Vårföräldrar 2017 del tre

Älskar att klockan är 17.10 och det är fortfarande ljust ute :love: De går mot sommar (woho vad jag är positiv!!)!! Här på Island rullar allt på, vintern fortsätter ge oss hyffsat snällt vinterväder, det är mindre snö nu i januari än de var i slutet av april förra året :D
Lillhunden som hade brytet knäskålen går mig på nerverna i stallet - det är URTRÅKIGT att sitta fastbunden och vänta på matte... Och då gnäller man, högt och tydligt....
Rider fortfarande favorithingsten, eftersom jag vet att när jag ger upp han så har jag tagit min sista ridtur på han - den som ändå hade en miljon till övers eller så... Det gör iaf att jag blir lite envisare att det går, sen är han väldigt lätt då vi känner varann utan och innan då allt han kan har jag lärt han ;) I övrigt rider jag mycket lite... Kör 4hjuling och är nöjd med våra inhängnade vägar - hästarna är i toppform konditionsmässigt iaf! Men dom har börjat åka lite varstans till nya tränare nu, tre till åker på torsdag och sen har vi inte så många kvar från oss, mest från andra som bara är på springträning med 4hjulingen. 21hästar i stallet för tillfället och jag klarar fortfarande av att sköta hela stallet själv i två dagar utan större problem (ja minus att lyfta och fylla spånkaret med spån, de får någon annan göra!)

Och jag mår riktigt bra, sover som kråka men det är väll sånt man får tåla, lär väll inte bli bättre de närmsta åren :p

Hoppas ni haft en fin helg allihopa!

(Jag och magen idag i veckan 28 (27plus0))
16388018_10154128902487343_2201044987858314290_n.jpg

@Fille jag kände också hickningar i magen, nu när bebis är ute så förstår jag verkligen att jag kände dem eftersom hela ungen hoppar när han hickar :D

Dålig matdag idag.
Fått i mig 1 ljus fralla, 2 små bananer, en rostmacka utan pålägg och snart en naturdiet shake. På 12 timmar.

Skulle behöva äta protein men det går inte, får ont i magen :meh:

Dålig matdag idag.
Fått i mig 1 ljus fralla, 2 små bananer, en rostmacka utan pålägg och snart en naturdiet shake. På 12 timmar.

Skulle behöva äta protein men det går inte, får ont i magen :meh:

Får du ont av all typ av protein? Oavsett pulver, ägg, kött, kvarg?

Får du ont av all typ av protein? Oavsett pulver, ägg, kött, kvarg?

När magen är sådan här, ja :(
Men värst är förstås typ rött kött. Välkokt vit fisk kan gå bra. Pulver är mest skitäckligt :p (eller för sött).

Ägg är ofta svårt, vilket är synd för det är fiffig mat och lätt att ta med sig!

Idag tror jag det triggats av att V verkar ligga rejält högt upp igen. Kan inte dricka särskilt bra heller och då är det troligen utrymme som är triggern och sen får magen typ pms :p

När magen är sådan här, ja :(
Men värst är förstås typ rött kött. Välkokt vit fisk kan gå bra. Pulver är mest skitäckligt :p (eller för sött).

Ägg är ofta svårt, vilket är synd för det är fiffig mat och lätt att ta med sig!

Idag tror jag det triggats av att V verkar ligga rejält högt upp igen. Kan inte dricka särskilt bra heller och då är det troligen utrymme som är triggern och sen får magen typ pms :p

Jobbigt när det inte riktigt vill sig med maten, men huvudsaken är ju att du får i dig nånting :) nutrilett är ju fulla med vitaminer och mineraler!

Idag är det väldigt lugnt i magen. Att det alltid ska vara något man blir orolig för :crazy:.

Imorgon ska jag till aurorabarnmorskan. Jag hoppas att det kan hjälpa ngt, men är lite osäker på vad ett besök där ska kunna hjälpa ngt som sitter så djupt i huvudet.

Måste somna innan kvällssammandragningarna börjar.

De är brutala :eek: Ingen smärta som vanligt men blir liksom röd i ansiktet :rofl:

@Mayalv Jag hade också en väldigt lugn idag igår ända tills jag skulle gå och lägga mig. Då bestämde sig bäbis för att testa hur mycket magen kan expandera. :idea:

@lil-sis Lider med dig! Är glad att jag bara får samandragningar när jag rör mig för mycket!

@Fille Förstår precis hur du har det. Jag kan inte heller sova om dag har dagen fullbokad efter.

Jag har sånna hemska mardrömmar om nätterna. Två nätter i rad har jag vaknat i fullständig panik. Tycker det är skitjobbigt och är orolig att det stressar bäbis :nailbiting:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 708
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
28
· Visningar
657
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat