Vårföräldrar 2017 del tre

Börjar bli tungt för ryggen att vara gravid, mockat en (visserligen grisig) box idag och fick rätt ont i ryggen! Otränad och gravid är dålig kombo!
Har en hel del sammandragningar nu, vissa känns något, inte ont men är nån form av tryck typ! Kan det vara förvärkar?

Jag toppar kryckor och hyperemesis med mitt livs första svampinfektion. Så sjukt glamoröst och satan så obehagligt. Status misär, med andra ord.

Jag brukar få svamp när jag ätit penicillin. Och det enda som lindrar enligt mig innan medicinen kickar in är intimolja. Det tar liksom bort den värsta udden.
Enda gången jag fick svamp var när sambon hade varit och pelat (:o :D) därnere men inte tvättat händerna ordentligt innan. Jäävlarr vad det kliade.. Så nu gäller ordentlig handtvätt innan det ska mysas :laugh: och så tackar man den högre makt som orkar lyssna just då för att man slipper det :rofl:

Upprepar tipset till er med ovälkomna svampar/kliattacker i skruttan: Tvätta med intimolja eller babyolja istället för tvål eller annat.
Jag hade återkommande svamp och min BM tipsade om det och sedan dess har det hållt sej borta:up:

Har aldrig använt tvål men svamp kommer på besök ibland ändå. Irriterande.

*kl

Magknip och mensvärk släppte. Har tom tuggat i mig 1300kcal idag inkl all kyckling i en grillad kycklingsallad på Max och två naturdiet shake.

Ska nog laga kokt vit fisk med ägg- och persiljesås (och kokt potatis) till lunch imorgon :d

Har aldrig använt tvål men svamp kommer på besök ibland ändå. Irriterande.

*kl

Magknip och mensvärk släppte. Har tom tuggat i mig 1300kcal idag inkl all kyckling i en grillad kycklingsallad på Max och två naturdiet shake.

Ska nog laga kokt vit fisk med ägg- och persiljesås (och kokt potatis) till lunch imorgon :d

Jag har torsk med äggsås planerat denna vecka eller nästa, så gott men var jättelängesen jag åt det!!

Upprepar tipset till er med ovälkomna svampar/kliattacker i skruttan: Tvätta med intimolja eller babyolja istället för tvål eller annat.
Jag hade återkommande svamp och min BM tipsade om det och sedan dess har det hållt sej borta:up:

Jag har alltid tvättat med tvål men sen svampen dök upp är det bara vatten och smörjer med babyolja istället :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 694
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
Svar
15
· Visningar
314
Senast: Flixon
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka