Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
6månaderskontroll med läkare idag, E planar på längdkurvan (bara växt 1,2cm/månad sen 4månaderskollen) men följer i övrigt sina kurvor och allt annat såg bra ut. Vi fick tid för extra mätning om en månad..
6650g, 62,9 cm

Barnet ligger i gymmet och tränar krypning. Jag ligger utslagen i soffan, tror inte det kommer bli många knop här idag.

Edda är en rejäl klump, satte henne på vågen här hemma o den visade 8,4kg (7 månader), tror hon var 64cm på 6 månaders kollen o hon har vuxit på längden sedan dess.. Hårt jobb o hålla rent mellan alla valkarna ;)

Räknar föräldradagar o pengar, hade tänkt börja jobba 40% efter jul men tror jag väntar o är hemma på heltid till 1/4 :angel: det kommer de inte alls tycka är roligt på jobbet. Ska ringa o meddela detta på måndag :D

Lillasyster börjar bli stor. Sitter fortfarande mest still men jobbar stenhårt på o försöka förflytta sig. Hon är väldigt pigg o alert. Längtar så efter att hon ska börja sova på nätterna, typ O_o

Var iväg med hästen idag hos veterinären /kiropraktorn och hon gick även över tänderna eftersom det var dags o hon har ett papegojbett. Kroppen var fin men tänderna sådär. Hoppas de håller många år till. Hon är rund o go i alla fall och verkar inte ha ont så vi kämpar på. Hon betyder så mycket för mig :)

Idag har vi åkt bil. Hela dagen :yuck:

Shoppat present till kusinbarn och saker till V.

Lämnat in prov från dammsugarfiltret, de ska kolla efter asbest.

Hämtat saker till företaget.

Hälsat på en vän till pappan som ska laga hans paintballgevär.

Kört till dyra teleskoplastaren som larmade och sade att den befann sig utanför sitt "geofence" men den stod snällt i sitt tält.

Shoppat kläder. Ett par mysbyxor till pappan och V köpte både halksockor och två outfits. Shoppinggalen liten person. Speciellt när pappan är med. :angel:

Typ dags att sova när vi kommer hem men V lär ju inte vara så trött.

Shoppat kläder. Ett par mysbyxor till pappan och V köpte både halksockor och två outfits. Shoppinggalen liten person. Speciellt när pappan är med. :angel:
.

Är din sambo sånn också? Min köpte ett par byxor till O häromdagen för 300 kr. Jättefina men kanske inte riktigt vad han behöver när han har en byrålåda med bara byxor :angel:

Någon mer som ser Ack Värmland på fyran förresten? Såg förra fredagen och det var faktiskt ganska underhållande :D

Någon mer som ser Ack Värmland på fyran förresten? Såg förra fredagen och det var faktiskt ganska underhållande :D

Jag älskar ack värmland, dock kollar jag på play, nattar mig själv närsom! Är kvällstrött i vanliga fall men blir ju inte bättre när man ammar två tre ggr per natt :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 722
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?