Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cornelis har varit både med mina föräldrar och sambons föräldrar samt med sambons bror. Han är absolut inge svår att ha hos barnvakt :) men vi har ju bra kontakt när nära också :)

Jag red lektion idag, på läromästaren jag numer typ har på foder. Red för en snubbe som heter stefan spak. Första gången för honom men vilken toppentränare. Helt ärligt så grät jag efter ridlektionen för att den var så bra och för att jag fick så mkt beröm, men även konstruktiv kritik! Vilken häst och vilken tränare :love: jag orkade inte riktigt i slutet, stefan hade nog velat lite till men kände väl av situationen! Han menade på att hade inte hästen varit triangelmärkt hade vi i nuvarande form placerat oss i LA, jag som bara tävlat till LB med halvtaskiga procent. Inte illa pinkat för en tjockis som ganska nyligen fått barn :rofl:

Stefan spak ägde saddlebredhingsten som syrran valde till pappa åt hennes nuvarande häst kuk att det gick så bra!

Vi har redan haft barnvakt några timmar när vi var på hockey. Han var hos min mamma och det var inga problem alls, han är nöjd så länge någon ger honom uppmärksamhet, spelar ingen roll vem det är. Hoppas det fortsätter vara så.

Inatt vaknade jag av att han vänt sig på mage i sängen och låg och snackade med ett gosedjur. Första gången han gör det i sängen, på dagarna har han hållt på med det ett tag nu. Behöver man vara orolig eller ska han själv få välja hur han ska sova?

Märta vänder sig också på natten till mage. Jag är inte orolig..hon blir skitförbannad om jag försöker lägga henne på sidan eller rygg igen och på tre sekunder är hon tillbaka på mage så jag har gett upp

Vi har redan haft barnvakt några timmar när vi var på hockey. Han var hos min mamma och det var inga problem alls, han är nöjd så länge någon ger honom uppmärksamhet, spelar ingen roll vem det är. Hoppas det fortsätter vara så.

Inatt vaknade jag av att han vänt sig på mage i sängen och låg och snackade med ett gosedjur. Första gången han gör det i sängen, på dagarna har han hållt på med det ett tag nu. Behöver man vara orolig eller ska han själv få välja hur han ska sova?

O snurrar till mage så fort han vaknar, ligger ofta på sidan. I hans säng vänder jag på honom när han somnar, när han ligger bredvid mig får han oftast ligga kvar. Vet att det inte är bra men han sover bra på mage.

Vi var hos kompisar hela dagen igår. Gick helt suveränt fram till 20 ungefär, då var han så trött att han bara skrek. Tog typ 3 h att söva honom. Så vi åkte hem och då däckade han direkt. Tror han har svårt att koppla av när det händer saker hela tiden. Sen har han sovit katastrof i natt pga alla intryck. Får bli en lugn dag idag.

Jag har funderingar att lämna O några timmar till svägerskan så sambon och jag kan gå ut och äta. Men än så länge är det bara funderingar ;-)

Skitnatt delux:meh:
Mannen vaknade 01, hade glömt sätta på strömmen till fågelvoljären (har rapphöns som behöver skydd mot rovdjur) så han studsade upp. Sammy vaknade.. Ammade i 1h och sen somnade vi till 04.30 sen va han klarvaken och pipig.. ammade igen.. pep lite till. 07.30 väckte jag maken och räckte över grinigt barn -Nu är han din!!
Maken gick ner och gav gröt och underhållning till surnisse och jag fick sova en timme:bow:
Vaknade med skånglande huvudvärk som fortfarande sitter i och Sammy är fortfarande pipig..
tror att det kan va ytterligare en förkylning på g, maken och jag har ont i halsen och Sammy är snorigare igen plus gnället.

Sköna söndag!

V har någon trött-period just nu, sover massor.

Körde till Uppsala idag för en tid hos tandis. Medan jag blev av med en tand körde pappan och barnet till Sibylla där barnet fick en egen påse med osaltade pommes. Mums!

Stackars flisan har kaskadkräkts idag. Mössa, overall, body, byxor och snutte. Precis allt var nerdränkt och det luktade verkligen spya.
Helt sum var hon också hemma dagen. :cry:

För Felicia verkar det vara bättre. Själv har jag suttit i en fåtölj med henne hela natten av rädsla att hon skulle kräkas så igen och inte då luft då det var riktigt räligt när hon kräktes.

1,5 timmars sömn osammanhängande. :meh:

:heart

Jag har också sovit med ett halvt öga öppet i natt. O är riktigt snuvig och nu har han fått feber också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 752
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?