Vårföräldrar 2017 del tre

Jag är ganska kass på att äta. Tidigare i graviditeten är man ju inte så orolig men nu så här sent.. Då känns det sämre.

Jag kan helt enkelt inte komma ihåg att äta mellanmål. Jag har tur om jag får i mig en smoothie på morgonen, sen försöker jag komma ihåg att ta ngn frukt mellan frukost och lunchen (runt 13). Stackars bebis :crazy:.

Helst skulle jag nog bara dricka smoothies och skippa mat helt. Jag är bara inte hungrig, någonsin! Det är ju helt knäppt?:confused:

Jag tar inget mellanmål på fm. Det blir smoothies till frukost (äta på morgonen har blivit :crazy:) sedan äter jag lunch vid 12-13, mellanmål på em när junior kommer hem från fsk och kvällsmat. Äter vi tidig kvällsmat blir det ngt innan jag lägger mig också.

Vissa dagar skulle jag med lätthet kunna klara mig på bara smoothies och te. Kanske en rostad macka framåt kvällen, andra dagar äter jag desto mer. :)

Blä. Fryser fortfarande men huvudvärk, bihålor och öron håller sig i schack för stunden. Vilar på soffan och bäsis lever loppan i magen.

Ok.

Som sagt säger varken BM eller dietist att det är en dålig idé (för mig) om jag har svårt att äta. Har även ok på naturdiet och dylikt.

Och min dietist till och med rekommenderar mig att äta både bars och pulverblandningar, bara jag får i mig nånting. Och jag är överviktig (men spytt i snart 40 veckor).
Att gå tom för länge är inte bra för blodsockret, t ex.

Och min dietist till och med rekommenderar mig att äta både bars och pulverblandningar, bara jag får i mig nånting. Och jag är överviktig (men spytt i snart 40 veckor).

Läst på lite.
Verkar mest ha att göra med innehåll av tungmetaller och håller man sig till vassle är inte det ett problem.
Sedan välja "rätt" tillverkare så det är GMO-fritt och ev sötningsmedel är ok.

Jag är ganska kass på att äta. Tidigare i graviditeten är man ju inte så orolig men nu så här sent.. Då känns det sämre.

Jag kan helt enkelt inte komma ihåg att äta mellanmål. Jag har tur om jag får i mig en smoothie på morgonen, sen försöker jag komma ihåg att ta ngn frukt mellan frukost och lunchen (runt 13). Stackars bebis :crazy:.

Helst skulle jag nog bara dricka smoothies och skippa mat helt. Jag är bara inte hungrig, någonsin! Det är ju helt knäppt?:confused:

Ställ alarm på mobilen? :)

Ok.

Som sagt säger varken BM eller dietist att det är en dålig idé (för mig) om jag har svårt att äta. Har även ok på naturdiet och dylikt.

Jag tar inget mellanmål på fm. Det blir smoothies till frukost (äta på morgonen har blivit :crazy:) sedan äter jag lunch vid 12-13, mellanmål på em när junior kommer hem från fsk och kvällsmat. Äter vi tidig kvällsmat blir det ngt innan jag lägger mig också.

Vissa dagar skulle jag med lätthet kunna klara mig på bara smoothies och te. Kanske en rostad macka framåt kvällen, andra dagar äter jag desto mer. :)

Är det bara jag som är hungrig typ non-stop?? :confused: Kan äta en rejäl portion tex. till middag och tio minuter senare är jag hungrig igen :banghead:

Skönt att jag inte är ensam med tokerier haha! 6 dadlar om dagen from fyra veckor innam BF ska också göra susen, synd att det inte är så gott att äta som dom är... Men rawfoodchokladbollar med dadlar i är gott :rofl::angel:

Jag gjorde sånna "gottebollar" idag:d Är en periodare på sånna, gör dem med 400g mjuka dadlar (ICAs) 250g valnötter, 2msk kakao, 0,5dl kaffe och 2msk sötströ. Hur gott som helst! Maken älskar dom också, helt överlycklig för att han kan lura sej själv att det är vanliga chokladbollar:rofl:

Är det bara jag som är hungrig typ non-stop?? :confused: Kan äta en rejäl portion tex. till middag och tio minuter senare är jag hungrig igen :banghead:
Sån är jag fram till v20 nånting sen börjar bebis tulla på platsen i magen. Varit likadant båda graviditeterna. Nu blir jag mätt på normala nästan små portioner. Men före v20 är magen ett svart hål..

Nope! Jag skulle kunna äta konstant. Dock så blir jag mätt direkt så får inte i mig några mängder men äter typ varannan timme över dagen O_o

För mig har det gått i perioder. När jag var "nygravid" och det var varmt så ville jag helst bara kräkas av maten och tyckte att rostade mackor med te var en bra diet.
En period kom det "hungerattacker" (kokt ägg eller banan var min livlina då), en period var jag bottenlös, nu är frukosten jobbig och så vidare. :) Det hinner säkert ändra sig igen ;)

Inte hungrig alls längre. Försöker övertala mig själv att äta "för det brukar vara gott"
Fick en yoggi/fil bägare som man kan lägga müsli/bär i locket på av maken. Så de dagar jag jobbar länge tvingar jag mig i det som mellis. Idag blev det en banan, ett glas läsk o fem ischoklad utspritt på två timmar. De dagar jag tvingar i mig riktig mellis utan o vara hungrig (typ fil, smörgås) håller sockret sig uppe och det blir inte småätande i kylen.

Periodare här med men är inte så hungrig längre. Har lättare att äta på kvällarna, magen ger efter för gravitationen då. Så jag äter då :p

Men idag har jag tex ätit en porton havregrynsgröt och två mjuka mackor med leverpastej på. Och två palttunnbröd.

Hoppas kunna äta lite köttfärssoppa till middag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 028
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 399
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka