Vårföräldrar 2017 del 6

Obs.viss ironi i inlägget.
Jag kan ha utsatt mitt barn för lidande i dag :angel:
Jag ammade i stallet och barnet har bara vanliga kläder och filtar i vagnen :nailbiting:
(med tanke på min svärmors åsikter om kläder, utevistelse och liknande menar jag)
Nu undrar jag, är fröken förstörd för tid och evighet? :p

/Slut på ironi.

Jag ammade i stallet och barnet har bara vanliga kläder och filtar i vagnen :nailbiting:
(med tanke på min svärmors åsikter om kläder, utevistelse och liknande menar jag)

/Slut på ironi.
Hon är körd, likabra att sätta igång att göra en ny och göra rätt från början där! :mad:

:grin::rofl::rofl: Om ni hade samma väder som oss igår så hade ungen dött i en tjock overall! Och idag är det nästan värre, vindstilla och 12 grader strålande solsken. Älskar våren :love:

Drygt en vecka sedan Douglas valde att komma förra fredagen :heart jag känner mig helt återställd efter förlossningen vilket känns helt fantastiskt då det tog mycket längre tid efter dottern och då var den förlossningen egentligen enklare (behövde dock sy några stygn då vilket jag slapp helt denna gången trots att han var stor och föddes i vidöppen ansiktsbjudning :crazy:).

Amningen fungerar jättebra och det har slutat göra ont att amma nu när brösten vant sig och det finns lagom mycket mjölk :up: Första nätterna ville han bara sova på mig men nu ligger han gärna bredvid i sängen, så fantastiskt skönt att själv kunna ligga ner och få lite kvalitet på sömnen (med dottern tog det 3 veckor innan hon kunde sova nån annanstans än på mitt bröst och 6 månader innan hon avancerade bort från att ligga med konstant hudkontakt i min armhåla). Douglas ligger på dagtid gärna ett par timmar själv i babynestet och sover. Enda gången han är gnällig är när han inte får käk tillräckligt snabbt eller när det är kiss eller bajs på väg.

Vi började med tygblöjorna för ett par dagar sen tillsammans med att bara använda små handdukar att göra rent med och det lilla röda på rumpan försvann direkt :heart såg att ni var några innan som diskuterade tygisar och vi kör imsevimse formsydda med Pul-skal just nu men ska testa ullskal med, måste bara orka tvätta och kura dom först.

Fick rensa igenom garderoben häromdagen också, det mesta i 50/56 är för litet och vi får köra på 62 :p

Idag firar Grynet 3veckor!!! :) det visade hon genom att sova 8 h i natt utan mat. Så nu kämpar jag med att hon ska äta igen det på dagen så vi kan visa BVC att hon går upp under en vecka och inte bara per dygn! ;)

@Ariane, Grynet äger inte ens en uteoverall utan enbart filtar och fårskinn.... är hon ännu mer körd då?!!! O_o:nailbiting: :D

Bläää vad det är trist att städa. Jag är såå jäkla nöjd med att vi valde att boka flyttstäd så jag slapp göra det. Mina fogar skriker redan och då har jag bara dammsugit det värsta överallt så att städbolaget slapp dammsuga upp en hel hund i bara päls :D Imorgon eller nästa helg beroende på mitt mående så får jag dit för att torka ur tvättmaskinen en gång, körde den som tom maskin på 90grader med lite tvättmedel, räcker det så eller borde man tvätta igenom dennmed ättika en gång också??

Drygt en vecka sedan Douglas valde att komma förra fredagen :heart jag känner mig helt återställd efter förlossningen vilket känns helt fantastiskt då det tog mycket längre tid efter dottern och då var den förlossningen egentligen enklare (behövde dock sy några stygn då vilket jag slapp helt denna gången trots att han var stor och föddes i vidöppen ansiktsbjudning :crazy:).

Amningen fungerar jättebra och det har slutat göra ont att amma nu när brösten vant sig och det finns lagom mycket mjölk :up: Första nätterna ville han bara sova på mig men nu ligger han gärna bredvid i sängen, så fantastiskt skönt att själv kunna ligga ner och få lite kvalitet på sömnen (med dottern tog det 3 veckor innan hon kunde sova nån annanstans än på mitt bröst och 6 månader innan hon avancerade bort från att ligga med konstant hudkontakt i min armhåla). Douglas ligger på dagtid gärna ett par timmar själv i babynestet och sover. Enda gången han är gnällig är när han inte får käk tillräckligt snabbt eller när det är kiss eller bajs på väg.

Vi började med tygblöjorna för ett par dagar sen tillsammans med att bara använda små handdukar att göra rent med och det lilla röda på rumpan försvann direkt :heart såg att ni var några innan som diskuterade tygisar och vi kör imsevimse formsydda med Pul-skal just nu men ska testa ullskal med, måste bara orka tvätta och kura dom först.

Fick rensa igenom garderoben häromdagen också, det mesta i 50/56 är för litet och vi får köra på 62 :p

Är det de imse vimse som det finns ett prova på paket på deras egen sida?

/Slut på ironi.

Stackars Edda... Hon sov i stallet 2 timmar när hovis var här sist i filtar, och fick dessutom amma under tiden :p vad gör vi med våra barn? :laugh:

Stackars Edda... Hon sov i stallet 2 timmar när hovis var här sist i filtar, och fick dessutom amma under tiden :p vad gör vi med våra barn? :laugh:
Sammy är så pluttig att hans tilltänkta overall i 50/56 är lagom till midsommar.. Han ligger fortfarande mellan 48/50 i storlek (11dagar idag) så jag har helt enkelt bara virat in honom i filtar och stoppat paketet i åkpåsen.
Det stackars barnet kommer vara traumatiserad länge.

Idag kunde jag inte hålla mig längre utan satt upp och red ca 20 minuter, 3 veckor sedan förlossningen imorgon.
Det kändes helt ok, ska bara jobba upp lite bålstabilitet igen ;) Nu hoppas jag att jag ska kunna rida några pass i veckan :love:

Jag ska rida imorgon, dock 7,5 veckor sedan förlossning. Hade velat rida tidigare men haft ont i mellangården eller vad det heter. Blev ganska mkt sydd där, resten av kroppen hade klarat tidigare ridning!

V har jobbigt med magen på kvällarna :( Förutom att det är jobbigt i sig försvinner min stalltid också. Är tillfreds om han får snutta mage mot mage, så så får det ju bli. Stackars liten :(

Är det de imse vimse som det finns ett prova på paket på deras egen sida?

Nej vi har dom ekologiska frottéblöjorna med ett skal över. Dom jag hittade nu såg ut att bara vara Pul-skal och inlägg. Såg smidigt ut! Kanske måste testa det med, sambon kommer bryta ihop :p

Haha här är en till som det kommer gå illa för, idag har vi både ammat flera gånger utomhus och bytt blöja på en handduk i gräset. Overall äger vi ingen, stoppar ner han i ett extra lager lite för stora kläder om det behövs och sen funkar det ju alldeles utmärkt med filtar, är ju inte direkt så att dom får för sig att springa iväg nånstans...

/Slut på ironi.

Japp, men det är inte hon som är körd. Det är er ekonomi för hon kommer behöva en ponny så fort hon kan gå för att komma över traumat och sedan är det bara att fortsätta köpa ponnyer varefter hon växer ur dem tills det blir dags för stor häst (på Grand Prix-nivå givetvis).

Seså, sätt igång och spara nu direkt! :up: :)

:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 216
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 157
Gravid - 1år Om allt går som det ska blir vi en till i familjen till hösten :heart Jag har två traumatiska förlossningar i bagaget, så även om det...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 571
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka