#Hon skulle skicka remiss till Auroramottagningen för att utreda snitt (som jag blivit lovad av dem men men) men hon kunde inte låta bli att trycka på inte bara en vaginal förlossning utan även igångsättning (vilket står i mina journaler att jag aldrig i helvete kommer gå med på igen) för man kan ju sätta igång mig tidigare denna gången om vattnet går... Och det behöver ju inte alls ta så lång tid denna gång...
Det har hon mage att säga till någon som fick föda med akut snitt 51 timmar efter igångsättning. 76 timmar efter vattenavgång, 88 timmar utan sömn
Var jag ens nära till en vaginal förlossning efter den tiden???? Nope, öppen 4 centimeter. Är så tacksam över att hon inte har någonting som helst att säga till om när det gäller min förlossning.
Dessutom sade hon att Aurora-teamet troligtvis inte skulle kalla mig förrän i slutet av graviditeten då man inte vet hur man vill ha det förrän precis i slutet. Tack för den dumförklaringen
Åh ja just det, en del BM på förlossningen vägrade undersöka mig till slut för att "det känns som om vi våldtar dig". Tack, det kändes så för mig också. Skrek av smärta och visste inte var jag skulle ta vägen.
Men jo, jag kan nog tänka mig en vaginal förlossningen, och allra helst en igångsättning igen