Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fröken sover som en kratta om nätterna. Vaknar ofta, snurrar och rullar runt, vilket innebär att mamma inte heller sover jättebra :meh: Dessutom så har hon hittat höga C och använder den väääääääldigt ofta :arghh:

Dessutom testar jag att vattenfasta i fyra dagar för att öka min förbränning. Är inne på dygn två och har nog aldrig saknat något att tugga på så mycket som nu. Jag är inte hungrig men just att kunna tugga på något...:d

*gnällt färdigt för nu*

Fröken sover som en kratta om nätterna. Vaknar ofta, snurrar och rullar runt, vilket innebär att mamma inte heller sover jättebra :meh: Dessutom så har hon hittat höga C och använder den väääääääldigt ofta :arghh:

Dessutom testar jag att vattenfasta i fyra dagar för att öka min förbränning. Är inne på dygn två och har nog aldrig saknat något att tugga på så mycket som nu. Jag är inte hungrig men just att kunna tugga på något...:d

*gnällt färdigt för nu*

Hmm vattenfasta? Är det en typ del av 5:2?
Jag vill ju börja med 5:2 igen men läst att det inte är bra när man ammar MEN så smsade jag med en kompis igår som läser till barnmorska, hennes lärare har nyligen disputerat i ämnet amning och den läraren menar på att barnen får i sig mer tungmetaller via maten (tex från säd) än från amning när man bantar. Så nu funderar jag på att köra igång igen, vill ner 16 kg till 1/6-18 och med 5:2 är det ju inte helt omöjligt!

Att ha en unge som tycker att det är lite jobbigt om det är varmt och befinna sig i sina föräldrars pensionärsvarma hus är ingen underbar kombo. Fast det är mysigt att vara här ändå :love:

Asbestkaoset fortsätter.
Positivt är att vi inte hade asbest i hepa-filtret på dammsugaren hemma.
Negativt är att de fortfarande inte börjat jobba och nu har föreningen låst in företagets verktyg.

Vi har inte riktigt råd med det här.

V har varit lite rosslig i andningen idag så vi hoppade babysimmet. Var heller inte sugen på det utlovade kaoset. Första tillfället han missar sedan det började i augusti.

Just nu sover han. Jag tänkte peta in mer ved i brasan eftersom han vänt sig om. Då vänder han sig direkt och greppar tag i en tutte :rofl:

Och så förstod han idag att nya muggen är med sugrör och började glatt suga i sig vatten :D

Asbestkaoset fortsätter.
Positivt är att vi inte hade asbest i hepa-filtret på dammsugaren hemma.
Negativt är att de fortfarande inte börjat jobba och nu har föreningen låst in företagets verktyg.

Vi har inte riktigt råd med det här.

V har varit lite rosslig i andningen idag så vi hoppade babysimmet. Var heller inte sugen på det utlovade kaoset. Första tillfället han missar sedan det började i augusti.

Just nu sover han. Jag tänkte peta in mer ved i brasan eftersom han vänt sig om. Då vänder han sig direkt och greppar tag i en tutte :rofl:

Och så förstod han idag att nya muggen är med sugrör och började glatt suga i sig vatten :D

Skönt att inte ha fått hem asbest men är det erat företags fel att det är asbest? Jag har nog missat nåt, varför blir verktygen inlåsta?

C kommer nog nästan gå innan han lärt sig krypa! 8 månader nästa fredag och nu reser han sig ordentligt mot saker o ställer sig helt upp...

Skönt att inte ha fått hem asbest men är det erat företags fel att det är asbest? Jag har nog missat nåt, varför blir verktygen inlåsta?

Nej det är inte vårt fel att det är asbest i byggnaden, den har spridits med personalen efter att de har haft anvisat fikarum i ett pannrum med trasig isolering runt rör som visade sig innehålla asbest.

Föreningen har tidigare påstått att byggnaden är asbestsanerad och det ska finnas ett intyg. Det finns mer asbest som inte saneras nu och frågan är vem som ska ta den kostnaden (inte vi). Sedan monterades kopparbleck i aluminiumfönster pga krav från kommunen, besiktningsmannen som togs dit efter klagomål på arbetet (som avfärdades) påpekade vilken dålig idé det är och nu är man inte överens om ersättningen för att byta kopparen mot plåt, vem som ska betala för redan monterad och levererad koppar osv.

Och projektledaren som vi monterar åt har helt plötsligt lierat sig med föreningen vilket ger en väldigt konstig situation. Han håller även på betalning för andra projekt som är slutförda så just nu har de anställda fått ca 1/3 av sin lön, jag och pappan ingen lön alls, vi har ca 50.000kr obetalda förfallna fakturor och mer på väg in.

Det ska finnas en förklaring till de inlåsta verktygen men den har jag inte fått ännu. Jag gissar att det har med kontrakt och färdigställande att göra.

Men hela situationen har sjunkit till dagisnivå.

Och snart går vi väl i konkurs.

Senast ändrad:
Å
Nej det är inte vårt fel att det är asbest i byggnaden, den har spridits med personalen efter att de har haft anvisat fikarum i ett pannrum med trasig isolering runt rör som visade sig innehålla asbest.

Föreningen har tidigare påstått att byggnaden är asbestsanerad och det ska finnas ett intyg. Det finns mer asbest som inte saneras nu och frågan är vem som ska ta den kostnaden (inte vi). Sedan monterades kopparbleck i aluminiumfönster pga krav från kommunen, besiktningsmannen som togs dit efter klagomål på arbetet (som avfärdades) påpekade vilken dålig idé det är och nu är man inte överens om ersättningen för att byta kopparen mot plåt, vem som ska betala för redan monterad och levererad koppar osv.

Och projektledaren som vi monterar åt har helt plötsligt lierat sig med föreningen vilket ger en väldigt konstig situation. Han håller även på betalning för andra projekt som är slutförda så just nu har de anställda fått ca 1/3 av sin lön, jag och pappan ingen lön alls, vi har ca 50.000kr obetalda förfallna fakturor och mer på väg in.

Det ska finnas en förklaring till de inlåsta verktygen men den har jag inte fått ännu. Jag gissar att det har med kontrakt och färdigställande att göra.

Åh vilken jobbig situation :(

Vilken sörja :heart

Livet är bra skört ibland.
Jag har varit själv med alla barn sen i måndags förra veckan.
Maja har inte sovit bra en enda natt, de stora har även kommit in och sovit i min säng vissa nätter (tre barn och jag i en 180 säng):banghead:
Jag har fått två allergiska reaktioner under den tiden så jag har fått ta kortison. Min allergiläkare ringde upp och sa att jag skulle börja äta antihistamintabletter i förebyggande syfte ett tag framöver... Idag reagerade jag på dom med extrem trötthet och en känsla av att jag hade en vägg mellan mig och världen. Tack och lov så var mina föräldrar här så jag kunde gå och sova.
Det tog flera timmar innan jag kände mig normal i huvudet igen.
Det är så läskigt att känna sig helt väck :(

@Fille Ja och nej. Ja vattenfastan är en bra sak att göra för att få igång förbränningen och sen fortsätta på 5:2. Men man kan även göra det bara sådär.
Har gått tre dygn nu på bara vatten och en misosoppa om dagen. Jag är sjukt sugen på något att tugga på nu, om det så bara hade varit knäckebröd:D

@lil-sis hoppas allt löser sig för er. Är ju skit när det blir så.

@Imnir ta hand om dig! :heart

En tonåring, två nästan tonåringar och mina frön under samma tak hos mina föräldrar.
Alltså... Småbarnsåren känns som en dröm om jag tittar på hur tonårsmamman har det. Kaxiga och osäkra, små men ändå stora. Hormoner och humör åt alla håll :nailbiting:
.

Nu så börjar vi äntligen må något bättre. O är nästintill pigg idag, bara täppt i näsan. Har varit tuffa nätter med uppvak varje timme, jag har knappt hunnit somna om mellan gångerna.

I helgen kommer förhoppningsvis min syster och hälsar på, längtar!

Skit natt igen med en liten som tyckte det var morgon kl 5. Hon vaknar licksom varannan timme och är vrålhungrig. Så jag ska in till affären och köpa välling idag för att se om det mättar längre så både hon och jag slipper vara helt förstörda hela förmiddagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar