Flisan knäckte precis koden till hur man vänder över på mage!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har resonerat som så att lite klar snuva (typ kommer vid nys) och pigg i övrigt = ok. Rinnande näsa eller tjock / missfärgad snuva = hemma.
Vi stannade hemma till snoret var helt borta så imorgon blir första gången på två veckor eller nåt sånt.
Alla gör inte så utan går med pigga snoriga barn. Ingen aning om det spelar någon roll.
Bebis jätteglad och vill leka - mamma dukar snart under med 38,5 graders feber Jag är sån lågtempad människa så jag får ju redan feber vid 37,5 så 38 och högre är jättesjukt för mig. Och jag har ingen aning var det kommer ifrån. Frisk i morse, vid lunch så bara sjönk jag ihop i soffan...
Nu har cancerdjävulen hämtat vår fina vän och vi är på väg hem till vårat krypin efter en annars fin vecka hos mina föräldrar.
Jag har lite dåligt samvete för att vår vän knappt fick träffa lilla fröken men det berodde på saker som vi inte kunde påverka.
#fuckcancer
Bebis jätteglad och vill leka - mamma dukar snart under med 38,5 graders feber Jag är sån lågtempad människa så jag får ju redan feber vid 37,5 så 38 och högre är jättesjukt för mig. Och jag har ingen aning var det kommer ifrån. Frisk i morse, vid lunch så bara sjönk jag ihop i soffan...
Oj vad stor han har blivit
Alltså, som jag älskar denna lille skiten
Och ändå en liten pluttOj vad stor han har blivit
Det va samma för Sammys del, han har varit pyttig hela tiden men när jag började ge större delen av dagens föda i form av mat/gröt/välling ammar som nattning och på morgonen (han vägrar ersättning) så började han runda på sej ordentligt. Vid 5mån och 1v vägde han 5,6kg och vid 6mån och 1v vägde han 6,4kg.Här har det hänt mycket i utvecklingen senaste tiden. L vänder sig obehindrat från både rygg och mage och sedan några dagar tillbaka ålar hon framåt så nu får storebror inte ha sina grejer ifred längre. Sedan en vecka tillbaka ammar jag endast på natten, på dagarna äter hon ersättning och lite gröt och mat, vilket resulterat i bättre sömn nattetid. På dagarna har hon länge nu klarat sig på väldigt lite sömn men senaste veckorna har det börjat vända och hon sover fler och längre pass igen, åtminstone vissa dagar. Ersättningen har gjort att hon blivit synbart rundare vilket inte skadar, vid fem månader vägde hon 5,4kg.
Det var egentligen den anledningen till att vi började ge välling. Jag har börjat bli så fruktansvärt trött på dagarna igen eftersom jag får avbruten nattsömn med bara ersättningen. Jag behöver min sömn och blir sjukt grinig om jag är trött. Nu vaknar hon en gång och vill ha lite välling vid typ 03 snåret sen sover hon tills vi ska upp. Det är lätt värt vällingen när hag bara behöver vakna en gång istället för sju!Så kluven, vill att amningen ska få ett naturligt avslut, dvs att C ska få amma så länge han vill mer eller mindre. Nu ammar han inget på dagtid längre utan bara kväll och natt. Men jag orkar snart inte längre med att amma tre fyra ggr per natt... Vi hade tänkt undvika välling just för att tanken var att han skulle få amma istället och sen lära sig somna utan mat (pappan kan ju natta honom utan mat), men jag pluggar ju 100%, är i stallet 5-7 dagar i veckan (passar ofta på när C sover, sambon är ju hemma med C men det blir mindre vila för mig), ska på intervju/introduktion heldag imorgon o fredag för att börja jobba extra inom skolan. Jag börjar känna att jag saknar min nattsömn... har ju inte sovit en hel natt sen typ söndag vecka 24 förra året, plussade midsommarafton men första tecknet var att jag började springa på toa på nätterna redan innan plusset, något som annars händer 3 ggr per år typ...