Vårföräldrar 2017 del tre

Åka till väla är ungefär lika kul som att dra ut tänder utan bedövning:cautious: Det är ju helt jävla enormt nuförtiden!! Det gäller att köpa direkt om man hottar nåt för man orkar bara gå igenom bygget en gång:laugh:
(Passa på att fika på shillers, min syrra är bagare/konditor där:D)

Hoppas det går kvickt med försäljningen!
Haha exakt så tycker vi också om väla, därför blev man lite extra shockad när han frågade :D haha vi behövde en timme bara för att ta oss mellan affärerna eftersom jag vaggar fram i hastighet av en haltande sköldpadda :laugh:
Åhh dem har goda grejer där :d:love:

Ni får skratta om ni vill (för att jag är tidigt ute) men nu är i princip väskorna till förlossningen packade :p skulle behöva köpa en nässpray o packa ner, får halvt panik om jag är täppt i näsan!! 35+1 idag!
Märks att det börjar närma sig, förut fick jag bara sammandragningar när jag typ motionerade eller storstädade. Nu kommer dom lite då och då under dagen oavsett om jag motionerar eller ligger i soffan!

@Fille Min bästa kompis gjorde som du och tur var det för i v 37 (tror hon var typ 36+2) så bar det av till BB.

@BobberiBoo Lider med dig! Vi har städat här hemma och sen varit ute med svägerskans hund som vi är hundvakt åt ikväll. Och nu är fogarna slut. Behöver hjälp av sambon till toan. Tänkte att jag skulle äta lite och sen ta en citodon och gå tills sängs.

@Fille Min bästa kompis gjorde som du och tur var det för i v 37 (tror hon var typ 36+2) så bar det av till BB.

@BobberiBoo Lider med dig! Vi har städat här hemma och sen varit ute med svägerskans hund som vi är hundvakt åt ikväll. Och nu är fogarna slut. Behöver hjälp av sambon till toan. Tänkte att jag skulle äta lite och sen ta en citodon och gå tills sängs.

Ojdå! Ja ibland kan det ju vara bra att vara ute i god tid!

Haha exakt så tycker vi också om väla, därför blev man lite extra shockad när han frågade :D haha vi behövde en timme bara för att ta oss mellan affärerna eftersom jag vaggar fram i hastighet av en haltande sköldpadda :laugh:
Åhh dem har goda grejer där :d:love:
Kan inte förstå folk som åker dit som ett rent nöje:wtf: Jag är glad att vi bor 36mil därifrån:laugh: Gå där med foglossning måste vara rena tortyren, stenhårda golv.

Vår bröllopstårta gjorde dom där:d (Vi gifte oss i smyg men syrran hade tårtan klar när vi kom hem:love:)

Kan inte förstå folk som åker dit som ett rent nöje:wtf: Jag är glad att vi bor 36mil därifrån:laugh: Gå där med foglossning måste vara rena tortyren, stenhårda golv.

Vår bröllopstårta gjorde dom där:d (Vi gifte oss i smyg men syrran hade tårtan klar när vi kom hem:love:)
Jag tycker det värsta är allt jäkla folk. Nu bor ju bara 2,5 mil därifrån men jag undviker det som pesten ändå. Jag belönade mig själv med frozen yoghurt sen så det var det lite värt :D

Ni får skratta om ni vill (för att jag är tidigt ute) men nu är i princip väskorna till förlossningen packade :p skulle behöva köpa en nässpray o packa ner, får halvt panik om jag är täppt i näsan!! 35+1 idag!
Märks att det börjar närma sig, förut fick jag bara sammandragningar när jag typ motionerade eller storstädade. Nu kommer dom lite då och då under dagen oavsett om jag motionerar eller ligger i soffan!

Aldrig fel att vara förberedd :up:

Jag packade i v36 sist. Nässpray fanns med. Har nässpray överallt:D

Kommer packa i v35-36 denna gången med även om det är planerat snitt. Det kan ju rassla till tidigare och då vill jag inte stå opackad:up:

Jag packade i v36 sist. Nässpray fanns med. Har nässpray överallt:D

Kommer packa i v35-36 denna gången med även om det är planerat snitt. Det kan ju rassla till tidigare och då vill jag inte stå opackad:up:

Ja jag får absolut inte glömma sprayen!! Då kan det bli jobbigt :p

@Fille det är nog klokt att packa i tid :) jag ska nog börja fundera på vad som ska vara i snart ;)

Jag har packat med
Underkläder till mig och sambon
Varsit par mysbyxor
Nåt linne och nån t-shirt var
Två bh:ar till mig o amningsinlägg
Tandborstar o tandkräm
Deo
Hårborste plus snoddar
Laddare
Shampo+tvål
Bäbiskläder 50&56 plus filt och overall
Blöjor och tvättlappar (om det händer nån olycka påvägen hem eller så)
Marabou 200 gr
Salt och blandat
Proteinbars
Wasa sandwich
Saft
Tofflor

Ska i med nässpray och kanske nån bok sen ska ju babyskyddet med också :)

Jag har packat med
Underkläder till mig och sambon
Varsit par mysbyxor
Nåt linne och nån t-shirt var
Två bh:ar till mig o amningsinlägg
Tandborstar o tandkräm
Deo
Hårborste plus snoddar
Laddare
Shampo+tvål
Bäbiskläder 50&56 plus filt och overall
Blöjor och tvättlappar (om det händer nån olycka påvägen hem eller så)
Marabou 200 gr
Salt och blandat
Proteinbars
Wasa sandwich
Saft
Tofflor

Ska i med nässpray och kanske nån bok sen ska ju babyskyddet med också :)

Vi packade i stort sett identiskt förutom att jag glömde tofflorna och hade inte med Wasa och saft. Saft stod det hela tiden en stor kanna med inne på rummet.
Denna gången blir det nog lite mer ombyten både till mej och maken då vi lär vara inne några dagar. Babyskydd och overall till bebis ska maken åka hem och hämta inför att bundna hem.

Vi packade i stort sett identiskt förutom att jag glömde tofflorna och hade inte med Wasa och saft. Saft stod det hela tiden en stor kanna med inne på rummet.
Denna gången blir det nog lite mer ombyten både till mej och maken då vi lär vara inne några dagar. Babyskydd och overall till bebis ska maken åka hem och hämta inför att bundna hem.

Vi har ju sex mil hem, dock så har båda våra föräldrar nycklar hem till oss så skulle vi glömma nåt mot förmodan så kan de åka och hämta! Och mina päron bor i örebro där jag ska föda så skulle vi vilja ha extra snacks/föda så kan dom komma med det :) vi tänkte nog försöka vara kvar 48 h i alla fall, antingen i örebro om det finns plats annars åker vi till karlskoga. Men tänker att kläderna vi åker in i samt mysbyxor får räcka! :) blir det nåt knas ja då får päronen ställa upp ;)

Har också packat men inte ätbart. Finns på sjukhuset och blir det hemskt långdraget så sambo behöver något finns det dygnet-runt-mackar inte så långt bort.

Blir vi kvar länge efter måste han ändå åka hem och ta hand om djuren så behövs mer kläder etc kan han ta med det då. Eller köpa på vägen.

Jag var mer stressad över packningen förr men nu är jag i "det ordnar sig"-mode.

Hinner nog ändra sig :p

Vi har ju sex mil hem, dock så har båda våra föräldrar nycklar hem till oss så skulle vi glömma nåt mot förmodan så kan de åka och hämta! Och mina päron bor i örebro där jag ska föda så skulle vi vilja ha extra snacks/föda så kan dom komma med det :) vi tänkte nog försöka vara kvar 48 h i alla fall, antingen i örebro om det finns plats annars åker vi till karlskoga. Men tänker att kläderna vi åker in i samt mysbyxor får räcka! :) blir det nåt knas ja då får päronen ställa upp ;)
Vi har lite mer än 4mil, så det är ok om man glömmer nåt.
Vi lär väl ligga inne minst 3dagar i och med snittet, fast får vi inget eget rum så längtar man nog hem.

Vi har lite mer än 4mil, så det är ok om man glömmer nåt.
Vi lär väl ligga inne minst 3dagar i och med snittet, fast får vi inget eget rum så längtar man nog hem.

Vi kommer be om att bli förflyttade till sjukhuset närmast om det är fullt i örebro, för eftervård. Där är vi garanterade eget rum :) är bara förlossningen som måste ske i örebro!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 722
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
29
· Visningar
769
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka