Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Babymassage, visst var det några här som har gått på det? Skulle ni säga att 800kr för fem gånger är dyrt eller är det normalt att ta så mycket betalt?? :confused:
Det är ju samma pris jag betalar för ridlektioner och då är det ju lite mer än fika som ingår liksom.. (tänker anläggning, hästvård, foder, personal etc.) och det är mer än dubbelt så dyrt som babysimmet..
Vi har gått på babymassage, men det va gratis genom bvc/öppna förskolan. Men det hade absolut varit värt att betala för.

Har inte ens BVC/föräldragrupp...

Har inte ens hittat betalmassage på någorlunda vettigt avstånd :(

Har inte heller någon föräldrargrupp, inte så intresserad av det heller känner jag.

Vad gäller storlekar så har Märtan 68 nu men en del kläder börjar bli små så jag gissar att det inte kommer dröja så länge tills vi måste gå över på 74. fram tills nu har jag haft en hel del kläder som vi fått men nu börjar förråden sina och jag måste bege mig för att hitta kläder. (Hatar att shoppa) begagnade klädpaket på tradera är sååå praktiskt!

Inser också att 10 dregglisar inte är tillräckligt. Fem tänder har redan tittat fram och nu är det fler påväg så Märtan dregglar som ett helt vattenfall!

Babymassage, visst var det några här som har gått på det? Skulle ni säga att 800kr för fem gånger är dyrt eller är det normalt att ta så mycket betalt?? :confused:
Det är ju samma pris jag betalar för ridlektioner och då är det ju lite mer än fika som ingår liksom.. (tänker anläggning, hästvård, foder, personal etc.) och det är mer än dubbelt så dyrt som babysimmet..

Jag vet att de har så, att de har flera träffar med babymassage på föräldragruppen, i grannkommunen så att säga.. Men inte här i den kommunen vi går på BVC/föräldragrupp :down: så tråkigt..

Det låter ruskigt dyrt. Jag betalade 50 kr för 4 gånger på bvc. Som jag förstod det så brukar alla bvc erbjuda det? Går det inte att fråga för kunskapen borde finnas?

Jag hade inte betalt 800 kr för massagekursen. Jag kunde massera hela tillfället en av gångerna. De andra gångerna åt han mest eller sov. :angel: Men det var väldigt mycket värt ändå, masserar honom hemma flera gånger i veckan. Superbra för O som har svårt att varva ner och sova på dagen. Han däckar efter varje gång.

Jag kan kopiera mitt kompendie med rörelserna och skicka till dig om du vill?

Det låter ruskigt dyrt. Jag betalade 50 kr för 4 gånger på bvc. Som jag förstod det så brukar alla bvc erbjuda det? Går det inte att fråga för kunskapen borde finnas?

Jag hade inte betalt 800 kr för massagekursen. Jag kunde massera hela tillfället en av gångerna. De andra gångerna åt han mest eller sov. :angel: Men det var väldigt mycket värt ändå, masserar honom hemma flera gånger i veckan. Superbra för O som har svårt att varva ner och sova på dagen. Han däckar efter varje gång.

Ja, jag tycker det är superdyrt! O_o Men de verkar ju vara de enda som erbjuder det så de kan väll ta vad de vill typ...
Har inte hört nått om att det skulle finnas på BVC här men vi får absolut kolla om det går att fixa, verkar ju vara flera i föräldragruppen nu som är intresserade.

Jag betalade 80kr för 4 ggr! Skulle aldrig betala 800kr!

Bvc här erbjuder inte bebismassage.

Har börjat inreda cornelis rum, eller först och främst rensa ut. Nu googlar jag massor på inredning, beslutsångest och vad dyrt allt är!!
Det finns ju så otroligt mycket fint:love: Man blir ju helt köpgalen:o
Vi ska börja på Sammys rum nu i höst/vinter också. Vi gjorde i ordning det till Filippa så det är egentligen redan ett barnrum men vi vill att Sammy ska få sitt eget. Vi planerar att göra det lite i cirkustema, typ som det ser ut på pinchosrestaurangerna om du vet hur jag menar:p

Babysimmat idag. Gulligare grupp och lite lugnare tid tror jag (14, de med syskon hämtar väl på förskola och dylikt) och parkeringen var nästan tom.

Viktor dök från instruktören utan problem, gillade inte armringarna och blev lite trött på slutet.

Igår åt vi middag på ChopChop och V fick vårrullar som var perfekt att hålla i och äta själv.

K A T A S T R O F A L bilåkning idag. Han skriker i panik och mitt hjärta går sönder. Vet inte vad vi ska göra för att bilåkningen ska gå bättre. Han är fine i stolen, det är när vi åker bil paniken kommer. :cry:

Fröken har sovit OFTA idag och varit allmänt klängig. Lite jobbig dag sådär. Får hoppas hon kan sova en längre stund imorgon så jag kan ta igen yogan eller att det är finare väder så vi kanut och gå.

Och där kom mensen tillbaka, vad jag inte saknat den! Och vi som skulle babysimna idag :meh: vi får väl ha simma två gånger nästa vecka istället....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 424
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar