Vårföräldrar 2017 del tre

Omlottbodys och pyjamas med fötter är en bra grej tycker jag :)

Det är ju inte helt ovanligt att det går åt ett par bodys om dagen vissa dagar beroende på kräk och diverse blöjolyckor så allt beror nästan på hur ofta man vill tvätta :) Jag tycker inte att det är så kul att tvätta så vi har nog lite mer än ovan nämnda.

Jag har nog väldigt mycket kläder i strl 56-62-68 men vi fick en hel del till ettan, svägerskan kom med påsvis av urvuxna bebiskläder.
Ettan kräktes väldigt sällan så det var mest om det blev läckage i blöjan som det blev tvätt.

Omlottbodys o pyjamas/ byxor med fot är mina favoriter.
Har några enstaka plagg i stl 50 och kör på typ kläder med bred mudd som kan vikas, de varar längre...
7-8 bodys o byxor samt 3-4 pyjamasar? Dregglisar till har vi många (kräkbebisar innan), kan rädda några klädbyten..

Den lille skrutten här har haft disco halva natten. Kör på kullerbyttorstuket. Svårt o sova när magen hoppar.... :)

Har bestämt mig för föräldraledig från 1/3. 27-28/2 kompar jag och 18-29/2 är sportlov. Så sista arbetsdagen är 17/2 :banana:, bf 17/3. Lite rädd att det blir drygt hemma men v.8 är ju båda barnen hemma på sportlovet och sedan från 1/3 är det ju 15 timmars på förskolan för dottern så vi lär nog ha o göra ändå.... Båda de andra har varit någon vecka tidiga så hoppas kan man ju alltid :up:

Ni som har barn sen innan; Ungefär hur mycket kläder kan vara rimligt att skaffa? I 50 tänker jag inte direkt skaffa något, har några plagg som jag fått men jag tänker att det är inte ens säkert att det passar ju så skulle bebis visa sig vara superliten så får man lösa det då..
Men hur många bodys och byxor kan vara rimligt att ha i strl 56 och 60? Vad tycker ni? :)
I 56 hade vi 5 bodys, 3 byxor och 3 pyjamaser. Man får ju ofta en del av släkten också. Vi hade lätt klarat oss på de bodysar och byxor vi själva köpte. Pyjamaser var det bra att vi fick mer av dock.

Som sagt har jag fått från syster och vänner redan och kanske trillar det in nått nytt plagg som gåva sen när den lilla är ute, men jag tror inte det blir någon större anstormning på den fronten :) Men jag är själv sugen på att köpa lite roligare kläder, syster och vännerna har fått pojkar så det är mycket svart, grått och blått bland kläderna jag fått - det behöver piffas upp med lite mer färg :)

I 56 har jag nog så jag klarar mig i alla fall, har skrapat ihop 10 bodys och 9 byxor plus nån tjock tröja, mössa etc i den storleken, men i de andra storlekarna är det lite tunnare så då kan jag ju tillåta mig att handla i de storlekarna i alla fall :up:

Uhä, vilken natt. Jag har frusit, haft huvudvärk, sovit, vaknat, sovit och drömt att jag varit vaken och legat i sängen. Klev upp med täta bihålor och ont i öronen, behöver jag nämna att det inte blev jobb i dag...
Ångesten i natt var att mitt bltr hade skenat i väg och att huvudvärken berodde på havandeskapsförgiftning. Hej logiska hjärna. :meh:
I morgon är det dags att jaga försäkringskassan igen... :yuck: Jag orkar inte göra det idag. Inte än i alla fall.

Uhä, vilken natt. Jag har frusit, haft huvudvärk, sovit, vaknat, sovit och drömt att jag varit vaken och legat i sängen. Klev upp med täta bihålor och ont i öronen, behöver jag nämna att det inte blev jobb i dag...
Ångesten i natt var att mitt bltr hade skenat i väg och att huvudvärken berodde på havandeskapsförgiftning. Hej logiska hjärna. :meh:
I morgon är det dags att jaga försäkringskassan igen... :yuck: Jag orkar inte göra det idag. Inte än i alla fall.

Jag har också frusit! Vääääldigt ovanligt för att vara mig, är varmblodig i vanliga fall men sista månaden har jag nästan svettats konstant, så att inte kunna somna för att jag frös är väldigt ovanlig känsla för stunden! Har dessutom drömt massa konstigt...

@Petronella @kakan89
Jag försöker få tanten (bm) att förstå att det är inte mitt ätande som är orsaken till att jag gått upp, det är foglossningen som gör att jag inte kan röra mig som jag brukar.
Det finns en övervikt i grunden så bm anser att max sex kilo är ok för mig att gå upp. (landade nog på sju förra gången).
Rent mentalt sitter jag och pekar finger åt damen när hon anmärker.
Förra graviditeten grät jag när hon klagade, övertygad om att det var jag som gjorde fel. Den här gången är jag tryggare i mig själv och jag vet att jag kommer gå ner det, om inte annat efter amning. (förra gången gick jag upp 7 och ner 13 så jag är inte särskilt oroad)

Jävla typ den där BM. Fortsätt att peka finger.
Jag tycker det är som att dumförklara dig (och andra som också får pekpinnar om viktuppgång).

Tog mod till mig idag och ringde om mina bröst. Piercade dom när jag var ung och tog ut den sista för 2 år sedan men den har fortfarande inte läkt ihop. Så fick en tid hos distriktssköterskan i morgon. Känns skönt att kolla upp det iaf!

Fick för mig att röja i trädgården igår. Så nu har jag en sjuk träningsvärk i låren ( vilket i sig är tillräckligt illa :grin:) av allt hukande när jag klippte grenar, och dessutom är jag och mina fogar inte jättebästa vänner idag :meh:
Har dottern hemma från dagis idag så tänkte åka till badhuset med henne, så får hon "simma" lite och jag kan jäsa lite i varmvattenbassängen :D Frågan är hur fasen jag ska ta mig upp ur poolen sen igen:nailbiting: :rofl:

Jag är ganska kass på att äta. Tidigare i graviditeten är man ju inte så orolig men nu så här sent.. Då känns det sämre.

Jag kan helt enkelt inte komma ihåg att äta mellanmål. Jag har tur om jag får i mig en smoothie på morgonen, sen försöker jag komma ihåg att ta ngn frukt mellan frukost och lunchen (runt 13). Stackars bebis :crazy:.

Helst skulle jag nog bara dricka smoothies och skippa mat helt. Jag är bara inte hungrig, någonsin! Det är ju helt knäppt?:confused:

Jag är ganska kass på att äta. Tidigare i graviditeten är man ju inte så orolig men nu så här sent.. Då känns det sämre.

Jag kan helt enkelt inte komma ihåg att äta mellanmål. Jag har tur om jag får i mig en smoothie på morgonen, sen försöker jag komma ihåg att ta ngn frukt mellan frukost och lunchen (runt 13). Stackars bebis :crazy:.

Helst skulle jag nog bara dricka smoothies och skippa mat helt. Jag är bara inte hungrig, någonsin! Det är ju helt knäppt?:confused:

Bebis tar det bebis behöver.
Köp proteinpulver, blanda i smoothiesarna och komplettera med multivitaminer.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 052
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 413
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka