Vårföräldrar 2017 del tre

Jaha. Här sitter jag på jobbet och är allmänt ledsen över att jag ska jobba ännu mindre from nästa vecka.
Jag trivs ju här, det är inte särskilt spännande att vara hemma när kroppen protesterar mot fysisk aktivitet så att man inte klarar längre upptåg med junior, träna häst eller hund och de människor man har runt sig arbetar...

Det är tur att jag inte skickade sambo att köpa babyskydd ensam. Dels tror han att de räcker i typ tre år ( :rofl: :love: ) och dels hade han kommit hem med ett Doona+

Det är väl inget fel på skyddet i sig men inte en chans att jag inom överskådlig framtid skulle kunna lyfta både den och V upp i Land Rovern (det är en Discovery 1 som dessutom är höjd, jag behöver en pall för att komma in i den just nu) :eek: Och "bra när man handlar på stan"? Njae den har ju ingen varukorg. Och ffa går den ju inte att köra här hemma alls.

Jag har ett flertal fd kollegor som slutat köra buss och istället utbildat sig till SSK och jobbar bland annat i just Uppsala. De trivs väldigt bra. Min gissning är att man får vara väldigt petig med var man jobbar och vem man jobbar för. Och det är ju lättare att få till när man inte av ekonomiska skäl måste ta första bästa lediga jobb.

Men som sagt, jag har inte bestämt mig och det blir inget förhastat val (kan ju sluta med något helt annat också...)

Har inte ens kunnat läsa på högskolan förr men nu är jag mindre än fem veckor ifrån att kunna söka via urvalet "reell kompetens" ( beroende på program förstås. Apotekare mfl kräver ju mer matte och fysik/kemi än vad jag har nu, därav det naturtekniska basåret).

Jag älskar mitt jobb det är inte det. Men att plugga 3 år för att få jobba skittider o ha skitvilkor nja... Men busschaufförer har ju inga roliga arbetstider heller och tuffa vilkor.

Jag älskar mitt jobb det är inte det. Men att plugga 3 år för att få jobba skittider o ha skitvilkor nja... Men busschaufförer har ju inga roliga arbetstider heller och tuffa vilkor.

Mitt jobb var ett av de bättre när det kommer till linjetrafik.

Jag jobbar gärna natt eller snortidiga morgnar, oregelbundet osv. Kontorstider fungerar inte så bra.

Så vad som är skittider är högst individuellt ;)

Att jobba varannan helg som man ofta gör i vården tror jag för väldigt många är lika med skittider. Speciellt när man har barn som är i skolåldern. Det blir inte mycket tid till familjen.

Jag jobbade i vården tidigare och jag kan ju säga att jag absolut inte saknar helgjobbandet men alla är vi olika :)

Att jobba varannan helg som man ofta gör i vården tror jag för väldigt många är lika med skittider. Speciellt när man har barn som är i skolåldern. Det blir inte mycket tid till familjen.

Jag jobbade i vården tidigare och jag kan ju säga att jag absolut inte saknar helgjobbandet men alla är vi olika :)
Helgjobb är nåt jag undviker så länge jag kan, avskyr att jobba helg.. Har gjort det vad jag ska inom både lantbruk, häst, restaurang och även bokföring. (På byrån jag jobbar är det egentligen obligatoriskt med 1arbetshelg/månad men jag tvärvägrar)
Jag kan komma på massor av bättre saker att göra med min tid.

Testade dricka en kopp kaffe efter lunchen.. Jag tappar allt sug efter kaffe redan innan plus och har gjort båda graviditeter, luktar och smakar för jäkligt. Men idag va jag lite sugen ändå och testade med mycket mjölk som alltid. Slutade med bukras och kaskadspya i hink mellan knäna:wtf::meh:
Trodde jag skulle gå av på mitten fullständigt!! Jösses!!
Man kanske ska lyssna på vad kroppen talar om för en lite oftare?
Hemorojjder (fruktansvärt jäkla ord) har jag fått dessutom. Tack!. Verkligen..

Nu är det fredag:cool:

Därav min poäng att vad som är skittid är högst individuellt.

Bussarna rullar mån-sön nästan dygnet runt och för mig är det ett plus.

Liksom att kunna jobba natt osv.

Jag ligger i sängen o väntar på himmelriket :) lite sugen på mat/hungrig.
Mannen köper kinamat på vägen hem, men det är en bit o köra så på med rumpvärmen o en jacka över :love:

Tror jag läcker urin, mindre trevligt men kommer liksom en skvätt när jag varit på toa o rest mig upp och gått två steg :o, gör ont i magen o kissa men lämnade odling igår så får ringa efter svaret på måndag. Varför är det ingen som upplyser en om myntets baksida innan man blir gravid? :angel: tjock, ont, dubbelont o inte så värst gulligt o glamoröst :grin: o ut kommer (förhoppningsvis) världens bästa belöning o jag gör frivilligt om det mer än en gång? :cautious: måste vara evolutionen, typ :banghead:

Nu ska jag ligga här o invänta vårrullar, fyra små rätter o fläsk i någon sås :banana::bump::) tur vi är två vuxna o två barn som delar :angel:

Ha en trevlig helg på er alla!

Bebis har hicka för fullt, känns som i mina skinkor :love: v.33+0 idag och 48 dagar kvar. När är det de försöker vända rätt vid säte?

Vårrullar :love:
Undrar om jag kan lura i väg sambon och hoppas på att han glömt att vi åt det för bara en vecka sedan :angel:

Det skär i mina höfter. Jag gillar det inte.

Här är det i v35 som bm vill ha barnet åt rätt håll så jag antar att ett vändningsförsök kommer därefter.
Min bm trodde att "bäsis" var åt fel håll men hon skulle känna ordentligt vid nästa ordinarie besök för än fick dom "busa runt".

Vårrullar :love:
Undrar om jag kan lura i väg sambon och hoppas på att han glömt att vi åt det för bara en vecka sedan :angel:

Det skär i mina höfter. Jag gillar det inte.

Här är det i v35 som bm vill ha barnet åt rätt håll så jag antar att ett vändningsförsök kommer därefter.
Min bm trodde att "bäsis" var åt fel håll men hon skulle känna ordentligt vid nästa ordinarie besök för än fick dom "busa runt".

Borde ha koll, båda de andra har varit fel o sista vändes. Kommer dock inte ihåg när det var....

Bebis har hicka för fullt, känns som i mina skinkor :love: v.33+0 idag och 48 dagar kvar. När är det de försöker vända rätt vid säte?

Tror de flesta vändningsförsök görs i v 35-37. Min BM vill vänta till v 37. jag hoppas verkligen min bebis vänder sig själv (ligger i säte nu).

Himla tur att vi alla gillar olika sorters jobb och tider, skulle bli svårt att dra runt samhället annars :D

Ja verkligen! Jag jobbade alltid mycket helger förr. Ett år jobbade jag 50 helger och sen dess så känner jag att det sociala livet ska inte få stå tillbaka så igen. Ena helgen var jag sjuk och andra fyllde farfar 80 år.

Nu kräks jag på att jobba helg. De veckorna jag jobbar helg jobbar jag även 6 kvällar. Och då ser jag bara sambon när jag väcker honom (han jobbar natt) innan jag sticker till jobbet. Jag gillar att jobba kväll och natt eftersom jag inte är någon morgonmänniska öht men natt tjänster är svårt att hitta.

Woohoo, vår banktant hörde av sig och vi fick lånelöftet. Så på måndag kommer mäklare och fotograf och dessutom aå hade han nog lite folk på lager som kunde vara intresserade så förhoppningsvis säljer vi snabbare än vinden :D

Annars så tror jag min sambo har blivit utbytt. Han ville ha fisksoppa till middag igår, och idag frågade han mig om vi kunde köra till väla för att shoppa lite nya kläder till honom :eek: Det har inte hänt en enda gång.under dem sju åren vi har varit ihop:grin:

Men nu säger fogarna tack och hej för idag, och får serverat pepparbiff med hasselbackspotatis och haricot verts och vaxbönor :d :d

Woohoo, vår banktant hörde av sig och vi fick lånelöftet. Så på måndag kommer mäklare och fotograf och dessutom aå hade han nog lite folk på lager som kunde vara intresserade så förhoppningsvis säljer vi snabbare än vinden :D

Annars så tror jag min sambo har blivit utbytt. Han ville ha fisksoppa till middag igår, och idag frågade han mig om vi kunde köra till väla för att shoppa lite nya kläder till honom :eek: Det har inte hänt en enda gång.under dem sju åren vi har varit ihop:grin:

Men nu säger fogarna tack och hej för idag, och får serverat pepparbiff med hasselbackspotatis och haricot verts och vaxbönor :d :d
Åka till väla är ungefär lika kul som att dra ut tänder utan bedövning:cautious: Det är ju helt jävla enormt nuförtiden!! Det gäller att köpa direkt om man hottar nåt för man orkar bara gå igenom bygget en gång:laugh:
(Passa på att fika på shillers, min syrra är bagare/konditor där:D)

Hoppas det går kvickt med försäljningen!

Jag är mätt och startar sista avsnittet Mandelmann, sedan är det god natt på riktigt här :)

Väla verkar jobbigt.

Jobbat som usk o trivs jättebra med tiderna som lärare nu, 35 tim vecka arbetsplatsförlagd tid och 10 tim vecka i förtroende tid (brukar bli lite på jobbet o lite hemma) samt loven som då är inarbetade. :up:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 728
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 097
Senast: Human
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka