Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ella har gillat allt han fått smaka än så länge :) Vi kör ju inga portioner än utan det är på smaknivå än så länge men hon brukar få en klick gröt på morgonen som hon äter fint själv från laddade skedar. Sen har hon smakat och gillat potatis(mos), tacofärs, gurka, tomat, banan, clementin, morot både kokt och färsk och chokladglass :angel: bland annat :)
Vatten var hon däremot skeptisk till när hon fick smaka det i flaskan :p
chokladglass är gott tycker Märta också, och vaniljsås!

Julius favorit är gröt som han lätt äter en portion av. Han gillar även morotspuré mycket. Päron, äpple och nektarin är ovkså gott, likaså vaniljglass. Men banan är usch och fy, han spottar och fräser de gånger jag provat det.

Viktor kan hållas sysselsatt med en skorpa lääääääänge :)

Har knappt sovit inatt. Han blir _jätteledsen_ när han vaknar, är snorig och troligen tänder på G någonstans.

Skit kass natt. Fröken sover oroligt vilket betyder att jag vaknar hela tiden för att kolla till henne. Så nu på förmiddagen när hon sov tänkte jag göra detsamma, men då får kattjävlarna för sig att köra race och brottning i hela huset så det dönar. :meh: När jag väl går upp och stänger in katterna i badrummet och precis lagt mig i soffan igen så berättar bebis att hon sovit färdigt nu :arghh: Så jag släpper ut katterna igen och då går dem och lägger sig i soffan för att sova :rage:

Nästa försök i eftermiddag när jag satt storasyster framför en film.

Skit kass natt. Fröken sover oroligt vilket betyder att jag vaknar hela tiden för att kolla till henne. Så nu på förmiddagen när hon sov tänkte jag göra detsamma, men då får kattjävlarna för sig att köra race och brottning i hela huset så det dönar. :meh: När jag väl går upp och stänger in katterna i badrummet och precis lagt mig i soffan igen så berättar bebis att hon sovit färdigt nu :arghh: Så jag släpper ut katterna igen och då går dem och lägger sig i soffan för att sova :rage:

Nästa försök i eftermiddag när jag satt storasyster framför en film.

Katter är onda :devil: :p

Ångrar lite att man skaffade två. Syskon ur samma kull dessutom så dem har ju busat järnet hela livet:meh::D
Haha, jo kan tänka mig det.. :p Jag har tre stycken - den ena jävligare än den andra när de sätter den sidan till :cautious: Typ har sönder skåpsluckan till skåpet där komposthinken står för att komma åt saker i den eller mellankatten som gärna går runt och bråkar med de andra katterna när de sover tills hon retat upp någon så mycket att det blir slagsmål :cautious:
Tur de är söta däremellan :love:

Haha, jo kan tänka mig det.. :p Jag har tre stycken - den ena jävligare än den andra när de sätter den sidan till :cautious: Typ har sönder skåpsluckan till skåpet där komposthinken står för att komma åt saker i den eller mellankatten som gärna går runt och bråkar med de andra katterna när de sover tills hon retat upp någon så mycket att det blir slagsmål :cautious:
Tur de är söta däremellan :love:
Tjejen har slängt ner två krukor ur fönstrena inom loppet av 20 min idag :meh: Jävligt billig kust nu kan jag säga!! :banghead:

Varit hos sjukgymnasten idag och sen gick jag en promenad själv. Så himla skönt med lite ensamtid. Man blir en bättre mamma då faktiskt. I morgon ska O till läkaren för att kika på hans svullna lymfkörtlar. Är lite nervös att de vill ta en biopsi eller likande.

Vilken skillnad det gör när bebis sover ordentligt, tror vi är inne på 3:e veckan som Sammy somnat strax före 22 och sen sovit nonstop till 06:bow: idag somnade han dessutom om efter morgonamningen så jag stoppade ner honom i vaggan igen och han sover fortfarande.
Så nu sitter jag med 2:a koppen kaffe upphälld:up:

Sen haf jag kört igång lite ”diet” för att bli av med plusset som bitit sej fast och är inne på andra veckan lchf kost (inte benhårt utan tar bort ”synliga” kolhydrater och socker) och nu börjar kilona som suttit fast lossna och 1,5kg borta. Hoppas det håller i sej! Vill gärna kunna ha mina jeans utan att få andnöd och se ut som om jag vore gravid igen:o

Men jag har varit så sugen på sötsaker att jag skulle kunnat skrika:arghh: Min mage har vant sej vid sina dagliga bullar:cautious:

Varit hos sjukgymnasten idag och sen gick jag en promenad själv. Så himla skönt med lite ensamtid. Man blir en bättre mamma då faktiskt. I morgon ska O till läkaren för att kika på hans svullna lymfkörtlar. Är lite nervös att de vill ta en biopsi eller likande.
Visst är det skönt att bara gå och veva med armarna helt för sej själv:D Sammy börjar köpa att mamma går ut ibland utan honom, förut har han varit väldigt noga med att inte bli lämnad i huset ensam med varulven (pappa:angel:) Har jag bara varit inte har det varit ok men igår låg dom i soffan och kollade babblarna och myste när jag gick ut och låg likadant när jag kom tillbaks. Man blir lite lättare i steget när man inte känner stressad!

Hoppas liten slipper biopsi!

Visst är det skönt att bara gå och veva med armarna helt för sej själv:D Sammy börjar köpa att mamma går ut ibland utan honom, förut har han varit väldigt noga med att inte bli lämnad i huset ensam med varulven (pappa:angel:) Har jag bara varit inte har det varit ok men igår låg dom i soffan och kollade babblarna och myste när jag gick ut och låg likadant när jag kom tillbaks. Man blir lite lättare i steget när man inte känner stressad!

Hoppas liten slipper biopsi!

O brukar inte bli ledsen men igår blev han det när jag hade gått. Men när jag kom hem låg de i babygymmet båda två och hade roligt!

Läkarbesöket på bvc var ju ett mindre skämt. Ordinarie läkare var inte där idag så det var en annan. Han konstaterade att knölarna fanns där och tyckte vi skulle boka ny tid med ordinarie läkare. Men då sa jag ifrån, de har kollat på knölarna 3 gånger nu utan att det hänt något mer. Så fick iaf igenom att de skulle skicka en remiss till BUMM. Den ordinarie läkaren så förra gången att det var nästa steg.

Det är tur att vi bor så nära annars hade jag nog fått frispel. Nu sitter vi hemma och käkar lunch och laddar om för att gå ner på öppna förskolan.

Läkarbesöket på bvc var ju ett mindre skämt. Ordinarie läkare var inte där idag så det var en annan. Han konstaterade att knölarna fanns där och tyckte vi skulle boka ny tid med ordinarie läkare. Men då sa jag ifrån, de har kollat på knölarna 3 gånger nu utan att det hänt något mer. Så fick iaf igenom att de skulle skicka en remiss till BUMM. Den ordinarie läkaren så förra gången att det var nästa steg.

Det är tur att vi bor så nära annars hade jag nog fått frispel. Nu sitter vi hemma och käkar lunch och laddar om för att gå ner på öppna förskolan.
Bra att du sa ifrån!! Nån jäkla måtta får det ju faktiskt va:mad:

Blev uppringd av bvc, hade missat 6mån kontrollen igår:o Dom har sms-påminnelse men den hade varit ur funktion i flera dagar och jag hade inte tänkt på att kolla i boken. Snacka om att man blir bekväm när saker brukar gå på automatik.

Blev uppringd av bvc, hade missat 6mån kontrollen igår:o Dom har sms-påminnelse men den hade varit ur funktion i flera dagar och jag hade inte tänkt på att kolla i boken. Snacka om att man blir bekväm när saker brukar gå på automatik.

Jag har koll på dagen men inte tiden :eek:

Snorig V fick hoppa Kyrkis idag men han är knappt snorig alls idag så vi simmar nog imorgon och kör Kyrkis på torsdag, han är väldigt pigg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar