Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle till tandläkaren med Felicia idag klockan 12. Manen joggade hemifrån på förmiddagen så att jag kunde ta bilen.
Satte flisan i babyskyddet. Tog lappen, dubbelkollade tiden och tittade sedan på kalendern. Den 15:e är ju i morgon :banghead::banghead::banghead:

Nu får vi roa oss själva ända till 11/1. :nailbiting:

Mycket host och nysningar på Kyrkis, får se om vi blir sjuka. Tre förskole-barn var med också.

Vi har något jädra virus här. Har gjort tre läkarkoller på lilla senaste veckan för hon har varit riktigt usel men eftersom det är virus kan man inget göra...

Han har blivit galet klängig och gnällig. Kan inte klura ut varför, har varit i minst en dryg vecka. :crazy:

Han har blivit galet klängig och gnällig. Kan inte klura ut varför, har varit i minst en dryg vecka. :crazy:

Det är väl en sånn extrem klängperiod vid 8-10 månader? Vet en kompis dotter som typ illvrålade om de var en halvmeter isär i den åldern (annars väldigt självständig).

Det är väl en sånn extrem klängperiod vid 8-10 månader? Vet en kompis dotter som typ illvrålade om de var en halvmeter isär i den åldern (annars väldigt självständig).

Vi körde en sån vid 8 månader (10 mån om en vecka). Då blev han ledsen, nu är han mer gnällig.

Nån seg tand? Cornelis har en tredje tand på g i underkäken (har två uppe också) och den verkar seg. Tand plus förkylning, magsjuka för två veckor sen, lite feber här o där o hosta gör att han också är rätt gnällig...

Nån seg tand? Cornelis har en tredje tand på g i underkäken (har två uppe också) och den verkar seg. Tand plus förkylning, magsjuka för två veckor sen, lite feber här o där o hosta gör att han också är rätt gnällig...

Kan inte se någon men ibland tjorvar de ju länge innan de märks, har precis kläckt två i framkäken.

Nu sover han med pappan i soffan :)

O har jobbigt med andningen. Har ringt 1177 och BUMM. De trycker jag ska avgöra själv när jag behöver åka in. :cautious: Har inte sovit många minuter i natt. Känns onödigt att släpa iväg honom om vi ändå inte får hjälp samtidigt så kanske han behöver lite hjälp. :(

Ebba hade 8 månaderskontroll i veckan och vägde in på 8 kg och 67,5 cm. Hon har rundat till sig lite nu när hon äter mat och gröt :)

Idag fick hon testa att åka pulka för första gången och det var skojigt :D

Nu är han förkyld också. Hurra. Har ammat 386642676 gånger idag.

Och nu ska vi hämta pappan vid tåget, tredje bilen den här veckan som gått sönder. Kvar är nu Discoveryn som behöver besiktigas (inget jätteproblem) och Audin som jag och V åker.

Kul kul. Verkligen. :yuck:

Efter att ha pratat med världens idiot på 1177 så åkte vi in till barnakuten. Spenderade em där, nu är vi inlagda på barnmedicinska. Hans andning var riktigt kass. Man känner sig så hjälplös. Nu ligger han och sover på mitt bröst.

Här är fröken bara några dagars träning ifrån att börja krypa :eek: hon har grunderna där nu ska hon bara fatta att man inte behöver lägga sig på mage när man puttat fram ena knät. Helt ofattbart att hon är så stor redan. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 438
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar