Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
O har varit så gnällig idag, ingenting duger. Tror att han är på G att bli förkyld. Lillskrutt, nu sover han i famnen iaf.

Fräken fröken har haft feber idag efter sprutan igår. Så vi har varit lite låga. Men vi provade att sova i liggdelen i åkpåsen och den fick många tummar upp. Svettigt värre iaf så den får nog vänta ett tag till.

Barnet sov sött utan kroppskontakt. Mamman tänkte gå och kissa. Barnet vaknar genast, vill tutta och sover nu dikt an. :cautious:

Idag ska jag rida lektion, kunde inte somna igår kväll förrän halv ett-ett, nån timma efter det blev jag väckt av katten som skulle busa (typ alla andra nätter ligger hon med oss och sover), vid fyra var det amning igen och efter det har jag haft svårt att somna om. Kommer bli en kul dag O_o

Jag och sambon ska på vuxenfest ikväll utan barnen. Min syster tar dem, så detta är första kvällen helt utan barn sen den lilla kom. Ser riktigt fram emot det även om man är lite nojjig att det knte ska gå bra. Men bägga barnen älskar moster och trivs jättebra med henne så det borde vara lugnt :laugh:

Vi laddar för att åka till min syster. Samtidigt försöker första tanden krypa upp så humöret är lite ostabilt och dregglisarna blir genomblöta ganska omgående.

Ska försöka komma till skott och köpa ny telefon till veckan, min är numer trött, har trasig mikrofon och äter batteri. Surfa på buke tar 1-2% / sida.
Jag ska bara bestämma mig för vilken android jag vill ha...

Det är rätt h
Jag och sambon ska på vuxenfest ikväll utan barnen. Min syster tar dem, så detta är första kvällen helt utan barn sen den lilla kom. Ser riktigt fram emot det även om man är lite nojjig att det knte ska gå bra. Men bägga barnen älskar moster och trivs jättebra med henne så det borde vara lugnt :laugh:
Klart det kommer gå bra:up: Tror man nojar lite i onödan egentligen.. Jag har knappt varit utan Sammy sedan han föddes, känns skitkonstigt bara att åka till mataffären utan honom och han är hemma med sin pappaO_o Men jag vet ju att det går alldeles utmärkt! Men vi har inte lämnat bort/haft barnvakt till honom ännu, helt ärligt vet jag inte riktigt hur vi ska lösa en sån sak i framtiden heller då vi inte har riktigt det förtroendet för farmor/farfar och mina föräldrar/släkt 35mil bort. Det är en sån sak vi får klura på lite..

Det är rätt h

Klart det kommer gå bra:up: Tror man nojar lite i onödan egentligen.. Jag har knappt varit utan Sammy sedan han föddes, känns skitkonstigt bara att åka till mataffären utan honom och han är hemma med sin pappaO_o Men jag vet ju att det går alldeles utmärkt! Men vi har inte lämnat bort/haft barnvakt till honom ännu, helt ärligt vet jag inte riktigt hur vi ska lösa en sån sak i framtiden heller då vi inte har riktigt det förtroendet för farmor/farfar och mina föräldrar/släkt 35mil bort. Det är en sån sak vi får klura på lite..
Vi har ju tackolov familj rätt nära men ibland funderar vi på om man skulle hittat nån ansvarsfullungdom som vill tjäna lite extra. Jag passade mycket barn när jag var i tonåren och tycker att det hjälpte mig mycket att mogna tidigt. Finns ju väldigt seriösa hemsidor som förmedlar barnpassare.

Vi har ju tackolov familj rätt nära men ibland funderar vi på om man skulle hittat nån ansvarsfullungdom som vill tjäna lite extra. Jag passade mycket barn när jag var i tonåren och tycker att det hjälpte mig mycket att mogna tidigt. Finns ju väldigt seriösa hemsidor som förmedlar barnpassare.
Vi har också funderat i dom banorna, sen bor vi nog lite off för att ”köpa” tjänster.

Vi laddar för att åka till min syster. Samtidigt försöker första tanden krypa upp så humöret är lite ostabilt och dregglisarna blir genomblöta ganska omgående.

Ska försöka komma till skott och köpa ny telefon till veckan, min är numer trött, har trasig mikrofon och äter batteri. Surfa på buke tar 1-2% / sida.
Jag ska bara bestämma mig för vilken android jag vill ha...

En iphone istället för android såklart ;)

Jag red lektion idag, på läromästaren jag numer typ har på foder. Red för en snubbe som heter stefan spak. Första gången för honom men vilken toppentränare. Helt ärligt så grät jag efter ridlektionen för att den var så bra och för att jag fick så mkt beröm, men även konstruktiv kritik! Vilken häst och vilken tränare :love: jag orkade inte riktigt i slutet, stefan hade nog velat lite till men kände väl av situationen! Han menade på att hade inte hästen varit triangelmärkt hade vi i nuvarande form placerat oss i LA, jag som bara tävlat till LB med halvtaskiga procent. Inte illa pinkat för en tjockis som ganska nyligen fått barn :rofl:

Första gemensamma barnfria aktiviteten här blir väl när han är hos någon kompis och sover över om sådär sex-sju år.

Vi har redan haft barnvakt några timmar när vi var på hockey. Han var hos min mamma och det var inga problem alls, han är nöjd så länge någon ger honom uppmärksamhet, spelar ingen roll vem det är. Hoppas det fortsätter vara så.

Inatt vaknade jag av att han vänt sig på mage i sängen och låg och snackade med ett gosedjur. Första gången han gör det i sängen, på dagarna har han hållt på med det ett tag nu. Behöver man vara orolig eller ska han själv få välja hur han ska sova?

Vi har redan haft barnvakt några timmar när vi var på hockey. Han var hos min mamma och det var inga problem alls, han är nöjd så länge någon ger honom uppmärksamhet, spelar ingen roll vem det är. Hoppas det fortsätter vara så.

Inatt vaknade jag av att han vänt sig på mage i sängen och låg och snackade med ett gosedjur. Första gången han gör det i sängen, på dagarna har han hållt på med det ett tag nu. Behöver man vara orolig eller ska han själv få välja hur han ska sova?

Viktor har också börjat vända till mage, jag är inte jätteförjust men han får bestämma själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar