Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maja kommer inte få några julklappar av oss, men däremot kommer hon få julklappar av släkten.
Pappret brukar vara det som är mest spännande när dom är små ;)

Här blir det några julklappar från oss eftersom vi ändå tänkt införskaffa några fler leksaker då de hon har är ganska mycket samma sak i olika skepnad :p Blir bättre begagnade saker :up: Får se vad hon får från släkten, men stod mest praktiska prylar på önskelistan vi skickade ut, tex. bord till Stokken och pipmugg.

Cirkus 13.30 påstår barnet att han absolut inte behöver sova.

Klockan är nästan 17 och han sover sedan dryga tre timmar tillbaka...

Vi har köpt lite kläder till barnet i nästa strl som vi lägger i ett paket för att slippa diskussionen med svärmor om varför det stackars lilla barnet inte får någon julklapp av oss. (Gjorde det misstaget med första barnet...).

Bvc och 8mån kontroll idag på 8månaders dagen:)
Sammy har sträckt på sej, är 70,5cm och väger exakt 8kg:love:
Nu ligger han strax under medelkurvan på längden och 1snäpp under på vikt.
Lillskit flinade och babblade sej igenom hela besöket:heart
Jag väntar med spänning på Felicias nästa koll. Uppskattar att hon och skötbordet är lika långa så runt 72 cm borde hon vara isf. :)

Vi har inte koll förrän i början av januari men det hade varit roligt att se om mitt ögonmått är korrekt. :)

Varannan timme och två uppvak med en timme emellan inatt :mad::eek::confused:
Har jag fått tillbaka en nyfödd?? Jag är helt död idag!

Är så jäkla nöjd med att jag tvingat hit släkten i år. Orkar inte åka iväg. Har nästan gjort färdigt allt som går att förbereda och har bara lite kvar av handlingen. Dessutom är det skönt att veta vad jag och O kan äta eller inte. Han har haft mp-allergi i 6 månader och svärmor undrar fortfarande om hon kan använda mjöl i maten och serverar mig grädde. Suck.

Är så jäkla nöjd med att jag tvingat hit släkten i år. Orkar inte åka iväg. Har nästan gjort färdigt allt som går att förbereda och har bara lite kvar av handlingen. Dessutom är det skönt att veta vad jag och O kan äta eller inte. Han har haft mp-allergi i 6 månader och svärmor undrar fortfarande om hon kan använda mjöl i maten och serverar mig grädde. Suck.
Önskar att vi gjort detsamma!! Men nedå.. Här ska fixas fårvakt, göras inlagda sillar, julgodis och sen ska hela härligheten plus två byrackor packas in i bilen och dra till Skåne och fara omkring även där.

Imorgon blir V 10 månader och idag var vi på bvc.
70cm och 8340g glad unge :)
+3cm och 470g på två månader.

Hans viktkurva är alltså fortsatt rätt plan men han äter ju som en mygga så det är inte så konstigt. Han har ”hull” men inte som en Michelingubbe.

Är mer förkyld än igår så vi får se hur det utvecklas. Vaknade vid 07, sov ca 8-9.30 och nu sover han i bilen igen.

Vi har testat blodpudding, det fick godkänt. Men han höll på att svälta ihjäl innan de var färdiga :eek:

Han har börjat resa sig med hjälp av våra kläder och tror ibland att han kan gå iväg :rofl: Finns hopp om att han går hyfsat till förskolestarten i maj.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 443
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 780
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18