Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi behöver inte byta bort babyskyddet riktigt än, men börjat bli dags att kika på nästa stol iaf :)

Vi har inte gett välling än, gröt däremot har hon fått sen kanske 5 månaders ålder men inga mängder.. Började med yttepyttelite och har sakta gett mer och nu får hon på 1/2dl vatten så är inte mycket alls.
Vet inte vad det är för skillnad på de ersättningarna så svårt att säga om välling blir för mycket.. :confused:

sensi pro är lättare för bebismagar att bryta ner. Märta kräktes upp all ersättning vi gav i början men den har hon klarat av. Nu kräks hon lite mer när vi gått över till snäppet innan vanlig ersättning

Jag tycker att babyskyddet börjar bli lite trångt för Märta. Hon väger inte mer än 8 kg. När bytte ni upp er till en större stol och vad har ni? Är ni nöjda?

När började ni introducera välling till era små? känns som om Märta inte helt blir mätt på ersättning och hon kräks nu när vi gått över från semper lemolac sensipro till semper lemolac, känns som om hennes mage inte helt gillar det. blir det för mkt med välling då tror ni?
Vi behöver inte byta till stol på ett bra tag än så vi får se vad det blir.

Ang välling/gröt så började vi med gröt vid 4mån och välling har han vägrat tills för en vecka sedan för att nu helt plötsligt älska det. Jag har helammat honom förut men nu ammar han bara morgon och kväll och han äter välling/gröt/fruktpuréer och mat. Enl bvc så kan jag dra bort amningen helt nu om jag känner för det (han är 6mån)

6mån kontroll idag och grön stämpel i gumpen av barnläkaren och bvc sköterskan:up:
Sammy hade sträckt på sej till 66,5cm (2,5cm på 1mån) och gått upp till 6400g. Så nu ligger han inte 3steg under medelkurvan på vikt längre utan har hoppat upp ett snäpp.

Pratade med Os dietist idag så vi har fått puramino utskrivet. Sen skulle hon skicka recept på att göra "gröt" på ersättning. Han blir arg nu när han inte får mer mat. :angel:

Just nu ligger han och sover ensam i vår säng. Känns nästan ensamt att inte ha honom precis intill :o

Jag tycker att babyskyddet börjar bli lite trångt för Märta. Hon väger inte mer än 8 kg. När bytte ni upp er till en större stol och vad har ni? Är ni nöjda?

När började ni introducera välling till era små? känns som om Märta inte helt blir mätt på ersättning och hon kräks nu när vi gått över från semper lemolac sensipro till semper lemolac, känns som om hennes mage inte helt gillar det. blir det för mkt med välling då tror ni?

Viktor sitter i en BeSafe Izi plus sedan drygt 5-månaders ålder.

Vi skippar välling. V gillar varken välling eller nappflaska. Han får äta gröt och senare smörgås istället.

Vi bytte med sonen när han var 9 månader.
Där har vi en besafe som vi är supernöjda med och som Flisan ska få ta över (isofix) och så får sonen en större bakåtvänd stol.

Flisan kommer troligen byta senare då hon fortfarande använder spädbarnsinlägget. Hon är iofs lång för sin ålder men det verkar bara vara ben. O_o

Jag råkade röra mig pyttelite när jag låg brevid Maja när hon låg och sov. Ungen vänder sig till mage och börjar försöka ta sig framåt innan hon hade vaknat :eek:
Hon sover som en kratta dag som natt pga att hon vill så mycket på dagarna... krypa, ta sig fram och försöka ställa upp emot saker. 6 månader gammal :banghead: mina barn har så jäkla bråttom :arghh:

Viktor sitter i en BeSafe Izi plus sedan drygt 5-månaders ålder.

Vi skippar välling. V gillar varken välling eller nappflaska. Han får äta gröt och senare smörgås istället.

Märta åt gröt med god aptit tidigare men nu vill hon inte ta skeden längre.. jag vet inte ritkigt vad som hänt. Hon som smackade i sig hej villt förr.. har jag tur får jag i henne en halv portion och det bir hon inte mätt på.

Jag råkade röra mig pyttelite när jag låg brevid Maja när hon låg och sov. Ungen vänder sig till mage och börjar försöka ta sig framåt innan hon hade vaknat :eek:
Hon sover som en kratta dag som natt pga att hon vill så mycket på dagarna... krypa, ta sig fram och försöka ställa upp emot saker. 6 månader gammal :banghead: mina barn har så jäkla bråttom :arghh:

Var lika dant när O lärde sig vända till mage. Han började innan han ens vaknat.

Antar att det är mammahypokondrikern i mig men jag börjar bli nervös inför nästa BVC besök. Jag brukar kunna tippa längd och vikt ganska bra men det känns inte som om hon ökat på något av det denna månaden. :crazy:

Förra månaden stod hon still i längd och ökade 200gr (tror jag det var) i vikt. O_o

O var ovanligt gnällig och ledsen på fm. Tror han har lite ont i magen. Vi skulle egentligen gått ner till öppna förskolan meeen han har äntligen somnat. Så vi blir hemma idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 718
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar