Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var vi hos Vs näst äldsta bror med familj och även hans äldsta bror var där. Och han fixade med V hela kvällen :) Lekte, skar apelsiner och donade. V är som en liten bister general :rofl: Får se om han tinar lite ikväll när äldsta brodern kommer hem till oss.

Nu är vi på väg till mina päron och sedan min kusin.

God Jul :heart

O totalvägrade att sova på fm, go och glad hela dagen tills släkten kom. Var ledsen så fort någon ens tittade på honom. Somnade äntligen vid 16 sen så blev kvällen bättre men inte helt bra. Nu är vi helt slut, han vaknar dock så fort kroppskontakten släpper. Dags att sova.

God Jul på er!

När ungen sovit halv(hel)taskigt senaste tiden och man själv har blivit så sömnstörd att man är klarvaken såhär mitt i natten helt utan anledning. Då känns det ju väldigt bra, eller inte, att min mamma bestämt att alla ska fotograferas imorgon så min mormor kan få kort på alla barnbarnsfamiljerna :meh: Hej levande zombie liksom.. :wtf:

Vi hade en bra julafton igår, cornelis var nöjd så gott som hela dagen, blev lite sur på eftermiddagen när han var hungrig men det var ju snabbt ordnat :) Han fick såklart mesf julklappar men det var bara bra julklappar så det var roligt :) vi har sovit som stockar inatt, han vaknade till vid fyra men fick då amma så sen somnade vi om och jag vaknade nyss, låter dock som att unge herrn vaknade när jag gick upp men sambon är där!

Vi stannade mycket längre än planerat hos min kusin, de är så himla trevliga :) Min (vår) morfar var där och min moster och morbror.

Får såklart också en släng av dåligt samvete över att vi var så kort stund hos mina föräldrar men rent krasst har V större utbyte av att vara hos kusinen eftersom hon har ett barn i samma ålder.

Syrran och pappa skulle kommit hit idag men på grund av bilkrångel så blev det inte så. Så istället åkte vi till sambons släktmiddag. Efter tredje kommentaren denna helg från svärmor om att jag ska sluta amma så bet jag ifrån, vänligt men bestämt. Hon vart sur men det får hon vara.

O har lekt med sin 10-åriga syssling hela dagen idag. Betydligt piggare och gladare.

Varför är det så roligt att träna på sina nya förmågor nattetid? :cautious:
Är det en sammansvärjning med den store för att mamman ska bli trött och det ska ge fler möjligheter för hyss under dagen? :confused::D

Varför är det så roligt att träna på sina nya förmågor nattetid? :cautious:
Är det en sammansvärjning med den store för att mamman ska bli trött och det ska ge fler möjligheter för hyss under dagen? :confused::D

Här står vi på huvudet och slår volter på nätterna. Jag är helt slut :o

Syrran och pappa skulle kommit hit idag men på grund av bilkrångel så blev det inte så. Så istället åkte vi till sambons släktmiddag. Efter tredje kommentaren denna helg från svärmor om att jag ska sluta amma så bet jag ifrån, vänligt men bestämt. Hon vart sur men det får hon vara.

O har lekt med sin 10-åriga syssling hela dagen idag. Betydligt piggare och gladare.
Hon har väl inte med att göra om du ammar eller inte?! Jag höll också på att bli tokig på alla kommentarer om amningen, -Har du mjölk fortfarande? -Han ska väl ammas längre? Plus att hon (svärmor) hela tiden skulle hänga över brösten på mej medans han ammade:crazy::arghh:

Hon har väl inte med att göra om du ammar eller inte?! Jag höll också på att bli tokig på alla kommentarer om amningen, -Har du mjölk fortfarande? -Han ska väl ammas längre? Plus att hon (svärmor) hela tiden skulle hänga över brösten på mej medans han ammade:crazy::arghh:

Min hänger gärna över mig också eller springer och letar efter mig när jag går iväg och ammar. Men det är bättre nu än när han var nyfödd, då ville hon krypa ner i knät med honom.

Hon tycker det är besvärligt att jag ammar eftersom jag inte kan äta mjölk men han blir ju inte mindre allergisk av att jag slutar amma...

Min hänger gärna över mig också eller springer och letar efter mig när jag går iväg och ammar. Men det är bättre nu än när han var nyfödd, då ville hon krypa ner i knät med honom.

Hon tycker det är besvärligt att jag ammar eftersom jag inte kan äta mjölk men han blir ju inte mindre allergisk av att jag slutar amma...
Så jäkla jobbigt när dom inte har nån känsla för att lämna en ifred lite.
Men vad är det som är så svårt egentligen? Det är väl tämligen enkelt bekymmer när det bara handlar om mjölk?

På vilket sätt skulle det vara lättare med maten om du slutade amma? Om man tänker på allergin?

Så jäkla jobbigt när dom inte har nån känsla för att lämna en ifred lite.
Men vad är det som är så svårt egentligen? Det är väl tämligen enkelt bekymmer när det bara handlar om mjölk?

Mjölk finns ju i rätt mycket dock så det är väl det. Hon tycker det är jobbigt när hon inte ens kan bjuda något till kaffet typ. Vi hade ju julen hos oss för att inte riskera att jag fick i mig mjölk.

På vilket sätt skulle det vara lättare med maten om du slutade amma? Om man tänker på allergin?

Hon kan bjuda på fika/mat. Hon rer inte ut att göra det mjölkfritt. Över lag så är allt som är annorlunda väldigt jobbigt.

Mjölk finns ju i rätt mycket dock så det är väl det. Hon tycker det är jobbigt när hon inte ens kan bjuda något till kaffet typ. Vi hade ju julen hos oss för att inte riskera att jag fick i mig mjölk.

Hon kan bjuda på fika/mat. Hon rer inte ut att göra det mjölkfritt. Över lag så är allt som är annorlunda väldigt jobbigt.

Men jag tänker att om du inte ammar så måste hon ju göra maten till O mjölkfri också, då blir det ju ännu mer att tänka på än när du ammar. Fast i och för sig kanske det finns mjölkfria färdiga burkar?

Men jag tänker att om du inte ammar så måste hon ju göra maten till O mjölkfri också, då blir det ju ännu mer att tänka på än när du ammar. Fast i och för sig kanske det finns mjölkfria färdiga burkar?

Hon har nog inte tänkt så långt än :angel: Än så länge lagar vi all mat till honom så har inte koll på utbudet av mjölkfri barnmat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 443
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 784
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18