Ni med foglossning. Va gör ni för att minska smärtan?
Jag har ett bälte, går hos sjukgymnast, gör vattengympa med ett specialanpassat program, gör övningar hemma som jag fått av sjukgymnasten, är 75% sjukskriven och har fått citodon för smärtan.
Har även testat tens men det hjälpte inte. Undviker såklart långpromenader och trappor. Känner att jag bara blir sämre och sämre så tänkte om någon här inne har lite bra tips?
Vila har fungerat bra för mig. Har kunnat variera ställning "fritt" sedan v 15 eftersom jag varit sjukskriven så länge. Går inga långa sträckor, hellre flera om dagen (fodrar hästarna 4 ggr/dag och de står i princip utanför fönstret). Varierar ofta mellan att sitta, ligga (höger vänster rygg) och att gå/stå. Korta steg.
Har inte kunnat göra något med hästarna för minsta lilla "dra i snöret" har skurit som knivar. Hundarna går lösa som tur är.
Sambon får bära "allt".
Även bra dagar har jag tagit det lugnt.
Men mina bäckensmärtor har varit ganska lätthanterliga så länge jag kunnat styra mina dagar själv.
(Sista två veckorna ca har smärtorna minskat rejält till knivar om jag vrider fel och om jag sätter mig fel. Annars verkar jag kunna gå nästan som vanligt igen *peppar peppar*.)