Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var vi på vårdcentralen. Lillasyster har varit väldigt rosslig o hostig de sista nätterna o vi fick med oss airomir o mask att inhalera i. Nu sover hon gott så vi hoppas det fortsätter så.

I morgon ska jag åka o hälsa på storebror i skolan. Spännande :)

Kan med varm rekommendera menskopp :up: är riktigt riktigt bra :up::)

Viktor rullar runt och drar i soppåsen när han ligger på skötbordet, så jag har börjat säga nej när han sträcker sig efter påsen och flytta tillbaka armen.
Blicken han ger mig är obetalbar! Han förstår helt klart.

Han och pappan ligger och sover på soffan, det är typ tredje eller fjärde kvällen på raken som V somnar med pappan utan problem, det tar sig :D Sedan vaknar han efter ca en timme och vill ha tutte men ändå. Ridningen närmar sig! Är också klar med gymnasiekurserna, har bara ett Betygssamtal kvar, det frigör också tid.

Asså herregud. Jag måste sätta in sittdelen i vagnen nu :arghh: Hon är så jäkla lång att hon ligger med fötterna i nederkant och har kvar typ 1 cm ovanför huvudet. När hon sträcker på sig får hon vika runt huvudet för att få plats :eek:

Kollade nu och hon var 67 cm lång vid fyra månaders kontrollen.Då hade hon vuxit 4,5 cm på längden sen 3 månaderskontrollen:eek::angel:

Asså herregud. Jag måste sätta in sittdelen i vagnen nu :arghh: Hon är så jäkla lång att hon ligger med fötterna i nederkant och har kvar typ 1 cm ovanför huvudet. När hon sträcker på sig får hon vika runt huvudet för att få plats :eek:

Kollade nu och hon var 67 cm lång vid fyra månaders kontrollen.Då hade hon vuxit 4,5 cm på längden sen 3 månaderskontrollen:eek::angel:
Lååång bebis.. :eek: Här hade vi inte ens passerat 63 cm på 5månaderskollen och har som tur är gott om plats kvar i liggdelen då hon inte sitter stadig än :)

Lååång bebis.. :eek: Här hade vi inte ens passerat 63 cm på 5månaderskollen och har som tur är gott om plats kvar i liggdelen då hon inte sitter stadig än :)
Hon är definitivt inte stadig än men vad fasen ska man göra. Jag har licksom redan en emmaljunga super nitro och den är den stora varianten av vagn :meh:

Jämförde med storasyster i den åldern nu. Holly väger 600 gram mer är 3 cm längre och har 1,3 cm längre huvudomfång :eek:

Inte konstigt H har en pyjamas på sig nu som storasyster hade när hon var 1,5 år :cautious:

Hon är definitivt inte stadig än men vad fasen ska man göra. Jag har licksom redan en emmaljunga super nitro och den är den stora varianten av vagn :meh:

Jämförde med storasyster i den åldern nu. Holly väger 600 gram mer är 3 cm längre och har 1,3 cm längre huvudomfång :eek:

Inte konstigt H har en pyjamas på sig nu som storasyster hade när hon var 1,5 år :cautious:

V var 64cm på sin halvårsdag :D

Klarade mitt mål idag med att gå hela vägen upp på berget. För ett år sedan skrattade jag åt idén att ens försöka. På 4 månader har jag gått från att inte ens kunnat gå 100 m till att gå upp för ett berg! En promenad på 6 km är typ vardag. Är så jäkla stolt över mig själv.

Nästa steg är att ta med Oskar på ryggen men han måste lära sig sitta först så jag kan ta honom i selen.

Grynet ställer sig nu upp med stöd :nailbiting: 6 månader och nästan 2 veckor. Nu tycker jag att det går alldeles för fort och vill stoppa tiden!

Hon är vid senaste mätningen 65 cm lång och börjar fundera på vad hon Kan ha för stl vid jul. Skulle vilja köpa kläder till jul redan nu, vi firar jul vid 3 tillfällen så kommer definitivt behöva flera ombyten. :confused:

Grynet ställer sig nu upp med stöd :nailbiting: 6 månader och nästan 2 veckor. Nu tycker jag att det går alldeles för fort och vill stoppa tiden!

Hon är vid senaste mätningen 65 cm lång och börjar fundera på vad hon Kan ha för stl vid jul. Skulle vilja köpa kläder till jul redan nu, vi firar jul vid 3 tillfällen så kommer definitivt behöva flera ombyten. :confused:

Jag tycker också det går alldeles för fort :cry: visst kul med utveckling men min lilla bebis börjar ju bli stor!

På överdelar/klänningar skulle jag satsat på st 74. Nederdelar, om hon är lite smal, 68. Annars 74 där också. Min upplevelse är att det skiljer så väldigt lite mellan storlekarna att man utan problem kan ta minst en storlek större än längden. Ofta två/tre också.

På överdelar/klänningar skulle jag satsat på st 74. Nederdelar, om hon är lite smal, 68. Annars 74 där också. Min upplevelse är att det skiljer så väldigt lite mellan storlekarna att man utan problem kan ta minst en storlek större än längden. Ofta två/tre också.

Men storlekarna mellan märkena skiljer ibland något enormt. Min har 68 (lite stort) i Reima och 80 i Maxomorra. :crazy:

Men storlekarna mellan märkena skiljer ibland något enormt. Min har 68 (lite stort) i Reima och 80 i Maxomorra. :crazy:
Jo, det kan det göra. Lindex kläder är tex mkt större i storlekarna än H&M som är riktigt små. Men har man bara koll på det så skiljer det sig sen väldigt lite mellan varje storlek.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar