Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska testa lilla fröken för mjölkprotein efter alla helger :nailbiting:.
Det känns lite nervöst men jag hoppas det kommer gå bra.

Nu är vi i mina hemtrakter så igår fick lillan testa att åka pulka och hon skrattade när det gick lite nedför. Skrapa med händerna i snön var också roligt. Så härligt med lite vinter istället för våra 5+ och lera överallt.

Det finns en del, är han känslig för spår av blir det genast mindre.

Han är känslig för spår av tyvärr.

Vi ska testa lilla fröken för mjölkprotein efter alla helger :nailbiting:.
Det känns lite nervöst men jag hoppas det kommer gå bra.

Nu är vi i mina hemtrakter så igår fick lillan testa att åka pulka och hon skrattade när det gick lite nedför. Skrapa med händerna i snön var också roligt. Så härligt med lite vinter istället för våra 5+ och lera överallt.

Vi ska också provocera efter nyår. Hoppas det går bra för er.

All julstress borta och nu passar vi på att njuta några dagar. På måndag sätter vi kofoten i köket och börjar rivaO_o I februari ska det nya installeras.
Skönt nog ska maken vara pappaledig hela Jan och halva feb så vi kan hjälpas åt med allt. Blir ju lite stök att plötsligt ha köket i källaren/tvättstugan. Men allt går! Bara att ta ett djupt andetag och sätta igång:banana:

Lilla morran har bara två tänder än men dreglar kopiöst så det kommer väl fler snart.
Kryper nästan men springer desto fortare i gåstolen :D

Åh idag är en sådan dag då jag verkligen längtar till Felicia kan prata. Hon har varit tokledsen sedan igår kväll. Våra amatörgissningar är att hon har ont någonstans då Alvedon verkar hjälpa men vi har ingen aning om var och det känns inte alls bra :( vi vill ju inte pumpa henne full med alvedon om vi kan få henne att må bättre på något annat sätt.

Vi har också tand fem påväg. Spetsen är uppe men inte resten, jäkligt seg dock... Har hållt på i två veckor!

Vs tänder verkar inte ställa till med så mycket väsen, den är genom tandköttet och jag såg den av en slump igår :angel:

Han ställer sig upp mot ”allt” numer och lär väl testa att gå snart :eek:

Finns det IceBugs till minifötter? Vi har skridskobana...

Just nu sover han hos pappan, somnade utan tutte. Och igår somnade han (efter bök och stök och tutte) liggandes på rygg mot pappans ben :D

Men sedan vaknar han typ 200ggr/natt och vill amma. Puh.

Vs tänder verkar inte ställa till med så mycket väsen, den är genom tandköttet och jag såg den av en slump igår :angel:

Han ställer sig upp mot ”allt” numer och lär väl testa att gå snart :eek:

Finns det IceBugs till minifötter? Vi har skridskobana...

Just nu sover han hos pappan, somnade utan tutte. Och igår somnade han (efter bök och stök och tutte) liggandes på rygg mot pappans ben :D

Men sedan vaknar han typ 200ggr/natt och vill amma. Puh.

Cornelis sover mkt bättre på nätterna sen vi tog bort nattamningen! Det tog i och för sig ett tag att lyckas sluta, men det har gett resultat :)

Fy va pinsamt! Vi har svärmor och mina föräldrar här för nyårsfirande och först så dukar jag bara fram för fyra, så svärmor påpekar att vi är faktiskt fem vuxna, och sen gör jag bara iordning förrätt till fyra :arghh: :o Nu nattar jag E men hoppas inte kvällen fortsätter såhär :crazy:

Fy va pinsamt! Vi har svärmor och mina föräldrar här för nyårsfirande och först så dukar jag bara fram för fyra, så svärmor påpekar att vi är faktiskt fem vuxna, och sen gör jag bara iordning förrätt till fyra :arghh: :o Nu nattar jag E men hoppas inte kvällen fortsätter såhär :crazy:

Haha ibland ”fastnar” hjärnan på nånting!

Hade ni ett trevligt nyår?
Vi var först hos en kompis med barn och åt trerätters vid lunch, sedan kom tre kompisar till oss vid 18, så åt vi trerätters igen, jag var så mätt efter efterrätten att inte ens en liten ostbåge skulle gått ner! Cornelis var på bra humör hela dagen och kvällen, ville inte sova på kvällen så han var uppe rätt länge! Somnade en-två timmar innan tolvslaget men vaknade av alla smällare så då fick han komma upp en stund till, men han blev inte rädd i alla fall :)

Vi var först hos en kompis med barn och åt trerätters vid lunch, sedan kom tre kompisar till oss vid 18, så åt vi trerätters igen, jag var så mätt efter efterrätten att inte ens en liten ostbåge skulle gått ner! Cornelis var på bra humör hela dagen och kvällen, ville inte sova på kvällen så han var uppe rätt länge! Somnade en-två timmar innan tolvslaget men vaknade av alla smällare så då fick han komma upp en stund till, men han blev inte rädd i alla fall :)
Absolut!

Bara jag mannen och Sammy. Firade 18år tillsammans dessutom:love: (underbart att man efter så många år fortfarande känner pirr i magen:heart)
Blev 3rätters här också, toast med krabba och vaktelägg till förrätt, helstekt baconinlindad fasan med potatiskaka och rödvinssky till varmrätt och hjortronparfait till efterrätt:d
Sammy lämnade in vid 21 och sov till 07 idag. Vi kröp till kojs vid 23 och såg fyrverkerierna genom sovrumsfönstret:D Lillhunden som varit lite skottberörd brydde sej inte:bow:

Så ja, en bra nyår och vi ser fram emot ett fantastiskt 2018:banana:

Ella var svårsövd, men trött som tusan så jag ägnade en stor del av kvällen åt henne i omgångar. Det positiva med det var att sambon fick ta över ansvaret för matservering och annat så inga fler "glömma bort svärmor"-fadäser i alla fall :up: Men fick ett par timmar i lugn och ro med resten av sällskapet i alla fall medan Ella sov och hon vaknade lagom till tolvslaget och somnade snällt om igen efteråt och sov till 8.30 (med sedvanliga uppvak för toa och tutte) så känner mig inte helt slutkörd idag - bara nästan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 443
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 784
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18