Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idar var vi på ettårsparty med 20+20min sömn innanför västen mot normala 3 timmar vid den tiden på dagen.

Höll ihop riktigt bra ändå och sen somnade han efter 3min i bilen och sov hela vägen hem, jag kunde tom stanna på McD och köpa ett happy meal (med bok :D ) utan att han vaknade.

Pappan är iväg och leker krig mrd sina kompisar, får se om det blir babysim imorgon.

Vi sover hos min mamma jag och cornelis. Jag kan nog räkna på max två händer antalet gångee han varit svårsövd, igår var en sån gång. Så jäkla övertrött stackarn så han mest skrek, varken napp eller bröst dög så fick till slut vagga honom i famnen och sjunga, då tillslut knoppade han in!

Flisan har börjat vakna vid midnatt för amning så istället för att amma 21 och sedan 05 så ammar jag nu 21, 00 och 05.

De ska väl inte bli hungrigare när de börjar då annan mat också? O_o

Maja sover katastrof dåligt.
Ställer sig upp emot saker själv gör hon också, snart 7 månader gammal.
Jag blir matt för ungen gör allt en månad tidigare än sin syster som började gå vid 10 månader och sprang vid 1 års åldern...

Flisan har börjat vakna vid midnatt för amning så istället för att amma 21 och sedan 05 så ammar jag nu 21, 00 och 05.

De ska väl inte bli hungrigare när de börjar då annan mat också? O_o

Cornelis har också lagt in extra amning typ runt 22 nånstans! Förut sov han till mellan 12-02 innan första amningen, men i hans fall kan det handla om 8-månadersfasen...

:bow::bow::bow::bow: Me lööööve välling :up: Istället för att vakna varannan timme nu för att äta så vaknar hon endast EN! Gång vid två-tre tiden. Hon håller dessutom flaskan själv, så det enda jag behöver göra är att ge henne den och att ta bort den när hon somnat igen :bump:

O var med i stallet igår, sen kom min syster och underhöll honom och sen släktkalas för att fira svärmor efter det. Man skulle ju kunna tro att han skulle vara trött på kvällen men icke. Han var vaken från kvart över fem till kvart i tio. Då hade han bara sovit 2 20 min på dagen. Jag var tröttare än honom. :angel:

Vi var på halloween kalas för sambons systerson ikväll. Alla var utklädda och sminkade, och det gick faktiskt jättebra med den lilla. Trodde hon skulle bli helt förtvivlad men det gick fint, till en timme ungefär innan vi åkte. Då var vi både trötta och det blev lite mycket med alla sminkade ansikten så då började vi tjura lite, men ändå helt hanterbart. :up:

Nu hoppas vi på en lugn natt med en massa sömn för mamma är dödstrött
(:laugh:)

Nu har cancerdjävulen hämtat vår fina vän och vi är på väg hem till vårat krypin efter en annars fin vecka hos mina föräldrar.

Jag har lite dåligt samvete för att vår vän knappt fick träffa lilla fröken men det berodde på saker som vi inte kunde påverka.

#fuckcancer

Nu har cancerdjävulen hämtat vår fina vän och vi är på väg hem till vårat krypin efter en annars fin vecka hos mina föräldrar.

Jag har lite dåligt samvete för att vår vän knappt fick träffa lilla fröken men det berodde på saker som vi inte kunde påverka.

#fuckcancer

❤️

#fuckcancer
Beklagar:(:heart

Det är en jäkla skitsjukdom, hemsk för både den drabbade och dess anhöriga.

#fuckcancer

Beklagar :heart

O sov från 21 till 03. 20. Helt magiskt! Sen ammade vi ett par gånger fram till 7.30. Han får gärna ha fler sånna nätter.

Fröken somnade vid 21.30 och sov fram till 03.nånting, åt lite grann välling och somnade sen om till 07.30 :up: Bara det att mamma är inte van vid att sova så mycket så sömnen blir katastrofal och jag är trött som fasen när vi ska upp på morgonen.:meh:

Funderar på öppna förskolan i morgon. O är i princip frisk, bara något lite snorig. Jag känner mig helt bra. Hade ni gått?

Funderar på öppna förskolan i morgon. O är i princip frisk, bara något lite snorig. Jag känner mig helt bra. Hade ni gått?

Vi stannade hemma till snoret var helt borta så imorgon blir första gången på två veckor eller nåt sånt.

Alla gör inte så utan går med pigga snoriga barn. Ingen aning om det spelar någon roll.

Jag har resonerat som så att lite klar snuva (typ kommer vid nys) och pigg i övrigt = ok. Rinnande näsa eller tjock / missfärgad snuva = hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 425
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 758
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård