Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fullständigt dödströtta idag. Det blev en låååång helg med väldigt lite sömn (jag har väl snittat på 4 h per dygn). Men Oskar har varit så duktig och snäll. Han var vaken vid 12-slaget och det var mysigt att fira in det nya året som familj. Nu ska vi försöka vila upp oss i veckan.

Vi har julledigt hos mina föräldrar och lever helt utan vardag med alla dess rutiner. Nu börjar det dock bli dags att fundera på att vända tillbaka dygnet ;).

Lilla madame snusade sig igenom 12-slaget. (junioren var vaken :eek:). Vi var hos några goda vänner och det var så mysigt.

O vaknar väldigt ofta på natten (ej hungrig utan äter typ 2-3 gånger per natt) och det räcker med att jag klappar om honom så somnar han men jag pallar inte att gå upp ur sängen typ varje timme och klappa om honom i spjälsängen. Och det är knappt att jag vågar ha honom i vår säng eftersom han kryper iväg så fort han vaknar (innan han ens öppnat ögonen). Hur hade ni löst det?

O vaknar väldigt ofta på natten (ej hungrig utan äter typ 2-3 gånger per natt) och det räcker med att jag klappar om honom så somnar han men jag pallar inte att gå upp ur sängen typ varje timme och klappa om honom i spjälsängen. Och det är knappt att jag vågar ha honom i vår säng eftersom han kryper iväg så fort han vaknar (innan han ens öppnat ögonen). Hur hade ni löst det?

Cornelis ligger med oss, jag får se till att vakna exakt samtidigt som honom eller helst lite innan:rofl: vi har tagit bort benen från sängen så den blir något lägre, man kan ju även lägga lite kuddar/filtar på golvet nedanför sängen så det blir mjukt att landa. Funderar även på att möblera om och skjuta in sängen till väggen så att två av fyra sidor är längs med en vägg, men dit har jag inte kommit än!

Har sängen mot vägg och så spjälsäng mot den andra kortsidan, så det finns ”bara” en långsida att ramla ner från. Han sover alltid närmast väggen så man har lite tid på sig.

Cornelis ligger med oss, jag får se till att vakna exakt samtidigt som honom eller helst lite innan:rofl: vi har tagit bort benen från sängen så den blir något lägre, man kan ju även lägga lite kuddar/filtar på golvet nedanför sängen så det blir mjukt att landa. Funderar även på att möblera om och skjuta in sängen till väggen så att två av fyra sidor är längs med en vägg, men dit har jag inte kommit än!

Har sängen mot vägg och så spjälsäng mot den andra kortsidan, så det finns ”bara” en långsida att ramla ner från. Han sover alltid närmast väggen så man har lite tid på sig.

Vi har stället sängen mot väggen men han är snabb. Än så länge har jag vaknat i tid men är orolig att jag missar det en dag.

Haha, det måste vara nått knas. Hur jag än vänder och vrider på det med datumen (födelsedatum eller BF) så borde Ella vara mitt uppe i ett utvecklingssprång just nu. Men ungen är gladare och enklare än någonsin :p Skriker i princip ingenting, inte ens när hon är trött och är inte särskilt klängig. Konstigt :confused:

Maja har krypit ner från våran säng en gång. Det gick bra, men väldigt obehagligt för oss vuxna!
Hon vill bara sova brevid mig, ligga nära nära :love: Så vi är väldigt snabba med att springa till henne om hon gnyr till på kvällen.

Skitväder ute så ingen promenad idag, har tagit ut granen istället och pysslat lite hemma. Oskar har ont av sin tand som är påväg så han är väldigt känslig. Hittar inte bitisen som går att kyla heller...

Va äter era små till frukost? Jag vill ge gröt men barnet vägrar, 2-3 skedar går ner men sen är det stopp (oavsett smaksättning). Han älskar ju son fruktpure men skulle helst vilja ge något matigare.

Va äter era små till frukost? Jag vill ge gröt men barnet vägrar, 2-3 skedar går ner men sen är det stopp (oavsett smaksättning). Han älskar ju son fruktpure men skulle helst vilja ge något matigare.

Oftast gröt, men ibland macka i stavar med tex smör, leverpastej eller ost på :) du kan ju testa göra grötpinnar (recept på google) och se om han vill plocka med själv :)

Kokt ägg, avokado, leverpastej i stavar och bröd med smör på. Avslutar med en klämmis.
Han äter av allt men inte så mycket. Plockar i sig själv för det mesta.

(Och så amning förstås.)

Sammy börjar med en flaska välling i sängen med oss och sen får han en macka med ost och lite fruktpure när vi äter frukost. Skär upp mackan i minibitar så han får plocka själv plus att vi ger.

Ella äter gröt på laddade skedar, macka i stavar med pålägg, leverpastej i stavar. Kan även servera grötpinnar eller annat som blivit över eller så :) Hon får äta så mycket hon vill av det hon vill och sen ammar vi resten. :)

Sovit två timmar i selen. Skönt för honom, bökigare för mig eftersom jag måste vara i rörelse. Konstant. Igår storgrät han vid läggning. Oklart varför :(

Vi tragglar på med att O ska sova i sin säng. För honom funkar det över förväntan. Jag däremot sover skitdåligt. Det är knäppt vad man vänjer sig fort med att ha liten bredvid sig. Han är inte heller lika extrem med att sticka iväg så fort han vaknar så nu har jag bara byggt en mur av täcken och kuddar runt sängen. Däremot har han börjat sova på mage, vänder jag på honom så vänder han tillbaka direkt. Lite oroligt är det allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 443
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 784
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18