Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade egentligen inte alls lust att gå till öppna förskolan idag men det var jättetrevligt faktiskt. O tyckte det var superkul! Han låg och kikade på de andra barnen i typ 1.5 h och sen åt han och däckade sen. Tyvärr vaknade han när vi skulle gå och då gick världen under. Men han sov innan vi var utanför dörrarna som tur var.

Var tog bebisen vägen?. Helt plötsligt är hon 4,5 månader gammal, kan hålla flaskan nästan helt själv och jag får ta på henne kläder i strl 74 :eek::arghh:

Och jag som är så lycklig att han ff kan ha vissa kläder i stl 56 :p 64.5 cm lång förra veckan. Men han såg väldigt liten ut idag på öppna förskolan.

Grynet är 6månader och en vecka. Har stl 62-68 och kryper som en missil! :D Hon är helt slut efter helgen som innebar en lång bilresa, dop för minsta kusinen samt 3-års kalas för stora kusinen. Det var inte ens kul att simma igår, hon som i vanliga fall är ett litet vatten ville helst klänga på mamma och sutta på en badanka. :love:

Grynet är 6månader och en vecka. Har stl 62-68 och kryper som en missil! :D Hon är helt slut efter helgen som innebar en lång bilresa, dop för minsta kusinen samt 3-års kalas för stora kusinen. Det var inte ens kul att simma igår, hon som i vanliga fall är ett litet vatten ville helst klänga på mamma och sutta på en badanka. :love:
Sammy ligger mest och blänger om man lägger honom på mage, inte en tendens att vilja krypa. Bästa grenen är att ligga och cykla med benen i luften så snabbt att han blir andfådd:laugh:

Babymassage, visst var det några här som har gått på det? Skulle ni säga att 800kr för fem gånger är dyrt eller är det normalt att ta så mycket betalt?? :confused:
Det är ju samma pris jag betalar för ridlektioner och då är det ju lite mer än fika som ingår liksom.. (tänker anläggning, hästvård, foder, personal etc.) och det är mer än dubbelt så dyrt som babysimmet..

Babymassage, visst var det några här som har gått på det? Skulle ni säga att 800kr för fem gånger är dyrt eller är det normalt att ta så mycket betalt?? :confused:
Det är ju samma pris jag betalar för ridlektioner och då är det ju lite mer än fika som ingår liksom.. (tänker anläggning, hästvård, foder, personal etc.) och det är mer än dubbelt så dyrt som babysimmet..
Kommunens öppna förskola och nån av kyrkorna här erbjuder gratis massagekurs (4 tillfällen), men man får betala för fikat. Den som kyrkan håller i erbjuds så att man även kan vara med på sångstund när man är där. Finns inget sånt där ni bor?

Jag har varit på den på öppna förskolan. Rekommenderar den. De andra barnen var ca 2-3 månader gamla och ca 2 månader yngre än Knoddrik, så de mammorna hade det lite lättare eftersom deras barn ännu inte lärt sig att vända på sig eller dra iväg...
Hade vi inte kunnat gå förrän nu (8 månader) så hade vi gått nu ändå, trots att hon både kryper, klättrar och vrider sig. För det är en trevlig grej att göra ihop och t ex magmassagen nånting man kan ha stor nytta av.

Vi hade ett antal möten på bvc i grupp med babymassage. Tror det var typ 5-6 tillfällen. Vid alla tillfällen storgrät A om jag försökte lägga ner henne. Så det blev inte mkt masserat. :grin: :heart Så om jag hade betalat för det, spec om det var så mkt som 800 kr, så skulle jag tyckt det var extremt bortkastade pengar. För även om man kunde anv sig av en del hemma så blev det ändå sammantaget extremt lite massage.

Kommunens öppna förskola och nån av kyrkorna här erbjuder gratis massagekurs (4 tillfällen), men man får betala för fikat. Den som kyrkan håller i erbjuds så att man även kan vara med på sångstund när man är där. Finns inget sånt där ni bor?

Jag har varit på den på öppna förskolan. Rekommenderar den. De andra barnen var ca 2-3 månader gamla och ca 2 månader yngre än Knoddrik, så de mammorna hade det lite lättare eftersom deras barn ännu inte lärt sig att vända på sig eller dra iväg...
Hade vi inte kunnat gå förrän nu (8 månader) så hade vi gått nu ändå, trots att hon både kryper, klättrar och vrider sig. För det är en trevlig grej att göra ihop och t ex magmassagen nånting man kan ha stor nytta av.

Nej, jag har inte sett att det erbjuds någon annanstans i närheten. Är en av de andra föräldrarna i min föräldragrupp som undrar om några fler är intresserade av att gå för hon vill gå med sin lille och det måste vara minst 5 st för att företaget som håller i babysimkurserna ska starta upp en massagekurs. De är jättedyra på babysim också.. (där jag och liten går nu betalat vi mindre än hälften för babysim jämfört med vad man får betala hos det företaget).
Skulle vara kul att gå dock, det verkar mysigt

Vi hade ett antal möten på bvc i grupp med babymassage. Tror det var typ 5-6 tillfällen. Vid alla tillfällen storgrät A om jag försökte lägga ner henne. Så det blev inte mkt masserat. :grin: :heart Så om jag hade betalat för det, spec om det var så mkt som 800 kr, så skulle jag tyckt det var extremt bortkastade pengar. För även om man kunde anv sig av en del hemma så blev det ändå sammantaget extremt lite massage.
Jag vet att de har så, att de har flera träffar med babymassage på föräldragruppen, i grannkommunen så att säga.. Men inte här i den kommunen vi går på BVC/föräldragrupp :down: så tråkigt..

Vet inte.
Vi gick gratis via bvc

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar