Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bebis jätteglad och vill leka - mamma dukar snart under med 38,5 graders feber :crazy: Jag är sån lågtempad människa så jag får ju redan feber vid 37,5 så 38 och högre är jättesjukt för mig. Och jag har ingen aning var det kommer ifrån. Frisk i morse, vid lunch så bara sjönk jag ihop i soffan...:wtf:

Jag har resonerat som så att lite klar snuva (typ kommer vid nys) och pigg i övrigt = ok. Rinnande näsa eller tjock / missfärgad snuva = hemma.

Han har knappt varit snuvig sen igår och då är det vitt/genomskinligt. Är mest rädd att smitta andra.

Vi stannade hemma till snoret var helt borta så imorgon blir första gången på två veckor eller nåt sånt.

Alla gör inte så utan går med pigga snoriga barn. Ingen aning om det spelar någon roll.

Det var lite det jag funderade på också. Om man ff smittar eller inte. Känns ju inte så kul att smitta ner andra.

Bebis jätteglad och vill leka - mamma dukar snart under med 38,5 graders feber :crazy: Jag är sån lågtempad människa så jag får ju redan feber vid 37,5 så 38 och högre är jättesjukt för mig. Och jag har ingen aning var det kommer ifrån. Frisk i morse, vid lunch så bara sjönk jag ihop i soffan...:wtf:

Krya på dig!

C har två tänder i underkäken, dom märktes knappt av när dom dök upp. Nu ser man konturerna av två tänder i överkäken, vilket idag har resulterat i kinkig bebis!

Nu har cancerdjävulen hämtat vår fina vän och vi är på väg hem till vårat krypin efter en annars fin vecka hos mina föräldrar.

Jag har lite dåligt samvete för att vår vän knappt fick träffa lilla fröken men det berodde på saker som vi inte kunde påverka.

#fuckcancer

:heart

Krya!

Nu har krypförsöken satt igång på allvar här hemma, Sammy ålar sej stånkar och tar i som en galning för att komma framåt. Grejen är bara att han har inte kommit på att man kan använda armarna också utan kör på med benen. Blir lite Anja Pärsons ”sälen” över det:laugh::love::heart

1809BF88-B803-4329-A246-F928347DCE27_zpst78qfvy1.jpg

Alltså, som jag älskar denna lille skiten:love:

Här har det hänt mycket i utvecklingen senaste tiden. L vänder sig obehindrat från både rygg och mage och sedan några dagar tillbaka ålar hon framåt så nu får storebror inte ha sina grejer ifred längre. Sedan en vecka tillbaka ammar jag endast på natten, på dagarna äter hon ersättning och lite gröt och mat, vilket resulterat i bättre sömn nattetid. På dagarna har hon länge nu klarat sig på väldigt lite sömn men senaste veckorna har det börjat vända och hon sover fler och längre pass igen, åtminstone vissa dagar. Ersättningen har gjort att hon blivit synbart rundare vilket inte skadar, vid fem månader vägde hon 5,4kg.

Här har det hänt mycket i utvecklingen senaste tiden. L vänder sig obehindrat från både rygg och mage och sedan några dagar tillbaka ålar hon framåt så nu får storebror inte ha sina grejer ifred längre. Sedan en vecka tillbaka ammar jag endast på natten, på dagarna äter hon ersättning och lite gröt och mat, vilket resulterat i bättre sömn nattetid. På dagarna har hon länge nu klarat sig på väldigt lite sömn men senaste veckorna har det börjat vända och hon sover fler och längre pass igen, åtminstone vissa dagar. Ersättningen har gjort att hon blivit synbart rundare vilket inte skadar, vid fem månader vägde hon 5,4kg.
Det va samma för Sammys del, han har varit pyttig hela tiden men när jag började ge större delen av dagens föda i form av mat/gröt/välling ammar som nattning och på morgonen (han vägrar ersättning) så började han runda på sej ordentligt. Vid 5mån och 1v vägde han 5,6kg och vid 6mån och 1v vägde han 6,4kg.

Nu när vi börjat med att ge henne välling på kvällen som gör att hon sover mycket bättre, så har hon börjat vägra ersättningen på dagen. Och visst jämför man dem två så smakar ersättningen mest mjöl. Så frågan är om vi ska truga i henne iaf nån flaska eller om hon får i sig vad hon behöver med vällingen, gröten och maten hon får.

Väldigt glad V på Kyrkis idag dom både pussades, klappade, petade i ögon och stal leksaker :o Men roligt med sådan utveckling på ett par veckor!

Somnade medan de andra sjöng och skrek (igen).

Har bett om ett schema för Röntgensjuksköterskeprogrammet för att se om jag ska börja hösten 18 eller 19. Om V lär sig gå i vinter funderar jag på en tidig inskolning på förskolan men korta dagar för att se hur han gillar det.

Officiellt jobbar jag heltid så han får ju gå.

Sammy somnade 19.30 igår och vaknade bara till för ett blöjbyte och välling vid 22 sen sov han vidare till 03.30, ammade (tack och lov!! Mina tuttar höll på att ramla av kroppen:crazy:) Sen lyckades han somna om igen och sov till 06 när klockan ringde.
Gissar att han va lite trött:laugh:

Idag ska vi ta en trip till grannkommunen och skriva köpekontrakt på nytt kök som ska levereras i februari, ingen aning om hur smart det är men vi tänker att det är smartare att göra det nu än när han börjat gå:D

Så kluven, vill att amningen ska få ett naturligt avslut, dvs att C ska få amma så länge han vill mer eller mindre. Nu ammar han inget på dagtid längre utan bara kväll och natt. Men jag orkar snart inte längre med att amma tre fyra ggr per natt... Vi hade tänkt undvika välling just för att tanken var att han skulle få amma istället och sen lära sig somna utan mat (pappan kan ju natta honom utan mat), men jag pluggar ju 100%, är i stallet 5-7 dagar i veckan (passar ofta på när C sover, sambon är ju hemma med C men det blir mindre vila för mig), ska på intervju/introduktion heldag imorgon o fredag för att börja jobba extra inom skolan. Jag börjar känna att jag saknar min nattsömn... har ju inte sovit en hel natt sen typ söndag vecka 24 förra året, plussade midsommarafton men första tecknet var att jag började springa på toa på nätterna redan innan plusset, något som annars händer 3 ggr per år typ...

Så kluven, vill att amningen ska få ett naturligt avslut, dvs att C ska få amma så länge han vill mer eller mindre. Nu ammar han inget på dagtid längre utan bara kväll och natt. Men jag orkar snart inte längre med att amma tre fyra ggr per natt... Vi hade tänkt undvika välling just för att tanken var att han skulle få amma istället och sen lära sig somna utan mat (pappan kan ju natta honom utan mat), men jag pluggar ju 100%, är i stallet 5-7 dagar i veckan (passar ofta på när C sover, sambon är ju hemma med C men det blir mindre vila för mig), ska på intervju/introduktion heldag imorgon o fredag för att börja jobba extra inom skolan. Jag börjar känna att jag saknar min nattsömn... har ju inte sovit en hel natt sen typ söndag vecka 24 förra året, plussade midsommarafton men första tecknet var att jag började springa på toa på nätterna redan innan plusset, något som annars händer 3 ggr per år typ...
Det var egentligen den anledningen till att vi började ge välling. Jag har börjat bli så fruktansvärt trött på dagarna igen eftersom jag får avbruten nattsömn med bara ersättningen. Jag behöver min sömn och blir sjukt grinig om jag är trött. Nu vaknar hon en gång och vill ha lite välling vid typ 03 snåret sen sover hon tills vi ska upp. Det är lätt värt vällingen när hag bara behöver vakna en gång istället för sju!

Ni får ju fundera på hur mycket sammanhängande sömn är värd för dig. Det kommer inte gå någon nöd på C om ni bestämmer er för att sluta amma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 426
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 759
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård