@BobberiBoo Jag frågar mig samma sak varje gång efter min vattengympa men än så länge har det gått bra att ta sig upp Det är så skönt att få känna sig viktlös en stund!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju väldigt delade meningar om huruvida man ska konsumera proteinpulver som gravid.
Från vem?
Min dietist eller BM har inga åsikter om det.
Typ samtliga tillverkare.
Jag är ganska kass på att äta. Tidigare i graviditeten är man ju inte så orolig men nu så här sent.. Då känns det sämre.
Jag kan helt enkelt inte komma ihåg att äta mellanmål. Jag har tur om jag får i mig en smoothie på morgonen, sen försöker jag komma ihåg att ta ngn frukt mellan frukost och lunchen (runt 13). Stackars bebis .
Helst skulle jag nog bara dricka smoothies och skippa mat helt. Jag är bara inte hungrig, någonsin! Det är ju helt knäppt?
Ok.
Som sagt säger varken BM eller dietist att det är en dålig idé (för mig) om jag har svårt att äta. Har även ok på naturdiet och dylikt.
Och min dietist till och med rekommenderar mig att äta både bars och pulverblandningar, bara jag får i mig nånting. Och jag är överviktig (men spytt i snart 40 veckor).
Att gå tom för länge är inte bra för blodsockret, t ex.
Jag har beställt hallonbladste! Tror egentligen inte på att man kan sätta igång förlossningen i "förtid" men man kan ju hoppas på lite placebo eller nåt i alla fall
Jag med
Jag är ganska kass på att äta. Tidigare i graviditeten är man ju inte så orolig men nu så här sent.. Då känns det sämre.
Jag kan helt enkelt inte komma ihåg att äta mellanmål. Jag har tur om jag får i mig en smoothie på morgonen, sen försöker jag komma ihåg att ta ngn frukt mellan frukost och lunchen (runt 13). Stackars bebis .
Helst skulle jag nog bara dricka smoothies och skippa mat helt. Jag är bara inte hungrig, någonsin! Det är ju helt knäppt?
Ok.
Som sagt säger varken BM eller dietist att det är en dålig idé (för mig) om jag har svårt att äta. Har även ok på naturdiet och dylikt.
Jag tar inget mellanmål på fm. Det blir smoothies till frukost (äta på morgonen har blivit ) sedan äter jag lunch vid 12-13, mellanmål på em när junior kommer hem från fsk och kvällsmat. Äter vi tidig kvällsmat blir det ngt innan jag lägger mig också.
Vissa dagar skulle jag med lätthet kunna klara mig på bara smoothies och te. Kanske en rostad macka framåt kvällen, andra dagar äter jag desto mer.
Och min dietist till och med rekommenderar mig att äta både bars och pulverblandningar, bara jag får i mig nånting. Och jag är överviktig (men spytt i snart 40 veckor).
Att gå tom för länge är inte bra för blodsockret, t ex.
Skönt att jag inte är ensam med tokerier haha! 6 dadlar om dagen from fyra veckor innam BF ska också göra susen, synd att det inte är så gott att äta som dom är... Men rawfoodchokladbollar med dadlar i är gott
Sån är jag fram till v20 nånting sen börjar bebis tulla på platsen i magen. Varit likadant båda graviditeterna. Nu blir jag mätt på normala nästan små portioner. Men före v20 är magen ett svart hål..Är det bara jag som är hungrig typ non-stop?? Kan äta en rejäl portion tex. till middag och tio minuter senare är jag hungrig igen
Är det bara jag som är hungrig typ non-stop?? Kan äta en rejäl portion tex. till middag och tio minuter senare är jag hungrig igen
Är det bara jag som är hungrig typ non-stop?? Kan äta en rejäl portion tex. till middag och tio minuter senare är jag hungrig igen