Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hos oss går förkylning och feber bara runt runt runt.... Både jag och C hade feber igår kväll, jag hade 38,5 trots två alvedon en timma tidigare... Så jäkla träligt, sambon har också varit dålig men ”bara” några dagar än så länge. Jag har varit sjuk i över tre veckor, men ”bara” knivar i halsen, ont i öron och bihålor.

Hos oss går förkylning och feber bara runt runt runt.... Både jag och C hade feber igår kväll, jag hade 38,5 trots två alvedon en timma tidigare... Så jäkla träligt, sambon har också varit dålig men ”bara” några dagar än så länge. Jag har varit sjuk i över tre veckor, men ”bara” knivar i halsen, ont i öron och bihålor.
Här är det också sjuka konstant. :(
Mannen och sonen hostar. Flisan hostar och nyser. Jag har ont i halsen och har tappat rösten.

Tråkigt med förkylningar.. Sammy har varit mer eller mindre snuvig sedan 5mån vaccinet, enl bvc helt normaaaalt:meh:

Bestämde mej för att skuta amma helt igår så idag va det första morgonen utan amning (va ju bara morgonamningen kvar) Har tyckt det har varit så himla mysigt men Sammy är totalt ointresserad av det både dagtid och kvällstid och han tog nöjt och gladeligen sin välling nu på morgonen:bow:
Min lille börjar bli stor:heart

Vi är också förkylda. I natt har O vaknat oftare än en gång i timmen stackarn. Fick äntligen loss snoret nu på morgonen så nu har han sovit nästan 1.5 h. Hör att han börjar snörvla nu så han vaknar nog snart igen.

Tråkigt med förkylningar.. Sammy har varit mer eller mindre snuvig sedan 5mån vaccinet, enl bvc helt normaaaalt:meh:

Bestämde mej för att skuta amma helt igår så idag va det första morgonen utan amning (va ju bara morgonamningen kvar) Har tyckt det har varit så himla mysigt men Sammy är totalt ointresserad av det både dagtid och kvällstid och han tog nöjt och gladeligen sin välling nu på morgonen:bow:
Min lille börjar bli stor:heart

Jag funderar snart också på att sluta amma helt, dock inte där än. Ammar 2-3 ggr per dygn, morgon kväll och ev på dagen. Skulle vilja fasa ut kvällen också men C är inte överförtjust i vällingen, smakat ju skit så förstår honom :p

Här är det också sjuka konstant. :(
Mannen och sonen hostar. Flisan hostar och nyser. Jag har ont i halsen och har tappat rösten.

Förstår inte varför det ska hålla på så länge, visst jag har i vuxen alltid varit sjuk länge, men det brukar inte börja om som det gjort nu med feber igen...

Jag funderar snart också på att sluta amma helt, dock inte där än. Ammar 2-3 ggr per dygn, morgon kväll och ev på dagen. Skulle vilja fasa ut kvällen också men C är inte överförtjust i vällingen, smakat ju skit så förstår honom :p
Det tog tid att hitta välling som Sammy tyckte om, den som han gillade bäst och som gjorde att han accepterade det öht va Nestle’s go’natt havrevälling (tror den heter go’natt?) Fullkornsvälling/havrevälling är det som är godast! Det andra är tydligen värsta smörjan:rofl:
(Ersättning klöks han av..)
Jag har fasat ut amningen långsamt, från 4mån tills nu (8mån nästa vecka) Säkert långsammare än vad som skulle behövts egentligen men det har å andra sidan varit utan gnäll.

Hemskaste morsan idag som ger barnet varm mat. :mad: Han bröt verkligen ihop när han gick det ljumma potatismoset i munnen. Iskallt var det dock supersmaskigt! :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar