Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt appen ska vi vara inne i en utvecklingsfas nu oj ch det sånger bog ganska bra då Flisan är supermammig, bara vill bli buren, har gått från att amma morgon och kväll till flera gånger om dagen och exploderar för minsta lilla..

Vill ha tillbaka min lilla skruff

Troll äter gröt med katrinplommon och lite smörgås med leverpastej när vi kliver upp (hon klarar scans). Vaknar hon tidigt får hon en flaska ersättning som "första frukost".

Jag har fått feeling på att göra storkok senaste dagarna! Cornelis äter oftast samma som oss, sålänge vi inte äter massa spenat eller så, men vi har varit så dåliga på att laga mat sista tiden så då har det blivit färdig burkmat. Men det är ju så mycket godare med hemlagad mat, så häromdagen gjorde jag en jättegod kycklinggryta med bönor, linser och frysta grönsaker med lite bbq smak, bulgur till det. Idag gör jag chilli con carne, snabbvarianten med färs, och ris till. Så att det finns mat i frysen både till oss och C när vi slarvar med matlagningen, som dessutom är god! Ska nog göra en fiskrätt också, så att det finns :)

Enligt appen ska vi vara inne i en utvecklingsfas nu oj ch det sånger bog ganska bra då Flisan är supermammig, bara vill bli buren, har gått från att amma morgon och kväll till flera gånger om dagen och exploderar för minsta lilla..

Vill ha tillbaka min lilla skruff

Har en superklängig gnällspik hemma :eek: Och ibland jättejätteledsen utan synbar anledning :(

Jag har haft en del sömnproblem genom åren, ett tag har det varit bättre men sen graviditeten och barn har det delvis kommit tillbaka, men eftersom jag fortfarande ammar får jag inte ta mina propavan. Oftast går det bra ändå men denna dag kommer bli kämpig! Vi ska hem till en kompis som bor nio mil bort, vilket ska bli kul för har aldrig varit hos henne. Som tur är får sambon köra idag, C har legat och knölat hela natten, när jag bad sambon ta honom kunde jag inte somna, så tror jag har sovit max 3 h inatt sammanlagt...
Ska snart åka och handla, ska köpa lite ersättning på tetra. Vi ska försöka sluta amma här i dagarna, vilket nog inte är några problem, men C vaknar alltid mellan 4-5 och är hungrig, så vi tänkte testa ha en ersättning på nattygsbordet eftersom han inte gillar välling. Han har dock aldrig ätit ersättning så blir spännande att se om han tar den!

Jag har varit i mina älskade hemtrakter sedan annandag jul, i morgon ska vi ner till slask, lera och vardag igen. Jag vill inte! Stora barnet vill inte heller.
Fast vi testar babysim på tisdag, det ska bli kul.

Jag har haft en del sömnproblem genom åren, ett tag har det varit bättre men sen graviditeten och barn har det delvis kommit tillbaka, men eftersom jag fortfarande ammar får jag inte ta mina propavan. Oftast går det bra ändå men denna dag kommer bli kämpig! Vi ska hem till en kompis som bor nio mil bort, vilket ska bli kul för har aldrig varit hos henne. Som tur är får sambon köra idag, C har legat och knölat hela natten, när jag bad sambon ta honom kunde jag inte somna, så tror jag har sovit max 3 h inatt sammanlagt...
Ska snart åka och handla, ska köpa lite ersättning på tetra. Vi ska försöka sluta amma här i dagarna, vilket nog inte är några problem, men C vaknar alltid mellan 4-5 och är hungrig, så vi tänkte testa ha en ersättning på nattygsbordet eftersom han inte gillar välling. Han har dock aldrig ätit ersättning så blir spännande att se om han tar den!

Lider med dig! Jag har samma problem, de nätter barnet sover ligger jag och snurrar i sängen. För mig funkar insomnings-appar ganska hyfsat om jag är noga med att lyssna på dom varje kväll (vilket jag såklart inte gör).

Jag har varit i mina älskade hemtrakter sedan annandag jul, i morgon ska vi ner till slask, lera och vardag igen. Jag vill inte! Stora barnet vill inte heller.
Fast vi testar babysim på tisdag, det ska bli kul.

Skulle gärna byta ut leran mot snö. Har använt mina vinterkängor en vecka denna vintern än så länge. :meh:

Lider med dig! Jag har samma problem, de nätter barnet sover ligger jag och snurrar i sängen. För mig funkar insomnings-appar ganska hyfsat om jag är noga med att lyssna på dom varje kväll (vilket jag såklart inte gör).

Skulle gärna byta ut leran mot snö. Har använt mina vinterkängor en vecka denna vintern än så länge. :meh:

Vad är det för typ av appar? Har ibland försökt lyssna på typ kvällspasset men sen jag fick barn blir jag typ irriterad eller nåt! Älskade förr att halvslumra på soffan framför tv4 morgon tex men det går inte alls längre

Jösses va moment det är att renovera ett kök, framförallt när man river precis alltO_o Idag har vi bytt fönster och börjat sätta upp nya ytskikt, tar ju sin tid när det bara är jag och maken som grejar och utan barnvakt. (Ska bli så skönt när det är klart och köksfirman kommer och monterar köket)

Sammy är helt gudomligt tålmodig, hoppar i hoppgungan, ligger i babygymmet (eller ja, läggs i men hittas oftast på annan plats:rofl:) sover i vagnen eller sitter i babysittern inne hos oss när vi grejar.
Igår va han dock helt färdig, blir ju en omställning med alla ljud och konstiga rutiner trots att vi ser till hans bästa i första hand såklart. Så igår myste vi bara hela dagen och idag har superglada lillfis varit tillbaks och vi har kunnat greja på, goe lille:love::heart

Vad är det för typ av appar? Har ibland försökt lyssna på typ kvällspasset men sen jag fick barn blir jag typ irriterad eller nåt! Älskade förr att halvslumra på soffan framför tv4 morgon tex men det går inte alls längre

Den jag har nu helt sleep well. Har testat lite olika men den funkar bra för mig. Det är avslappningsövningar. När jag lyssnar på den varje dag så somnar jag vid introt.

Vi har seriösa livsvalsfunderingar här hemma.

Halva tiden vill jag ta barnet och flytta till stan och andra halvan fortsätta jobba på det vi har.

Vad som blir bäst i längden skulle jag vilja ha facit på!

Vi har seriösa livsvalsfunderingar här hemma.

Halva tiden vill jag ta barnet och flytta till stan och andra halvan fortsätta jobba på det vi har.

Vad som blir bäst i längden skulle jag vilja ha facit på!
Tyvärr är det bara erfarenhet och att ha gjort valen som kan ge facit.
Kan ni få nån slags egentid, bara ni två, och prata?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 443
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 784
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18