idag:cool:

Vaken igen efter vakennatt. Riktigt trött o jobbar länge idag..... Zzzzz.... 17 arbetsdagar kvar.

Kommer på saker vi saknar ofta, typ babygym (gick sönder sist) och amningsbh. Inget bråttom men billigare på rea ;)

Babygym kan jag inte bestämma mig för vad jag vill ha för något. Färg är ju trevligt.

Jag har också börjat sova katastrof dåligt de senaste dagarna O_o Barnen har avlöst varandra med förkylningar sen i fredags, jag har haft ont i halsen och så ont i ljumskarna att jag har vaknat varje gång jag har behövt vända på mig. En natt vaknade jag minst 15 gånger :cautious:

Det enda positiva är att jag blev sjukskriven igår och kommer fortsätta vara det till förlossningen :bow:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 010
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 392
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka