Vårföräldrar 2017 del tre

Skräpnatt.
Junioren kom till vår säng och har legat som ett plåster mot mig så jag har legat otroligt obekvämt och känt av både fogar och höfter.
Just nu är jag så trött att jag skulle kunna somna sittandes...

Just det.
Det viktigaste i min packning är linsvätska, behållare, nya linser och glasögon. Det är det enda som inte går att vaska fram "snabbt" från någon affär och jag är så blind utan att det inte går.

Skulle vilja lägga allt i bilen men gör jag det kommer V garanterat bestämma sig för att komma ut just när den bilen är på verkstan eller liknande...

Har även sambons blodtrycksmedicin i ett fack.

Just nu känns förlossning både evigheter bort och jättesnart :eek:

Just det.
Det viktigaste i min packning är linsvätska, behållare, nya linser och glasögon. Det är det enda som inte går att vaska fram "snabbt" från någon affär och jag är så blind utan att det inte går.

Skulle vilja lägga allt i bilen men gör jag det kommer V garanterat bestämma sig för att komma ut just när den bilen är på verkstan eller liknande...

Har även sambons blodtrycksmedicin i ett fack.

Just nu känns förlossning både evigheter bort och jättesnart :eek:
Glasögon o linsvätska är viktigt här med, fasa o glömma. Ska köpa reseförpackningar o sätta i necessären, då är det bara glasögonen som måste med. Har bara ett par....

Har inte packat något. Blir 2,5 mil från sjukhuset och barnen o djuren är ju hemma så maken måste ändå hem. Får heller inte sova över pga ombyggnad på BB. Så jag packar lite sen.

Behöver köpa en fåtölj med till sovrummet att sitta o amma i och en babyvakt. Vår gamla har tagit slut... Funderar på ett babygym på rea nu.

Annars är jag praktisk hemma. Har köpt alla vårkusiners födelsedagspresenter, tillagar matlådor o fryser in efter hand, bakar bröd o lite fika , bunkrar med hö o mat till hästarna och beställer hem diverse saker jag brukar göra. Allt för o slippa tänka på en månad eller två efter att amningshjärnan har inträtt :):p:angel:

Sambon är borta på 40-årsfest idag och jag är så nöjd med att vara hemma själv! Har varit ute och gått en sväng och ligger jag i soffan och lapar sol som en katt :up:

Hahaha!! Är du totalt vilse så är du i Perstorp:laugh: Byn full av kioskmongon:rofl:
Perstorp är världens ände, kör bara igenom när man ska typ åt det hållet... Känns nästan lite som filmen välkommen till vinslöv :) men vem är jag att ha fördomar? :p
Haha enda gången man klr igenom där är ju när man ska till Hässleholm. Annars får kioskmongona behålla sin håla för sig själv :D (säger hon som bor i hålan som är myyycket mindre än Perstorp, där man dessutom bara kör förbi via 21an. Man måste ju iaf genom Perstorp :rofl:)

Börjar känna mig smått stressad att mäklare och fotograf ska komma på måndag. Massor att göra och bebis tycker det är ett bra tillfälle för att få mamma att må illa :meh::yuck:

Så nöjd! Fyndat en spjälsäng för bara 100kr som har tre olika höjder för botten, sänkbar sida, samt att man kan montera bort sidan helt! Precis vad jag velat ha :banana: Dessutom ingick det 4 vyssan lull-tassar (eller vad de heter). Enda negativa är att den är lite skavd här och där, men det kan jag leva med för slipa alla spjälor och måla orkar jag inte :p

Framfogen protesterar, inte helt oväntat med tanke på att jag varit i rörelse hela dagen. Nu soffan en stund, sedan får vi se om det blir hämtmat eller äta ute. Jag tänker inte anstränga mig ett dugg mer än nödvändigt av det som är kvar av dagen.

Ni med foglossning. Va gör ni för att minska smärtan?
Jag har ett bälte, går hos sjukgymnast, gör vattengympa med ett specialanpassat program, gör övningar hemma som jag fått av sjukgymnasten, är 75% sjukskriven och har fått citodon för smärtan.

Har även testat tens men det hjälpte inte. Undviker såklart långpromenader och trappor. Känner att jag bara blir sämre och sämre så tänkte om någon här inne har lite bra tips?

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 722
Senast: MML
·
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2
Svar
29
· Visningar
769
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 116

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka