Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart sover era barn på dagen? O har äntligen börjat kunna sova korta stunder själv igen på dagtid men jag vågar inte riktigt lämna honom i babynestet i soffan längre eftersom han vänder sig så fort han vaknar. Hans säng är inte aktuell eftersom den står i vårt sovrum och där ligger sambon och sover :p

Vart sover era barn på dagen? O har äntligen börjat kunna sova korta stunder själv igen på dagtid men jag vågar inte riktigt lämna honom i babynestet i soffan längre eftersom han vänder sig så fort han vaknar. Hans säng är inte aktuell eftersom den står i vårt sovrum och där ligger sambon och sover :p

I vår säng med mig eller med mig på soffan.

Antingen i vagnen på promenad, i bilen om vi ska någonstans eller i vår säng tillsammans med någon av oss. Det går att lägga ner honom i spjälsängen för att greja med annat, men rätt skönt att ta en powernap ibland :)

Antingen i vagnen på promenader eller i sitt banynest i soffan. Vi har en bred soffa och jag brukar lägga kuddar på sidan om honom så är inte orolig att han ska trilla ner. I vagnen somnar han självmant men på soffan måste jag ligga bredvid en liten stund för att han ska somna. På kvällen somnar han själv i sin egen säng.

Oftast i sängen efter liggamning till sömns.. Senaste månaden har jag fått ligga kvar bredvid annars vaknar hon, men det verkar vara på väg att släppa. Ibland somnat hon i famnen vid amning i soffan. Beror helt enkelt på var jag väljer att amma. Men i sängen är det enklast att lyckas "rulla ifrån" henne utan att hon vaknar... :p

Har funderingar på att köpa en dagbädd till Os rum. Tror det skulle vara rätt skönt. Har varit väldigt skönt denna veckan att vila middag när vi varit sjuka.

Var så glad när O somnade vid 21. Tänkte att åh va skönt att gå och lägga sig tidigt. Ack så fel man kan ha. Just nu kör han gympapass i soffan. :meh: Somnade väl halv 3 i natt och sen upp 8 med X antal amningar däremellan. Ingen vila på dagen idag. Är så trött så jag mår illa. :yuck:

V har ju sovit utan kroppskontakt ett tag men nu är det mage mot mage med benen på mina lår igen. Och helst snutta hela tiden.

Utvecklingsfaser baklänges :p

Ute i sin vagn om vädret tillåter eller i sin säng.

Vad tänker ni ge på fars dag? :confused:

Ev ett syskonkort till hans kontor. Jag har sneglat på graverade armband också.

:banana::bump: Hon sov mycket längre pass inatt med vällingen. Iofs vet jag inte om det hade med vällingen att göra eller att hon somnade en timme senare än vanligt. Men börjar delvis fundera på om det är vi eller hundarna som väcker henne när vi rör på oss. Så blir det inte bättre med vällingen så ska jag nog testa att flytta in henne i ett eget rum och se om det blir bättre.

Fick bryta min vattenfasta lite tidigare än tänkt igår eftersom jag bara såg prickar framför ögonen och höll på att svimma när jag reste på mig. Men det gjorde liite verkan iaf. Gick ner 2,5 kg men enligt boken skulle man gå upp hälften igen när man börjar äta. Åt kvällsmat igår och har gått NER 200 gr till imorse :banana:

Ligger i sängen och bara håller på sovande bebis. Tar jag bort handen börjar hon genast andas häftigare och liksom hulka i sömnen (vilket kulminerar i skrik och väldigt upprörd vaken bebis om det får fortgå) så jag får väll snällt ligga här :( Drömmer så här små bebisar mardrömmar tro?

Ligger i sängen och bara håller på sovande bebis. Tar jag bort handen börjar hon genast andas häftigare och liksom hulka i sömnen (vilket kulminerar i skrik och väldigt upprörd vaken bebis om det får fortgå) så jag får väll snällt ligga här :( Drömmer så här små bebisar mardrömmar tro?

Ja det tror jag :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 756
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård