Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Viruahosta med tillhörande kaskadkräkningar på barnet. Flera nätter avklarade i soffan för att hen ska vara i någon form av er hyfsat högläge.

Dag fyra med ryggskott på mamman, men det blev bättre av en skrittrunda.

En liten ponnykräka som dängde av den potentiella medryttaren efter 300 m. Från ingenstans for ponnyn uppåt-framåt och gjorde någon imitation av en korkskruv. Tjejen klarade sig oskadd men skulle fundera om ponnyn var ngt för henne.

Nu ser vi fram emot en bättre vecka!

Jag har ju slutat amma ;)

Lilla fröken sover ca 20-07:p. Vaknar hon vid 6 får hon en flaska och då är nöden inte lika påtaglig när vi bestämmer oss för att kliva upp :D

Bah:D här vaknar vi minst var tredje timme, käkar och krälar. Ingen nöd vid uppvak, har ju klämt 2-3 flaskor välling på natten:meh::cautious:

Här är amningen nere på kvällsamning och morgonslurk. Vid något enstaka tillfälle blir det en slurk på natten eller mitt på dagen mej det är sällan nu. :)

Här är amningen nere på kvällsamning och morgonslurk. Vid något enstaka tillfälle blir det en slurk på natten eller mitt på dagen mej det är sällan nu. :)
Sammy har också börjat rata amningen helt, en liten stund på morgonen är allt. Han hinner liksom inte med sånt längre:D
Skönt när man inte behöver ta nån kamp om det, Sammy har själv dragit ner i takt med att han ätit mer och mer mat.

Vi kämpar på med att avsluta nattamningen, vi har hållt på i över två veckor... Han får amma på kvällen, tidig morgon o ibland dagtid. Sovit typ sammanlagt 7-9 nätter i gästrummet, vi har gett vatten osv. Går bättre i alla fall när sambon är ensam med C på nätterna, så ska hålla mig undan några nätter till nu tänkte jag och hoppas på att det ”släpper”, gör det inte det testar vi nog med välling på kvällen. Jag är lite principfast, vill ju helst amma ett tag till typ morgon och kväll, vill därför inte ge välling. Men vill få ordning på nätterna också!

Maja älskar att amma!
Mina tuttar är enorma, vilket min man är väldigt nöjd med:D
Men iom att jag ska börja jobba lite smått i januari så har jag börjat vänja henne vid att äta mera mat. Helst smakar hon bara lite på maten, och ammar efteråt :angel:

Vi kämpar på med att avsluta nattamningen, vi har hållt på i över två veckor... Han får amma på kvällen, tidig morgon o ibland dagtid. Sovit typ sammanlagt 7-9 nätter i gästrummet, vi har gett vatten osv. Går bättre i alla fall när sambon är ensam med C på nätterna, så ska hålla mig undan några nätter till nu tänkte jag och hoppas på att det ”släpper”, gör det inte det testar vi nog med välling på kvällen. Jag är lite principfast, vill ju helst amma ett tag till typ morgon och kväll, vill därför inte ge välling. Men vill få ordning på nätterna också!
Jag har sådan tur att jag inte behövt kämpa alls. Flisan piper till ett par gånger på natten men då är det bara att stoppa i nappen igen. Funkar inte det får hon en slurk men som regel behövs det inte.

Hon har aldrig varit så intresserad av att äta så det är säkert därför. Jag hoppas att vi kan göra ett helt barnstyrt avslut pga detta men det återstår att se. Jag får känslan av att kvällsamningen är den som kommer försvinna sist.

Jag har sådan tur att jag inte behövt kämpa alls. Flisan piper till ett par gånger på natten men då är det bara att stoppa i nappen igen. Funkar inte det får hon en slurk men som regel behövs det inte.

Hon har aldrig varit så intresserad av att äta så det är säkert därför. Jag hoppas att vi kan göra ett helt barnstyrt avslut pga detta men det återstår att se. Jag får känslan av att kvällsamningen är den som kommer försvinna sist.

Jag hade också önskat ett barnstyrt avslut! Får vi fler barn kommer jag vara föräldraledig längre än 6 månader i början i alla fall, för att få det mer barnstyrt (men det barnet kommer då säkert sova hela nätter från dag ett eller nåt bara för att jag lagt in längre FL haha)

Idag hittade han kontakterna i väggen i varje rum. Kommer definitivt bli gråhårig i förtid. Blir till att åka och köpa skydd i morgon. På förmiddagen var vi på bvc för 6-månaderskontroll. Han växer så det knakar 7740 och 69.5 lång.

Vid lunch började han bli hängig och nu har han feber. Jag är inte så katig själv heller.

Idag hittade han kontakterna i väggen i varje rum. Kommer definitivt bli gråhårig i förtid. Blir till att åka och köpa skydd i morgon. På förmiddagen var vi på bvc för 6-månaderskontroll. Han växer så det knakar 7740 och 69.5 lång.

Vid lunch började han bli hängig och nu har han feber. Jag är inte så katig själv heller.

V har också börjat peta på uttagen :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 437
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 875
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar