Vårföräldrar 2017 del 6

Jureskogburgare och amning= Bebis som fyller blöjan till bredden, är ledsen och kräks..:(:heart
Kryddig mat får nog vänta ett tag.

Lätt ångest över det där, kryddade tacofärsen själv idag för o få den mild. Blev lite starkt ändå tycker min ibs mage o jag håller tummarna väldigt hårt för att Eddas mage inte tycker detsamma i natt :nailbiting:

Jag undrar ibland varför jag fått just så enkel graviditet och enkelt barn!? Var inställd på att inte kunna äta det ena eller andra men kan äta allt som tur är, vilket känns väldigt skönt!
Första gången Sammy reagerar på nåt jag ätit. Men jag kände redan när jag åt att detta va nog inte den briljantaste idén jag haft.

Lätt ångest över det där, kryddade tacofärsen själv idag för o få den mild. Blev lite starkt ändå tycker min ibs mage o jag håller tummarna väldigt hårt för att Eddas mage inte tycker detsamma i natt :nailbiting:
Jag brukar inte äta superkryddad mat så det blev nog en liten chock för hans mage. Nu har det dock lugnat ner sej så det blev ju i alla fall inte långvarigt.

Jag undrar ibland varför jag fått just så enkel graviditet och enkelt barn!? Var inställd på att inte kunna äta det ena eller andra men kan äta allt som tur är, vilket känns väldigt skönt!

Njut :)

(oddsen är trots allt ganska stora för att våra små frön kommer ge oss alla en eller annan prövning genom våra år som föräldrar, vissa börjar bara lite tidigare än andra ;))

Har haft den bästa sömnen inatt på väldigt länge:love: Sammy fick amma sista gången vid 24, sov sen till 04. Då va det dags för ny blöja och amma. Sen har vi sovit stenhårt till 06.30, då va det dags igen för amning och han ligger och smackar i sej för fullt fortfarande:love:
Andningslarmet gör att jag kan slappna av på ett helt annat sätt och det är så jäkla skönt! Det va värt varenda krona:bow:

Har fångar två bajs (små) och två kiss i handfatet idag, sparade en hel blöja :D

Tygblöjorna ligger på ICA men hann inte hämta idag, får ta de imorgon när vi åker till mina föräldrar :)

Heja :bump:
gör du olika ljud för kiss och bajs? Jag fick en bajs i morse, hon knorrade runt halv sex och körde med benen, hon slutade inte så provade handfatet o det lyckades, slumpen.. Kanske? Men hon verkar gilla handfatet :) Fast jag är inte övernitisk för ibland orkar jag faktiskt inte :grin:

Vilka tygblöjor kör du på? Funderar på imse vimse, gdipers och poops. Letar begagnade men känns som att andrahandsvärdet är ganska högt? Aio känns klumpigt (men praktiskt), funderar på skal med inlägg...

Heja :bump:
gör du olika ljud för kiss och bajs? Jag fick en bajs i morse, hon knorrade runt halv sex och körde med benen, hon slutade inte så provade handfatet o det lyckades, slumpen.. Kanske? Men hon verkar gilla handfatet :) Fast jag är inte övernitisk för ibland orkar jag faktiskt inte :grin:

Vilka tygblöjor kör du på? Funderar på imse vimse, gdipers och poops. Letar begagnade men känns som att andrahandsvärdet är ganska högt? Aio känns klumpigt (men praktiskt), funderar på skal med inlägg...

Inga ljud än. Kiss vetisjutton om han signalerar men bajs är oftast lätt eftersom han tycker det är jobbigt :(

Har inga ambitioner att fånga allt men mer sen när han kan sitta.

Har köpt Retropi. Testade Poops också men gillar Retropi bättre. Det är inte så klumpigt när man väl fått de på plats :D men lite större byxor krävs ju. Och jo sälja verkar lätt!

Jahajá dagen D är här och det fortsätter att hända naaada.... Jag tyckte ju att de kunde börjat i natt då pappan är hemma över helgen ;)

Var tom. Envis igårkväll o traskade upp till stallet i foppatofflorna och hjälpte till att macka o släppa in hästarna, foppatofflorna är inga bra stallskor man blir både slitigt o blöt... och inte satte det igång något annat än att ge mig en stel rygg...:mad:

Kom ut nu lilloppan!!:love: (o låt bli o göra mig allt för illa på vägen ut, tack tack!:angel:)

Känns som jag har ett bowlingklot mellan benen. Tror bäbis borrat sig neråt i natt för det känns nästan som h*n ska ramla ut. Har rejäl molvärk mellan värkarna också. Magen har rasat dessutom. Vet inte om jag ska ha det som tecken eller inte.

Hade planer på att städa här hemma idag men tror det blir soffläge istället.

Skrikdag i dag och det gör ont i hjärtat när jag inte riktigt förstår och kan hjälpa :(. Det verkar vara magen som spökar och det är närhet som gäller. Jag hade tänkt hinna göra massa saker för junioren är på campingäventyr med farföräldrar och kusiner men det kan jag nog stryka nu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 155
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Senast: Manji
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka