Vårföräldrar 2017 del 6

@Ariane
Äter du mjölkprodukter?
Det klarar inte mina barns magar när dom är små. Korv, lök och stark mat är inte heller poppis.

Litegrann äter jag så jag har funderat på om det kan bero på det. Kan det komma efter en tid? Det är väl de sista två veckorna hon har knorrat och sedan har det blivit mer de sista dagarna.

@Ariane
Med mitt första barn märktes det bara jag hade lite smör på en smörgås :down:
Jag fick upp ögonen för havreprodukter och har inte gått tillbaka till mjölkprodukter, min kropp mår bättre än förut. Äter ytterst lite mjölk.

Jistanes vad fort det gick att flytta :eek: Vi hade packat ut hela huset i släp och lastbil på lite mer än en timme. Och sen tömt rubbet på lite mer än en timme igen. Vid två tiden åkte nästan alla hjälpredor hem efter att ha tryckt i sig smörgåstårta så det stod ur öronen på dem :D och så har jag tömt lådorna i köket iaf.

Nu är det både en och alla fogar som klagar, men vi ska iaf fixa färdigt vårt sovrum och dotterns lite provisoriskt så vi kan sova och sen får det va för idag. Nu är den enda stora frågan, vad fasen ska vi äta ikväll??:confused:

Jistanes vad fort det gick att flytta :eek: Vi hade packat ut hela huset i släp och lastbil på lite mer än en timme. Och sen tömt rubbet på lite mer än en timme igen. Vid två tiden åkte nästan alla hjälpredor hem efter att ha tryckt i sig smörgåstårta så det stod ur öronen på dem :D och så har jag tömt lådorna i köket iaf.

Nu är det både en och alla fogar som klagar, men vi ska iaf fixa färdigt vårt sovrum och dotterns lite provisoriskt så vi kan sova och sen får det va för idag. Nu är den enda stora frågan, vad fasen ska vi äta ikväll??:confused:

Flyttpizza är ett obligatorium

Pizza?! :D det är jag sugen på tror jag

Varit hos mina päron. Lite ledsen V, bökig mage som släppte ganska bra till slut. Sov alla 20 mil dit och har snart sovit hela vägen hem :)

Jag är galet trött fastän jag inte kör. Synd att jag inte kunnat sova den här tiden...

Fortsatt ledsen V. Har inte sjalat något idag så försöker ta ikapp det nu, får se om det hjälper... Tur att vi har så man kan gå runt och inte bara fram och tillbaka.

Nu tycker jag här får komma lite mer bebisar i tråden, heja alla ni som det börjar och är dags för (listan?!) :D ;)

Här har hänt något fantastiskt... Edda åt ca 20:30 - 01:30 - 04:30 alla gångerna var blöjan torr och hon somnade om direkt efter tio minuters amning. Hon sover fortfarande. Wow :bow:
Funderar på om jag hinner klämma i mig en smörgås med innan hon vaknar? ;)

@lil-sis tack för tipset, de ser smidigare ut. Har hört från folk innan att just Poops kan vara stora när bebisarna är små. Ska försöka få tag på eller köpa nya en med varje inlägg. Ska det vara tygblöjor här så vill mannen ha aio. Jag ska beställa eller få tag på några pockets med o prova. Hoppas V är piggare idag.

@BobberiBoo vila nu hela dagen. Blev det pizza?

@Ariane hoppas hon knorrar mindre och att det var tillfälligt.

Nu mot smörgåsarna och teet! :p

Dags för en liten uppdatering kanske.
Ärtan är 5,5 dygn nu och det känns ärligt talat som en hel evighet! Förlossningen känns ljusår bort.. :crazy:

Vi har varit hemma sen i onsdags kväll och det har varit ganska intensivt. Hon har ända sen hon föddes velat bli hållen hela tiden och amma ofta. Vi fick inte det där lugna första dygnet heller.. :p På återbesöket i fredags så hade hon gått ner ganska mycket i vikt och klarade sig ganska precis över 10%-gränsen.. Fick instruktion om att amma+pumpa varannan timme då min mjölk inte kommit igång riktigt än. Natten till lördag kände vi att hon började bli slöare och efter samtal med BB började vi komplettera med ersättning efter amning vilket gjorde stor skillnad, hon blev mycket mer nöjd och sov ordentligt mellan matningarna och börjar bli mer aktiv och pigg. Vi får däremot ligga i för att hinna med amning + matning med ersättning + pumpning 30min samt sömn eller mat till oss i 2-3-timmars intervall. Särskilt som hon är lite trög att väcka så hon ammar med någon ordning.. (somnar gärna om vid bröstet om hon inte är ooooordentligt vaken innan man lägger dit henne). Så i kombination med min förkylning som hängt med sen förra veckan så börjar man känna sig lite sliten nu... :arghh:

Längtar till detta med amningen lossar så vi kan komma ner i tempo och hinna njuta lite mer :love:

Dags för en liten uppdatering kanske.
Ärtan är 5,5 dygn nu och det känns ärligt talat som en hel evighet! Förlossningen känns ljusår bort.. :crazy:

Vi har varit hemma sen i onsdags kväll och det har varit ganska intensivt. Hon har ända sen hon föddes velat bli hållen hela tiden och amma ofta. Vi fick inte det där lugna första dygnet heller.. :p På återbesöket i fredags så hade hon gått ner ganska mycket i vikt och klarade sig ganska precis över 10%-gränsen.. Fick instruktion om att amma+pumpa varannan timme då min mjölk inte kommit igång riktigt än. Natten till lördag kände vi att hon började bli slöare och efter samtal med BB började vi komplettera med ersättning efter amning vilket gjorde stor skillnad, hon blev mycket mer nöjd och sov ordentligt mellan matningarna och börjar bli mer aktiv och pigg. Vi får däremot ligga i för att hinna med amning + matning med ersättning + pumpning 30min samt sömn eller mat till oss i 2-3-timmars intervall. Särskilt som hon är lite trög att väcka så hon ammar med någon ordning.. (somnar gärna om vid bröstet om hon inte är ooooordentligt vaken innan man lägger dit henne). Så i kombination med min förkylning som hängt med sen förra veckan så börjar man känna sig lite sliten nu... :arghh:

Längtar till detta med amningen lossar så vi kan komma ner i tempo och hinna njuta lite mer :love:

Det är lite som himlen när de får amma när de vill sen!

(Men min äter oftare nu än då :p )

@Mirifax

Lägga lite pengar på att testa tycker jag varit värt varenda krona :)

Skal + formsydda skulle jag välja om jag orkade tvätta och sköta om ull men det gör jag inte, därav AIO för oss :) (Om man ändå ska ha PUL-skal alltså.)

Än så länge lugnare idag, sov helt okej inatt och nu sover han mage mot mage på pappa.

Han verkar inte ha ont i magen hela tiden utan jobbigt med bsjsandet så vetisjutton vad jag ska ändra om jag ska ändra något. Han kräks någon gång per dag, överskott känns det som, kommer bara lite grann.

Ska ändå testa lite renare mat, kanske ger effekt på fläsket också. Typ fisk och grönsaker :D

Fram till 22.30 varvade hon med skrik och korta stunder av sömn, somnade då på pappans mage och sov till 00.30 sedan skrek hon till 02 och efter det sov vi till 4.30, åt, sov till 07, åt och sov till 9.30 :eek:.
Nu får vi se hur den här dagen utvecklar sig. Än är hon nöjd iaf.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 211
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 568
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka