Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
På överdelar/klänningar skulle jag satsat på st 74. Nederdelar, om hon är lite smal, 68. Annars 74 där också. Min upplevelse är att det skiljer så väldigt lite mellan storlekarna att man utan problem kan ta minst en storlek större än längden. Ofta två/tre också.

Fast jag håller inte alls med. Bodysar i större storlekar trillar ju av axlarna.

Förstår inte alls varför en del ska ha på sina barn så stora kläder. Svägerskan envisas med att ha storlek 92/98 på deras barn och han är 79 lång. Byxorna viks och viks och viks för att inte vara för långa. O_o

Barnen växer liksom och större kläder kommer användas i sinom tid. Tiden för de söta babykläderna är däremot görs unnande kort. :(

Fast jag håller inte alls med. Bodysar i större storlekar trillar ju av axlarna.

Förstår inte alls varför en del ska ha på sina barn så stora kläder. Svägerskan envisas med att ha storlek 92/98 på deras barn och han är 79 lång. Byxorna viks och viks och viks för att inte vara för långa. O_o

Barnen växer liksom och större kläder kommer användas i sinom tid. Tiden för de söta babykläderna är däremot görs unnande kort. :(
Har jag aldrig någonsin varit med om. Det låter snarare som fel modell då.

Med tejp för naveln har vi idag åkt bil utan panik och somnat i vagnen. Kan det vara så enkelt att han är åksjuk? Eller är det bara tillfällighet. Vem vet, men fasen va mycket trevligare det var att åka iväg.

Med tejp för naveln har vi idag åkt bil utan panik och somnat i vagnen. Kan det vara så enkelt att han är åksjuk? Eller är det bara tillfällighet. Vem vet, men fasen va mycket trevligare det var att åka iväg.
Tejp?? :confused:

Vi har för ovanlighetens skull varit iväg ikväll.. E vrålade hela vägen när vi åkte bort och började vråla så fort vi satte oss i bilen igen för att åka hem. Däremellan har hon varit tyst och lugn och suttit i selen och glott på folk. Åt på restaurang också och det gick också bra, bara lite gnäll på slutet men var på gott humör på promenaden mellan restaurangen och bilen.. Begriper inte varför hon vrålar.. Brukar gå bra att åka bil nu för tiden men vart några tillfällen nu då hon skrikit något kopiöst och typ inte går att få kontakt med liksom.. Konstigt :crazy:

Vi har för ovanlighetens skull varit iväg ikväll.. E vrålade hela vägen när vi åkte bort och började vråla så fort vi satte oss i bilen igen för att åka hem. Däremellan har hon varit tyst och lugn och suttit i selen och glott på folk. Åt på restaurang också och det gick också bra, bara lite gnäll på slutet men var på gott humör på promenaden mellan restaurangen och bilen.. Begriper inte varför hon vrålar.. Brukar gå bra att åka bil nu för tiden men vart några tillfällen nu då hon skrikit något kopiöst och typ inte går att få kontakt med liksom.. Konstigt :crazy:
Tejp eller plåster över naveln ska hjälpa mot åksjuka på små barn.

Hudtejp i ett kors över magen. Efter panikresan i onsdags var jag berädd att prova allt. Provade och än så länge har både vagnsåkning och bilåkning gått mycket bättre. Sen vet jag inte om det är för att jag tror på placebon eller om det funkar på riktigt. Men det spelar ingen roll. Kan vi åka bil/vagn utan att han skriker tills han däckar utav utmattning är jag nöjd. (Vagnen har han aldrig fått skrika sig till däckning i).

Tejp eller plåster över naveln ska hjälpa mot åksjuka på små barn.

Hudtejp i ett kors över magen. Efter panikresan i onsdags var jag berädd att prova allt. Provade och än så länge har både vagnsåkning och bilåkning gått mycket bättre. Sen vet jag inte om det är för att jag tror på placebon eller om det funkar på riktigt. Men det spelar ingen roll. Kan vi åka ca kl v
bil/vagn utan att han skriker tills han däckar utav utmattning är jag nöjd. (Vagnen har han aldrig fått skrika sig till däckning i).

Jaha där ser man, det har jag aldrig hört talas om :)

Det bästa med bärdon är när man smyger runt i lägenheten med ungen på ryggen för att söva honom och man kan kolla Facebook och spela spel samtidigt :D

Jag tycker att babyskyddet börjar bli lite trångt för Märta. Hon väger inte mer än 8 kg. När bytte ni upp er till en större stol och vad har ni? Är ni nöjda?

När började ni introducera välling till era små? känns som om Märta inte helt blir mätt på ersättning och hon kräks nu när vi gått över från semper lemolac sensipro till semper lemolac, känns som om hennes mage inte helt gillar det. blir det för mkt med välling då tror ni?

Jag tycker att babyskyddet börjar bli lite trångt för Märta. Hon väger inte mer än 8 kg. När bytte ni upp er till en större stol och vad har ni? Är ni nöjda?

När började ni introducera välling till era små? känns som om Märta inte helt blir mätt på ersättning och hon kräks nu när vi gått över från semper lemolac sensipro till semper lemolac, känns som om hennes mage inte helt gillar det. blir det för mkt med välling då tror ni?

Vi behöver inte byta bort babyskyddet riktigt än, men börjat bli dags att kika på nästa stol iaf :)

Vi har inte gett välling än, gröt däremot har hon fått sen kanske 5 månaders ålder men inga mängder.. Började med yttepyttelite och har sakta gett mer och nu får hon på 1/2dl vatten så är inte mycket alls.
Vet inte vad det är för skillnad på de ersättningarna så svårt att säga om välling blir för mycket.. :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 717
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar